Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en krukke med masse småmynt (type vekslepenger fra flere år siden). Jeg bruker ikke kontanter lengre, men tenker det er jo verdi i dette fortsatt, men krukken med mynter er jo bare en irritasjon for meg og oppleves som rot i skapet.

Har ingen idé om hvor mye det er, kanskje 2-300kr? Kan jeg ta med myntene og betale med disse i matbutikken neste gang jeg handler og betale resten med kort?

Eller er dette bare til stor irritasjon for butikkansatte og andre kunder bak meg, at jeg må stå og dytte ned krone for krone til det er tomt?😅

Anonymkode: f514d...a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert fint hvis du drar på et tidspunkt hvor det er lite kunder. Hadde også valgt en butikk hvor en heller mynter i et hull, ikke en av de hvor en må putte på en og en mynt.

Anonymkode: 1345f...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går sikkert fint hvis du drar på et tidspunkt hvor det er lite kunder. Hadde også valgt en butikk hvor en heller mynter i et hull, ikke en av de hvor en må putte på en og en mynt.

Anonymkode: 1345f...4d1

Hvilke butikker har det man kan helle flere mynter i et hull?

AnonymBruker
Skrevet

Bunnpris har i noen tilfeller selvbetjeningskasser der du kan betale kontant. Da tømmer du bare myntene ned i en åpning. 

Anonymkode: 83a6c...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på glassmagasinet og hadde gladelig vekslet det i sedler for deg eller tatt det i mot som betaling.

Anonymkode: 8aec7...421

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bunnpris har i noen tilfeller selvbetjeningskasser der du kan betale kontant. Da tømmer du bare myntene ned i en åpning. 

Anonymkode: 83a6c...4ec

Bunnpris hos meg er pitte liten og har ingen selvbetjening skadde. Jeg vet ikke om de har noe man kan putte mynt på i det heletatt, de har ikke en gang rullebånd til matvarer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber på glassmagasinet og hadde gladelig vekslet det i sedler for deg eller tatt det i mot som betaling.

Glassmagasinet i Oslo? Jeg bor i Asker

AnonymBruker
Skrevet

Coop Extra her har sånn hull du tømmer mynt i, det går veldig raskt! Men unngå gjerne å gjøre det kl. 16.30 på en hverdag om du kan😅

Anonymkode: 134b4...bac

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig; Det er dritirriterende om du kommer og skal betale med never full av mynter i kassa og lager en gedigen kø, ja. Både for ansatte og kunder. Kunder som må vente utøver gjerne irritasjonen sin på stakkaren i kassa etterpå også. Fordi det MÅ naturligvis telles over av ansatte selv om du har talt selv, så det ikke plutselig er differanse i kassa fordi det viser seg at du har telt feil (i tillegg har du uærlige sjeler som både lyver og stjeler der ute, og det syns ikke utenpå).

Vi er ofte behjelpelige med å veksle fra safe i stedet dersom folk kommer med masse småmynt på et rolig tidspunkt der jeg jobber. Gjerne forhør deg en dag du likevel er og handler om du kunnet komme innom med myntveksel, angi cirka valør og avtal en dag det passer (det koster penger å bestille veksel for butikkene, men det krever som nevnt tid og litt jobb med å telle over dersom man ikke har tellemaskin).

Utover det er det jo noen større banker som har innskuddsautomat der du kan få pengene satt inn.

Anonymkode: ee179...067

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Glassmagasinet i Oslo? Jeg bor i Asker

Liertoppen

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig; Det er dritirriterende om du kommer og skal betale med never full av mynter i kassa og lager en gedigen kø, ja. Både for ansatte og kunder. Kunder som må vente utøver gjerne irritasjonen sin på stakkaren i kassa etterpå også. Fordi det MÅ naturligvis telles over av ansatte selv om du har talt selv, så det ikke plutselig er differanse i kassa fordi det viser seg at du har telt feil (i tillegg har du uærlige sjeler som både lyver og stjeler der ute, og det syns ikke utenpå).

Vi er ofte behjelpelige med å veksle fra safe i stedet dersom folk kommer med masse småmynt på et rolig tidspunkt der jeg jobber. Gjerne forhør deg en dag du likevel er og handler om du kunnet komme innom med myntveksel, angi cirka valør og avtal en dag det passer (det koster penger å bestille veksel for butikkene, men det krever som nevnt tid og litt jobb med å telle over dersom man ikke har tellemaskin).

Utover det er det jo noen større banker som har innskuddsautomat der du kan få pengene satt inn.

Jeg forstår jeg må komme tidlig på dagen, og tanken var å bruke butikk som har mynt kasse (typisk matbutikk), så ansatte slipper og telle opp, jeg gidder jo ikke telle de selv heller. Jeg tror ikke det er noen banker her jeg bor, som har innskuddsautomat.

Ideelt sett, ville jeg bare få brukt opp pengene og ikke veksle inn i sedler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår jeg må komme tidlig på dagen, og tanken var å bruke butikk som har mynt kasse (typisk matbutikk), så ansatte slipper og telle opp, jeg gidder jo ikke telle de selv heller. Jeg tror ikke det er noen banker her jeg bor, som har innskuddsautomat.

Ideelt sett, ville jeg bare få brukt opp pengene og ikke veksle inn i sedler.

Joda, men en løsning er å få det veksla på den måten jeg nevner, og da er det mye lettere å få brukt det opp etterpå uten mye mas. Sedler er jo lettvint i kassa.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Coop Extra her har sånn hull du tømmer mynt i, det går veldig raskt! Men unngå gjerne å gjøre det kl. 16.30 på en hverdag om du kan😅

Anonymkode: 134b4...bac

Hmm. Coop Extra har jeg i nærheten, men har aldri sett at de har slikt hull, men så har jeg aldri tenkt på det heller, siden jeg ikke bruker kontanter. Skal følge med og sjekke neste gang jeg er der 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, men en løsning er å få det veksla på den måten jeg nevner, og da er det mye lettere å få brukt det opp etterpå uten mye mas. Sedler er jo lettvint i kassa.

Det forstår jeg, men gidder ikke dra med meg småmynt inn fra Asker til Oslo for å finne en stor bank som har innskuddsautomat for å få det vekslet ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. 

TS; Som sagt jobber jeg på glasmagasinet på Liertoppen og vi kan gjerne veksle det til sedler for deg (eller ta i mot som betaling), vi trenger veksel så det er null stress. Setter selvsagt pris på om du ikke kommer midt i travleste tiden en lørdag, men vi fikser det da også :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Liertoppen

Det er ikke så langt unna meg, så skal vurdere ☺️men det enkleste for meg ville være en matbutikk i nærheten, når man likevel skal kjøpe dopapir og melk 😅

Skrevet

Ta med deg en liten neve med mynt neste gang du skal handle. Betal med den mynten du har, og resten med kort, det går fint.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en krukke med masse småmynt (type vekslepenger fra flere år siden). Jeg bruker ikke kontanter lengre, men tenker det er jo verdi i dette fortsatt, men krukken med mynter er jo bare en irritasjon for meg og oppleves som rot i skapet.

Har ingen idé om hvor mye det er, kanskje 2-300kr? Kan jeg ta med myntene og betale med disse i matbutikken neste gang jeg handler og betale resten med kort?

Eller er dette bare til stor irritasjon for butikkansatte og andre kunder bak meg, at jeg må stå og dytte ned krone for krone til det er tomt?😅

Ta dem med og betal du! Du har like stor rett til å betale på den måten du vil, du som andre. 

Anonymkode: 1dff8...2ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er irriterende for folk som må ta imot svære mengder mynt. Du kan jo sette inn de i banken så du får de på konto istedenfor å dra på butikk for å "bli kvitt de"

Anonymkode: 964f1...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er irriterende for folk som må ta imot svære mengder mynt. Du kan jo sette inn de i banken så du får de på konto istedenfor å dra på butikk for å "bli kvitt de"

Anonymkode: 964f1...bdb

Så lenge det er lovlig betalingsmidler så får de svelge sin irritasjon. 

Anonymkode: 1dff8...2ee

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...