AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Var hos legen, og jeg skal begynne på nye medisiner og det er nå lagt en plan om behandling videre. Jeg har vært sykemeldt først 100% i 3 måneder, så gradert i 5 måneder. Vært "friskemeldt" i 1,5 måneder. På den tiden har jeg dratt hjem fra jobb 1 gang, egenmelding 3 ganger, jeg er overhodet ikke frisk. Enig med legen der. Han mener at jeg også begynte for tidlig med gradert, men som han sier jeg kan ikke tvinge deg. Jeg synes det er vanskelig å gå sykemeldt, lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Nå er det valg om vi skifter regjering kan jeg risikere å stå uten inntekt om jeg havner på aap. Hva da med barna mine, det kan jeg ikke utsette de for. Nå ligger det en søknad på nav, jeg har ikke levert den inn. Usikker på om jeg i det hele tatt tør å ringe jobb for å si jeg er syk igjen. Legen mener det er viktig med ro når jeg nå starter med nye medisiner. Hva gjør jeg? Legen har sikkert rett, men det føles så urettferdig at kroppen aldri blir frisk. Anonymkode: 9b118...a22 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Vær så snill. Sett deg selv først nå. Jeg har også gått på jobb over lengre tid med en skade i en fot og som ting er nå virker det som det aldri vil bli spesielt bedre. Arbeidsgiver gir som regel blanke eff om det og det er kun ditt problem om du går på en vegg og blir så utbrent at du aldri kommer tilbake igjen. Jeg tviler ikke på at du gjør en god jobb, men du skal leve med din kropp resten av livet mens jobben kan skifte folk så mye de bare vil, som regel uten store problemer. Det er bare du som kan sette grenser. Arbeidsgiver vil alltid prøve å presse deg så hardt de kan uten konsekvenser for dem. Tenk heller på at du skal klare å fullføre det livet ditt trenger. For meg ble det så ille at jeg kun lå sengeliggende hjemme for å ha nok energi og styrke til en hel arbeidsdag neste dag. Det er ikke noe liv det heller. Ta det heller i eget tempo. Sakte men sikkert om du absolutt ikke vil på aap. Det er nok mer produktivit enn å presse seg for tidlig. Lykke til. Anonymkode: a1efc...6d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos legen, og jeg skal begynne på nye medisiner og det er nå lagt en plan om behandling videre. Jeg har vært sykemeldt først 100% i 3 måneder, så gradert i 5 måneder. Vært "friskemeldt" i 1,5 måneder. På den tiden har jeg dratt hjem fra jobb 1 gang, egenmelding 3 ganger, jeg er overhodet ikke frisk. Enig med legen der. Han mener at jeg også begynte for tidlig med gradert, men som han sier jeg kan ikke tvinge deg. Jeg synes det er vanskelig å gå sykemeldt, lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Nå er det valg om vi skifter regjering kan jeg risikere å stå uten inntekt om jeg havner på aap. Hva da med barna mine, det kan jeg ikke utsette de for. Nå ligger det en søknad på nav, jeg har ikke levert den inn. Usikker på om jeg i det hele tatt tør å ringe jobb for å si jeg er syk igjen. Legen mener det er viktig med ro når jeg nå starter med nye medisiner. Hva gjør jeg? Legen har sikkert rett, men det føles så urettferdig at kroppen aldri blir frisk. Anonymkode: 9b118...a22 Det er heller ingen som klapper deg på skuldra for å ha presset deg til varig ufør heller. Mange som aldri blir frisk -tenker du på de som late og udugelige? Anonymkode: d7455...afa 3
Bålkaffe Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos legen, og jeg skal begynne på nye medisiner og det er nå lagt en plan om behandling videre. Jeg har vært sykemeldt først 100% i 3 måneder, så gradert i 5 måneder. Vært "friskemeldt" i 1,5 måneder. På den tiden har jeg dratt hjem fra jobb 1 gang, egenmelding 3 ganger, jeg er overhodet ikke frisk. Enig med legen der. Han mener at jeg også begynte for tidlig med gradert, men som han sier jeg kan ikke tvinge deg. Jeg synes det er vanskelig å gå sykemeldt, lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Nå er det valg om vi skifter regjering kan jeg risikere å stå uten inntekt om jeg havner på aap. Hva da med barna mine, det kan jeg ikke utsette de for. Nå ligger det en søknad på nav, jeg har ikke levert den inn. Usikker på om jeg i det hele tatt tør å ringe jobb for å si jeg er syk igjen. Legen mener det er viktig med ro når jeg nå starter med nye medisiner. Hva gjør jeg? Legen har sikkert rett, men det føles så urettferdig at kroppen aldri blir frisk. Anonymkode: 9b118...a22 Det er så innmari bedre for deg, barna dine, samfunnet at du tar den tiden du trenger til å leges og å bli helt frisk. Ikke press deg tilbake på jobb, det vil du kunne betale for i det lange løp. Forsøk å ikke bry deg om alle de som sitter å slenger med leppa. Tenk på deg selv, fremtiden din, fremtiden til barna dine. ❤️ 1
petterm Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Alternativet er at du presser deg for langt og går ned for telling og blir sykemeldt veldig mye lenger. Man føler seg ofte bedre enn man reelt er. 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos legen, og jeg skal begynne på nye medisiner og det er nå lagt en plan om behandling videre. Jeg har vært sykemeldt først 100% i 3 måneder, så gradert i 5 måneder. Vært "friskemeldt" i 1,5 måneder. På den tiden har jeg dratt hjem fra jobb 1 gang, egenmelding 3 ganger, jeg er overhodet ikke frisk. Enig med legen der. Han mener at jeg også begynte for tidlig med gradert, men som han sier jeg kan ikke tvinge deg. Jeg synes det er vanskelig å gå sykemeldt, lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Nå er det valg om vi skifter regjering kan jeg risikere å stå uten inntekt om jeg havner på aap. Hva da med barna mine, det kan jeg ikke utsette de for. Nå ligger det en søknad på nav, jeg har ikke levert den inn. Usikker på om jeg i det hele tatt tør å ringe jobb for å si jeg er syk igjen. Legen mener det er viktig med ro når jeg nå starter med nye medisiner. Hva gjør jeg? Legen har sikkert rett, men det føles så urettferdig at kroppen aldri blir frisk. Anonymkode: 9b118...a22 Synes det er vanskelig å gi noen råd, siden jeg ikke kjenner sykdomsbildet ditt, eller vet hvilken type arbeidsplass det her er snakk om. Når du har været borte til og fra i litt under et år, uten bedring, så er det jo naturlig å tenke AAP? Jobber du i det offentlige, eller i en IA-bedrift? Er det praktisk mulig og gjennomførbart å tilrettelegge arbeidshverdagen for deg på en annen måte enn hva som gjøres i dag? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 time siden): (...) lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Anonymkode: 9b118...a22 Akkurat den lille biten der, den skal du i hvert fall ikke vektlegge..! Folk snakker/skriver før de tenker, og en del har i utgangspunktet begrenset evne til å tenke også, så det hadde ikke hjulpet dem så mye uansett. Det er legen din og du som vet best hvordan det er fatt med deg. At du har forsøkt og kommet tilbake for tidlig sier STIKK imot at du på noe som helst vis er lat eller har dårlig arbeidsmoral. Ingen av disse tingene hadde gjort noe utslag i om jeg hadde ønsket deg som kollega eller ikke - men jeg hadde nok savnet deg! Jeg håper du og legen din finner ut av det. Det kommer til å bli full baluba og opprør før det blir aktuelt at folk i din situasjon blir stående uten inntekt selv om det skulle blitt skifte etter valget, så prøv å puste med magen i så måte. Masse god bedring, ta godt vare på deg selv og vær snill på egne vegne. Gjør det som trengs for å bli frisk og ha det bra! Anonymkode: 583c8...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Hør på legen, og ta så godt vare på kroppen din som du kan. Folk sladrer og har generelt mye meninger om mye de vet lite om. Man kan ikke leve livet sitt etter hva andre mener. Det er umulig å aldri bli snakket negativt om uansett. Folk som snakker negativt om folk som ikke jobber og er syke er mest sannsynlig på randen selv, og har det ikke bra. De burde heller ta tak i sitt eget liv og sin egen helse. De som har det bra har ikke behov for å snakke ned andre mennesker. Andre mennesker er også sykemeldte når de er syke. Man får ikke noen pris eller bonus for å ofre helsen sin for jobben. Har du prøvd mestringskurs? Her kan man lære å vri for eksempel hvile om til å bli noe positivt. Alle sånne negativer tanker tar enda mere energi, og gjør deg i hvert fall ikke friskere. I stedet for å tenke at en sykemelding får andre til å tenke at du er lat og har dårlig arbeidsmoral, og at du kan havne på AAP uten inntekt, kan du tenke at du prioriterer kroppen og helsen din, du har pågangsmot og kan sette grenser for deg selv når det er behov, slik at helsen skal kunne bli bedre på sikt. Du gir ikke opp, du tar en pause. Lykke til og god bedring❤️ Anonymkode: f4386...f11
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var hos legen, og jeg skal begynne på nye medisiner og det er nå lagt en plan om behandling videre. Jeg har vært sykemeldt først 100% i 3 måneder, så gradert i 5 måneder. Vært "friskemeldt" i 1,5 måneder. På den tiden har jeg dratt hjem fra jobb 1 gang, egenmelding 3 ganger, jeg er overhodet ikke frisk. Enig med legen der. Han mener at jeg også begynte for tidlig med gradert, men som han sier jeg kan ikke tvinge deg. Jeg synes det er vanskelig å gå sykemeldt, lese om meg selv som lat, udugelig, dårlig arbeidsmoral, en kollega ingen ønsker så jeg hele tiden prøver å presse meg frisk, jeg vil ikke være den som alle snakker negativt om. Nå er det valg om vi skifter regjering kan jeg risikere å stå uten inntekt om jeg havner på aap. Hva da med barna mine, det kan jeg ikke utsette de for. Nå ligger det en søknad på nav, jeg har ikke levert den inn. Usikker på om jeg i det hele tatt tør å ringe jobb for å si jeg er syk igjen. Legen mener det er viktig med ro når jeg nå starter med nye medisiner. Hva gjør jeg? Legen har sikkert rett, men det føles så urettferdig at kroppen aldri blir frisk. Anonymkode: 9b118...a22 Logg av nett og les en god bok! Anonymkode: 135d4...a36 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august Hvis det blir ny regjering blir det ikke noe automatikk i at du mister inntekt. Endringer skjer ikke så raskt. Hvor lenge estimerer legen at medisinutprøvingen vil ta? Kan du få noe tilrettelegging på jobb som kan hjelpe deg? Det er ikke alltid løsningen er å bli sykemeldt. Jeg var 90% sykemeldt i fjor i 7 måneder. Var i dialog med leder, tok han med på møte med legen min og har fått tilrettelegging som gjør at jeg klarer å stå i jobb. Jeg ville diskutert det med legen din og arbeidsgiver og sett på hvilke muligheter dere har. Anonymkode: bcd32...a0c
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august Så fint at noen tok seg tid til å svare mitt klagete innlegg, egentlig er jeg jo heldig som både har en lege som passer på meg, og luksusen med å få lov å være syk i ro. Likevel føles som et stort nederlag, frustrasjon og et ønske om å være frisk selvfølgelig. Min arbeidsgiver legger ikke retter for noe, det er uaktuelt. Jeg må jobbe mine vakter uansett, sånn er det. Så jeg ser hvorfor legen mener det bør være 100% nå, jeg har jo prøvd gradert gjennom 5 måneder uten så mye bedring av den grunn. Legen tenker mellom 2-6 måneder til medisinene fungerer bra, men det betyr ikke 100% sykemeldt så lenge. Bare til vi begynner å se effekt. Jeg dras mellom fornuft og la kroppen få tid til å kjøre på for ingenting vil endre noe likevel. Jeg skal prøve å lytte. Ts Anonymkode: 9b118...a22
AnonymBruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Logg av nett og les en god bok! Anonymkode: 135d4...a36 Dette. Skal du la noen troll på nettet gjøre deg langvarig syk TS? Du skal please noen folk du ikke kjenner engang som sitter og dømmer syke folk på nett? Nå må du koble på hjernen og gjøre som legen din sier, ellers risikerer du virkelig å ikke bli frisk igjen. Anonymkode: e6024...519
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august Da synes jeg du skal høre på legen din. Anonymkode: 4e9ab...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå