Gå til innhold

Blitt invitert til intervju i jobben jeg ønsker, men er allerede i en annen rekrutteringsprosess

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God morgen godtfolk!

Jeg er så heldig at jeg er i en intervjuprosess, men i går fikk jeg mail fra bedriften jeg helst ønsker å jobbe i at jeg vil bli invitert på intervju snarlig. Er det uhøflig å spørre om det er mulighet for et snarlig intervju da jeg også er i en annen intervjuprosess? Viser dette at jeg ikke er interessert nok i stillingen? Den andre stillingen jeg er i intervjuprosess i, er definitivt en god andrekandidat.

Anonymkode: 00486...1ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit å spørre om. 

Og er du en av de mest aktuelle kandidatene, så vil de antagelig også forsøke å tilpasse seg for å få det til. 

Og skulle dette ta så lang tid at du får tilbud om den andre jobben først, så er det en mulighet å be om ekstra betenkningstid. 

Jeg har selv stått med et tilbud fra et bra 2. valg, og ventet på svar fra 1. valget. Sa da til 2. valget at jeg måtte få mer tid, ellers måtte jeg antagelig takke nei, fordi jeg ventet på et svar fra en annen arbeidsgiver. 
De var så interessert at de valgte å gi meg mer tid. (Og ga meg også tilbud om høyere lønn, da jeg ringte og fortalte at jeg hadde fått tilbud fra, og valgt den andre jobben.) 

Men det er jo en risiko i det. 
At de ikke er interesserte nok, og dermed ikke villige til å tilpasse seg deg. (Men da er jo også sannsynligheten lav for at du skulle få jobben.) 

Anonymkode: 28b33...7fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at det er helt greit å spørre om. 

Og er du en av de mest aktuelle kandidatene, så vil de antagelig også forsøke å tilpasse seg for å få det til. 

Og skulle dette ta så lang tid at du får tilbud om den andre jobben først, så er det en mulighet å be om ekstra betenkningstid. 

Jeg har selv stått med et tilbud fra et bra 2. valg, og ventet på svar fra 1. valget. Sa da til 2. valget at jeg måtte få mer tid, ellers måtte jeg antagelig takke nei, fordi jeg ventet på et svar fra en annen arbeidsgiver. 
De var så interessert at de valgte å gi meg mer tid. (Og ga meg også tilbud om høyere lønn, da jeg ringte og fortalte at jeg hadde fått tilbud fra, og valgt den andre jobben.) 

Men det er jo en risiko i det. 
At de ikke er interesserte nok, og dermed ikke villige til å tilpasse seg deg. (Men da er jo også sannsynligheten lav for at du skulle få jobben.) 

Anonymkode: 28b33...7fb

Takk for et tydelig svar. Jeg sender mail, og håper på et positivt svar! Hilsen Ts.

Anonymkode: 00486...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart ringt, og sagt at de var førstevalget men at jeg var i en annen prosess, og spurt om muligheter for ett veldig snarlig intervju. 

Anonymkode: d80c3...a26

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...