AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Heklet eller strikket, hvis du kunne velge? Hvilke farger? ensfarget? hvilket mønster? Noe ønske om garn? Skal bli tante og vil overraske med et pledd i gave så blir glad for inspirasjon Anonymkode: 2ca7c...c53
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10286&cid=1 Jeg syns dette er utrolig fint. ellers strikket jeg løvfall teppe til min egen 😊 Anonymkode: 21e96...a10 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Hvis jeg fikk velge ville jeg ønsket meg et ensfarget teppe i en nøytral farge, og et garn som var mykt og i ren ull. Anonymkode: ae359...f60 2
Tbag Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Selv synes jeg det er fint med en litt nøytral farge, helst ensfarget☺️ Tynt og i 100% ull eller bomull. For øvrig en skikkelig fin gave!!🥰 1
boblevann Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Min farmor har strikket "Havskum" tepper med Alpakka Silke garn til begge mine, og jeg elsker de teppene. De er ikke for tjukke og ikke for tynne, legger seg fint rundt babyen og er så myke og gode. Bruker dem hele tiden, de passer liksom både vugge, vogn og bilstol. De er heller ikke for tjukke/varme når baby ligger på brystet vårt - de regulerer temperatur kjempe godt Så jeg anbefaler dem sterkt! Angående farge er jo dette smak og behag, men jeg foretrekker ensfarget. Jeg valgte en skogsgrønn farge til gutten min og en plommerosa farge til jenta
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Ikke gravid, men har en baby og har brukt hjemmestrikka babyteppe med hullmønster veldig mye. Føles trygt når det er hullmønster siden baby da får puste selv om det skulle havne over hodet. Lurt med garntype som er mykt og ikke klør. Det ene babyteppet vårt var veldig mykt og godt, og vår premature brukte det på sykehuset rett på huden. Dette er Saga babyteppe. Anonymkode: bf8e8...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august boblevann skrev (5 minutter siden): Min farmor har strikket "Havskum" tepper med Alpakka Silke garn til begge mine, og jeg elsker de teppene. De er ikke for tjukke og ikke for tynne, legger seg fint rundt babyen og er så myke og gode. Bruker dem hele tiden, de passer liksom både vugge, vogn og bilstol. De er heller ikke for tjukke/varme når baby ligger på brystet vårt - de regulerer temperatur kjempe godt Så jeg anbefaler dem sterkt! Angående farge er jo dette smak og behag, men jeg foretrekker ensfarget. Jeg valgte en skogsgrønn farge til gutten min og en plommerosa farge til jenta Enig, vi har også et i type mosegrønn. Har også et i hvitt som jeg synes også er veldig fint Anonymkode: bf8e8...2dd
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Ensfarget strikket ville jeg personlig valgt. Eldste her bruker fremdeles sitt teppe selv om det er for lite nå 😉 Anonymkode: e5acc...c74
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august Jeg strikket et selv, men det som ble mest brukt var et vi arvet i 100% bomull. Det ble en del bæsjeepisoder 🤣, så det teppet måtte vaskes en del Anonymkode: 5fc99...377
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke gravid, men har en baby og har brukt hjemmestrikka babyteppe med hullmønster veldig mye. Føles trygt når det er hullmønster siden baby da får puste selv om det skulle havne over hodet. Lurt med garntype som er mykt og ikke klør. Det ene babyteppet vårt var veldig mykt og godt, og vår premature brukte det på sykehuset rett på huden. Dette er Saga babyteppe. Anonymkode: bf8e8...2dd Dette valgte jeg 🥰 Akkurat samme farge også. Syns det er kjempefint! Anonymkode: fb5b7...80c
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august Jeg strikket mor Signe teppe til mine i sin tid i alpakka/silke. Det er mykt, ekstremt fleksibelt, luftig men samtidig behagelig varmt. Vi brukte det helt ekstremt mye til tre barn, mye mer enn andre tepper vi hadde. Jeg er ikke veldig god til å strikke, men dette var enkelt å få til! Mener jeg bruke 6 nøster drops alpakka silke (vet ikke om de fortsatt har den typen, det var ikke sånn fluffy greie, men ganske tynn tråd). 3 nøster til økning og 3 nøster til reduksjon. Anonymkode: 050c1...1f2
AnonymBruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august Strikket et miniaugustins no 1 til min baby i 2023.. strikket i en brunfarge (kfo Merino) skal strikke det til kommende baby nå også.. da i en annen farge 🥰 Anonymkode: 5b107...eec
sisini Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august Strikket selv ensfarget havskum-teppe i tynnmerionoull til min datter 😊 Ville ha minst mulig trådsprang eller trådfester å hekte små fingre i. De på garnbutikken sa merino er det de anbefaler til nyfødte. Var noe med at alpakka loer litt mer.
Ny Bruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Heklet eller strikket, hvis du kunne velge? Hvilke farger? ensfarget? hvilket mønster? Noe ønske om garn? Skal bli tante og vil overraske med et pledd i gave så blir glad for inspirasjon Anonymkode: 2ca7c...c53 I bomull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå