AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Skal straks i andregangsintervju der jeg trolig kommer til å få spørsmål om forventet lønn. Jeg har relevant bachelor og relevant arbeidserfaring på over ti år. Det var opprinnelig ønsket søkere med master, men de forteller at med min bakgrunn trenger jeg ikke master. Hva tjener en rådgiver i offentlig sektor i Lillestrøm/Oslo? Jeg jobbet privat tidligere. Er 700,000 for mye å be om? Anonymkode: c3ae3...84c
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal straks i andregangsintervju der jeg trolig kommer til å få spørsmål om forventet lønn. Jeg har relevant bachelor og relevant arbeidserfaring på over ti år. Det var opprinnelig ønsket søkere med master, men de forteller at med min bakgrunn trenger jeg ikke master. Hva tjener en rådgiver i offentlig sektor i Lillestrøm/Oslo? Jeg jobbet privat tidligere. Er 700,000 for mye å be om? Anonymkode: c3ae3...84c Det er et stort spenn har jeg inntrykk av. Hvilket fagområde? Jeg er rådgiver i en noe mindre kommune, tjener 710'. Anonymkode: 2cae3...fa8
AnonymBruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er et stort spenn har jeg inntrykk av. Hvilket fagområde? Jeg er rådgiver i en noe mindre kommune, tjener 710'. Anonymkode: 2cae3...fa8 Beredskap og krisehåndtering. Har du master eller bachelor? Hilsen ts. Anonymkode: c3ae3...84c
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Jeg skal begynne i en statlig stilling neste uke. Kommune i nærheten av Oslo. Har master og par års erfaring. Blir regnet som ganske fersk. Får 660 000kr. Ut ifra stillings og lønnskoden ligger jeg ca midt på treet for en rådgiver. De trengte ikke en med master til stillingen men foretrakk det da de ønsker å styrke organisasjonen faglig. Med 10 års erfaring tror jeg nok ikke 700k er helt uvanlig. Kanskje du kan si hva du hadde/har i den forrige jobben så kan de får en pekepinn på at du ikke vil så mye under det? Anonymkode: 891a4...134 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Beredskap og krisehåndtering. Har du master eller bachelor? Hilsen ts. Anonymkode: c3ae3...84c Bachelor, i stilling som krever det. 8530 Anonymkode: 2cae3...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august I din situasjon ville jeg forsøkt å høyne noe mer enn det du håper å få. Så er det forhandlingsrom. Så hvis de sier 685 - så sier du at du hadde tenkt noe mer i retning av 730. Og så finner dere et kompromiss. Det er profesjonelt, men også litt modig. (Jeg har tidligere jobbet med ansettelser.) Anonymkode: dace3...fda 1
petterm Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Er du organisert? Min fagforening har statistikk som viser lønnsnivået i forskjellige stillinger i forhold til ansiennitet, geografisk område osv. Fagforeningen kan også gå igjennom arbeidsavtalen. Lønnsnivået du får ved ansettelse er som regel avgjørende for lønn videre i samme stilling. Ved kommende lønnsoppgjør får man oftest omtrent samme lønnsutvikling som kollegene. Det er utfordrende å få "lønnshopp" når man først er ansatt. I forhold til offentlig vs privat lønn: Det offentlige har som regel bedre pensjonsavtaler enn det private. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 7.57): Bachelor, i stilling som krever det. 8530 Anonymkode: 2cae3...fa8 Er det stillingen som er på Ahus? De følger spekter tariffen. 10 år 608. Anonymkode: 89e63...e73
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 13.10): Er det stillingen som er på Ahus? De følger spekter tariffen. 10 år 608. Anonymkode: 89e63...e73 Hei, nei jobben er som beredskapsrådgiver innen forskning. Ts. Anonymkode: c3ae3...84c
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Jeg tjener 750 i året som rådgiver i Osloskolen har lektorutdanning + videreutdanning i rådgiving, 10 års erfaring som lærer, men ganske fersk som rådgiver. Anonymkode: 49f5e...8be 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august petterm skrev (På 28.8.2025 den 8.11): Er du organisert? Min fagforening har statistikk som viser lønnsnivået i forskjellige stillinger i forhold til ansiennitet, geografisk område osv. Fagforeningen kan også gå igjennom arbeidsavtalen. Lønnsnivået du får ved ansettelse er som regel avgjørende for lønn videre i samme stilling. Ved kommende lønnsoppgjør får man oftest omtrent samme lønnsutvikling som kollegene. Det er utfordrende å få "lønnshopp" når man først er ansatt. I forhold til offentlig vs privat lønn: Det offentlige har som regel bedre pensjonsavtaler enn det private. Jeg ringte fagforeningen, fikk kun vage svar da de ikke hadde statistikker eller liknende. Ba meg søke på chat gpt og Google 🙃 Ts. Anonymkode: c3ae3...84c
petterm Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ringte fagforeningen, fikk kun vage svar da de ikke hadde statistikker eller liknende. Ba meg søke på chat gpt og Google 🙃 Ts. Anonymkode: c3ae3...84c Det er tydeligvis forskjell på foreninger. Min fagforening bruker betydelige ressurser på lønnsstatistikker som brukes aktivt i lønnsforhandlinger. Ellers er lønninger i det offentlige offentlig informasjon. Du kan be om lønnsopplysninger på navngitte personer, eller info om lønn til en type stilling. 2
Smosk Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Hei ta noe høyre, du tenker 700 000,- og det er en grei lønn , ville prøvd feks 740 000,- så har du noe å gå på om de forhandler ned 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå