AnonymBruker Skrevet 28. august #21 Skrevet 28. august Alle diagnoser, også personlighetsforstyrrelser, kan vi ha som trekk og tendenser i oss. Folk som tenker slik du beskriver har absolutt trekk av paranoia. Noen er helt i øvre del av skalaen og er sikre på at det er overvåking hjemme hos dem, og pakker inn elektronikk i sølvpapir osv, mens andre har en mer gnagende følelse de kanskje ikke snakker om. Mistenksomhet, fiendtlighet og andre problematiske sosiale trekk er ofte en del av en slik tendens. Hvis slektningen din fungerer fint (jobber og har nettverk), er det ingen grunn til å melde til fastlege. Hvis han skyver folk fra seg, ikke jobber, og blir mer og mer paranoid bør helsevesenet kobles på. Anonymkode: 8f56f...09a 1
I Grosny Skrevet 28. august #22 Skrevet 28. august (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mitt søskenbarn er imot å bruke bankkort, for det kan spores av myndighetene Han er imot pulsklokker, for de kan spores Han vil ikke bruke mobiltelefon pga myndighetene kan spore han osv. Han er en helt vanlig mann i gaten som aldri har gjort noe kriminelt, så skjønner ikke denne engstelsen for å bli sporet. Har også to kolleger som prater om dette , og den ene mener at vi er hjernevasket av myndighetene og at samfunnet vårt er korrupt 🙉 Anonymkode: 7c7c3...25c Vi kan spores, men vet ikke om myndigheten gidder dette. De som definitivt gidder å spore oss er store datafirmaer, som selger våre bevegelser der de kan tjene på det. Mest vanlig er til markedsføring. Jeg tror Temu vet mye. Jeg er klar overat jeg blir sporet, men bruker allikevel pulsklokke og internett ukritisk fordi min naive vurdering er at fordelene jeg har av sporet teknologi er større enn risikoen. Om jeg har rett er ikke godt å si. Kanskje jeg vil begrense sporingen en dag. Jeg er på Facebook, men er ukomfortabel med all sporingen der.Særlig nå etter at ai er aktivisert. Er det verdt det for å holde seg i kontakt med...? Endret 28. august av I Grosny 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #23 Skrevet 28. august Slike ting utvikler seg ofte. En jeg kjenner til tror nå på det meste av konspirasjonsteorier, teiper. feks over kameraet på PCen fordi hen tror hen er overvåket. Sitter så og si kun hjemme for å "lese seg mest mulig opp på sannheten" Anonymkode: 59c60...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. august #24 Skrevet 28. august Dere er jo skummelt naive Anonymkode: e7175...b7f 10 1
Mindroot Skrevet 28. august #25 Skrevet 28. august Jeg hørte en vits om en mann i USA som døde og kom til perleporten. Der møter han Gud, og Gud slår av en prat. Mannen hadde lenge vært nede i et konspihull og spør Gud - Hvem var det egentlig som drepte John F. Kennedy? Og så svarer Gud: Det var Lee Harvey Oswald. Og da sier mannen, Å fytti katta, dette går ENDA høyere opp i systemet enn det folk tror! 1 1
I Grosny Skrevet 28. august #26 Skrevet 28. august (endret) piggrokken skrev (1 time siden): Det er de mest uinteressante folka som tror de er interessante nok til å bli spora. Ville bedt de koble seg fra Internett en måneds tid, gå ut og lukte på blomstene, så kan vi andre fortsette å bli spora av the Man. Hadde forstått det om vi hadde bodd i Øst Tyskland eller Nord Korea. Verden blir mer og mer internasjonal, og det er kort vei fra private firmaer til tvilsomme etteretningstjenester og regimer. De farligste statene er nok de som aktivt kriger, og da tenker jeg først på Russland, Israel og USA som er store på etteretning. Kina er også store på etteretning, og jeg vet helt konkret (det kan jeg se av annonse-opp-popping) at Temu ser meg. Jeg tror Temu er en kinesisk organisasjon/bedrift. Jeg er litt skeptisk til Kina-bedrifter. Vi bor ikke i Nord-Korea, men farlige regimer er nærmere enn vi tror, og de kan se oss. Men vi er til en viss grad beskyttet av at de kan se så mange. Derfor blir vi lite synlige i mengden. Endret 28. august av I Grosny 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #27 Skrevet 28. august Hadde enkeltindivider blitt overvåket så hadde jo ikke sporløse forsvinner eksistert. Anonymkode: 050d1...a34
Snublefot62 Skrevet 28. august #28 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde enkeltindivider blitt overvåket så hadde jo ikke sporløse forsvinner eksistert. Anonymkode: 050d1...a34 Hallo. De kan jo ikke avsløre at sporing eksisterer med å forteller hvor de er…
AnonymBruker Skrevet 28. august #29 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mitt søskenbarn er imot å bruke bankkort, for det kan spores av myndighetene Han er imot pulsklokker, for de kan spores Han vil ikke bruke mobiltelefon pga myndighetene kan spore han osv. Han er en helt vanlig mann i gaten som aldri har gjort noe kriminelt, så skjønner ikke denne engstelsen for å bli sporet. Har også to kolleger som prater om dette , og den ene mener at vi er hjernevasket av myndighetene og at samfunnet vårt er korrupt 🙉 Anonymkode: 7c7c3...25c Det er jo forsåvidt riktig, men hvorfor er han så redd for myndighetene? Anonymkode: 30c48...856
AnonymBruker Skrevet 28. august #30 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han jobbet i psykiatrien og var belest innenfor politikk og filosofi. Ts Anonymkode: 7c7c3...25c Som om det er en garanti for noe som helst? Mange som jobber i psykiatrien er ganske så f*cked opp selv. At noen er belest har også lite å si her, kaninhullet sluker alle uansett. Anonymkode: 51f6e...e5a 3
Hareena Skrevet 28. august #31 Skrevet 28. august Det er vel som han i nrk-dokumentaren med paranoid schizofreni sa selvironisk i et øyeblikk av selvinnsikt: Når du er så sikker på at du er forfulgt at du med brukket skulder svømmer over ei elv, da skjønner du det er alvor. 1 1
simenea Skrevet 28. august #32 Skrevet 28. august (endret) Det som alltid fascinerer meg er «hvorfor». Hvorfor i huleste skulle myndighetene brydd seg om en simpel kommunist som jobber i psykiatrien? Hvilken nytte har myndighetene av å vite noe som helst om han? Selv myndighetene har begrensede ressurser, og de vil ikke bruke dem på randoms. Om slektningen din er en kommunist som planlegger en væpnet revolusjon - da kan det hende han er på radaren. Men ellers er han uinteressant. Myndighetene har mulighet til å BE tjenesteleverandører om informasjon. Men da skal de også ha hjemmel til det, og disse anmodningene går stort sett via retten i forbindelse med en etterforskning. Det er andre regler for etterretningsformål, men da må vedkommende som sagt våre ekstremist av et eller annet slag. edit: skrivefeil Endret 28. august av simenea
piggrokken Skrevet 28. august #33 Skrevet 28. august I Grosny skrev (20 minutter siden): Verden blir mer og mer internasjonal, og det er kort vei fra private firmaer til tvilsomme etteretningstjenester og regimer. De farligste statene er nok de som aktivt kriger, og da tenker jeg først på Russland, Israel og USA som er store på etteretning. Kina er også store på etteretning, og jeg vet helt konkret (det kan jeg se av annonse-opp-popping) at Temu ser meg. Jeg tror Temu er en kinesisk organisasjon/bedrift. Jeg er litt skeptisk til Kina-bedrifter. Volvo er i stor grad Kina-eid, og det ser ut som de klarte å stoppe eller bremse politietterforskning av en bil som plutselig hadde kjørt ut fra Sandvika Storsenter slik at mannen i bilen ble drept. Vi bor ikke i Nord-Korea, men farlige regimer er nærmere enn vi tror, og de kan se oss. Men vi er til en viss grad beskyttet av at de kan se så mange. Derfor blir vi lite synlige i mengden. Det med at TEMU "ser deg" har vel noe med cookies å gjøre? YouTube "ser meg" og baserer forslag til hva jeg skal se på basert på hva jeg har sett før. Sandvikaulykken ble ikke begravd av media. NRK hadde en artikkel om det igår, og det ble skrevet at mannen døde av skadene knyttet til fallet da bilen falt 4 etasjer. Hadde Kina styrt sjappa, hadde nyheten vært borte nå. Jeg holder ikke pusten til kinesisk politi kommer på døra mi for å si det sånn, men for all del, bra for deg om du tror på det. Jeg prøver ikke å latterliggjøre deg, men tror du på alle mulige konspirasjoner? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #34 Skrevet 28. august simenea skrev (1 minutt siden): Det som alltid fascinerer meg er «hvorfor». Hvorfor i huleste skulle myndighetene brydd seg om en simpel kommunist som jobber i psykiatrien? Hvilken nytte har myndighetene av å vite noe som helst om han? Selv myndighetene har begrensede ressurser, og de vil ikke bruke dem på randoms. Om slektningen din er en kommunist som planlegger en væpnet revolusjon - da kan det hende han er på radaren. Men ellers er han uinteressant. Myndighetene har mulighet til å BE tjenesteleverandører om informasjon. Men da skal jeg også ha hjemmel til det, og disse anmodningene går stort sett via retten i forbindelse med en etterforskning. Det er andre regler for etterretningsformål, men da må vedkommende som sagt våre ekstremist av et eller annet slag. Ja, enig, det er en pussig antakelse. Det kalles selvhenføring, at man setter seg selv i et slags sentrum for begivenheter, eller får tilfeldige ting til å handle om en selv. Det fyller en funksjon i oss av å kjenne oss viktige. Så man kan også si at det er et narsissistisk trekk, i tillegg til paranoia. Anonymkode: 8f56f...09a
AnonymBruker Skrevet 28. august #35 Skrevet 28. august Snublefot62 skrev (19 minutter siden): Hallo. De kan jo ikke avsløre at sporing eksisterer med å forteller hvor de er… Det er vel ikke så mye å avsløre, for 99% bryr seg ikke om hvorvidt vi blir overvåket. Det er det bare de mest ekstreme konspiranoiafolka som gjør. Anonymkode: 050d1...a34 1
simenea Skrevet 28. august #36 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, enig, det er en pussig antakelse. Det kalles selvhenføring, at man setter seg selv i et slags sentrum for begivenheter, eller får tilfeldige ting til å handle om en selv. Det fyller en funksjon i oss av å kjenne oss viktige. Så man kan også si at det er et narsissistisk trekk, i tillegg til paranoia. Anonymkode: 8f56f...09a Ja det er pussig. Men det gir jo mening, folk har en tendens til å tro at de er den viktigste personen i verden, til tross for at veldig mange ikke er så viktige utover sin egen krets.
Apis Skrevet 28. august #37 Skrevet 28. august Se til Telenor skandalen i Myanmar, så teknologien eksisterer, Men for oss i Norge så er nok større sannsynlig at informasjonen går mer til de som skal selge oss ting og tang en til den norske staten. 3
I Grosny Skrevet 28. august #38 Skrevet 28. august (endret) piggrokken skrev (6 timer siden): Det med at TEMU "ser deg" har vel noe med cookies å gjøre? YouTube "ser meg" og baserer forslag til hva jeg skal se på basert på hva jeg har sett før. Sandvikaulykken ble ikke begravd av media. NRK hadde en artikkel om det igår, og det ble skrevet at mannen døde av skadene knyttet til fallet da bilen falt 4 etasjer. Hadde Kina styrt sjappa, hadde nyheten vært borte nå. Jeg holder ikke pusten til kinesisk politi kommer på døra mi for å si det sånn, men for all del, bra for deg om du tror på det. Jeg prøver ikke å latterliggjøre deg, men tror du på alle mulige konspirasjoner? Jeg tror ikke på alle mulige konspirasjoner, men vet at det alltid finnes konspirasjoner. Endret 28. august av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 28. august #39 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere er jo skummelt naive Anonymkode: e7175...b7f Jeg gidder ikke stresse med å kanskje bli overvåket. Lever mitt vanlige a4 liv med katten og scroller på Kvinneguiden.🙂 Ts Anonymkode: 7c7c3...25c 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #40 Skrevet 28. august Det som er absurd er at han handler mye på Temu, og når jeg sier at det kommer fra Kina mener han at jeg tar feil. Kritiserer jeg USA/Trump blir han sint og mener at vi har det verre her i Norge. Han har fått norske myndigheter i halsen og skal stemme Norgesdemokratene visstnok Ts Anonymkode: 7c7c3...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå