AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Jenta har begynt mister tenner og vi har lest bok om tannfeen som kunne røpe at tannfeen har en 20-kronemaskin. Første tanna i boks og hun mente at siden 20-kroningen hun fikk i glasset var så blank (vi var heldige med den) så var det et bevis på at det må ha vært tannfeen som la den der. Fordi ingen av de andre 20-kronene hennes er så blanke. Nå har hun 3 løse tenner til og vi har ikke en eneste 20 kroning i hus. Ba om å få ta ut 70 kr sist jeg var i butikken. Butikkdama bare så rart på meg og 20 kroningen var i tillegg smussete og stygg. Så det var ingen god løsning videre😅 Er det mulig å ta turen til nærmeste bank og få fikset dette montro?🤔 Forslag til andre løsninger?🤗 Anonymkode: 44ddf...c89
Mona123 Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Er jo bare spørre butikken om du kan få de i 20-kroninger, og spørre pent om du kan få de peneste. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august eventuelt vaske dem og polere dem.. burde burde iaf tatt en rask skyll med zalo uansett. masse basselusker på dem. Anonymkode: e9ecd...779 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): eventuelt vaske dem og polere dem.. burde burde iaf tatt en rask skyll med zalo uansett. masse basselusker på dem. Anonymkode: e9ecd...779 Ja, mynt har i åresvis vært viden kjent å spre pest og pandemier, så alt av mynt og sedler bør sprites. Helst varmebehandles også, eventuelt kan en koke, ti minutter i vann og klorblanding, lett kok, hjelper på. Det en kaller hvitvasking. Anonymkode: 56c72...5da 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Har opplevd at vanlige dagligvarebutikker kan ha litt dårlig med kontanter, mens steder som Nille, Europris, osv. oftere er lettere å få vekslet hos. Misfargede mynter blir som nye hvis de får ligge lenge nok i ketsjup 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, mynt har i åresvis vært viden kjent å spre pest og pandemier, så alt av mynt og sedler bør sprites. Helst varmebehandles også, eventuelt kan en koke, ti minutter i vann og klorblanding, lett kok, hjelper på. Det en kaller hvitvasking. Anonymkode: 56c72...5da Rart vi ikke har vært mindre syke da siste 5 årene i et omtrent kontantløse samfunn🙃 Anonymkode: 44ddf...c89 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden): Har opplevd at vanlige dagligvarebutikker kan ha litt dårlig med kontanter, mens steder som Nille, Europris, osv. oftere er lettere å få vekslet hos. Misfargede mynter blir som nye hvis de får ligge lenge nok i ketsjup Takk for tips! Da tar jeg turen på Nille i helga☺️ Gleder meg til å prøve ketchup trikset😄 Anonymkode: 44ddf...c89
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Mona123 skrev (3 timer siden): Er jo bare spørre butikken om du kan få de i 20-kroninger, og spørre pent om du kan få de peneste. Hehe, ja det burde jo være så lett. Men i dagligvarene i nærheten har de kun kontantautomater som det ikke går an å velge hvilke pengeform de skal spytte ut i følge betjeningen. Så da ble det skitten 20 kroning og 50-lapp. Anonymkode: 44ddf...c89
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe, ja det burde jo være så lett. Men i dagligvarene i nærheten har de kun kontantautomater som det ikke går an å velge hvilke pengeform de skal spytte ut i følge betjeningen. Så da ble det skitten 20 kroning og 50-lapp. Anonymkode: 44ddf...c89 Skittent blir det nok, men det går fint an å veksle også den 50-lappen i automaten. Bare å kjøre den inn igjen. Anonymkode: 277ad...61e
piggrokken Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august Gå i en butikk, betal kontant og si at du vil ha 20 kroninger tilbake. Vanligvis er ikke dette noe problem. Jeg og nevøene mine samlet flasker i et år, da vi pantet i butikken spurte jeg om vi kunne få det i spesifikke valører (jeg ville gi de det samme beløpet), det gikk greit det også. Det verste svaret du kan få er et nei😀
atropos Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, mynt har i åresvis vært viden kjent å spre pest og pandemier, så alt av mynt og sedler bør sprites. Helst varmebehandles også, eventuelt kan en koke, ti minutter i vann og klorblanding, lett kok, hjelper på. Det en kaller hvitvasking. Anonymkode: 56c72...5da 😂 er dere sikre på at det bare er nye penger i tannfemaskinen da? Kanskje den blir fylt opp av penger fra andre steder? For det er vel ikke tannfeen som lager pengene eller? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august Mona123 skrev (9 timer siden): Er jo bare spørre butikken om du kan få de i 20-kroninger, og spørre pent om du kan få de peneste. Nei. Anonymkode: fe6fe...cf7
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august Hjelpes så mye frekke svar her. Du kjøper selvsagt ruller med 20 kroninger . Merkelig at butikker skal gi ts veksel de har kjøpt? Private kan kjøpe like mye som butikker så det er ikke noe problem. Anonymkode: fe6fe...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merkelig at butikker skal gi ts veksel de har kjøpt? Enig! Å bestille veksel er ikke gratis, det koster både et gebyr per myntrull/seddel og et ordregebyr per bestilling, Vi har så lite kontantomsetning at vi prøver å holde bestilling av veksel på et absolutt minimum og det hadde vært helt uaktuelt å gi ut store mengder mynter til en kunde. Vi veksler når folk betaler med kontanter og da får de det som er mest hensiktsmessig i forhold til beløpet de skal ha tilbake. Gir ikke ut mer mynt eller små sedler enn det som er absolutt nødvendig. Anonymkode: e6b0a...f14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå