AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Forholder meg kun til mann og kvinne. Noe annet er eventyr for min del.. Anonymkode: 64249...6bb 11 9
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august BareMay skrev (13 minutter siden): Hvor i all verden kommer disse uttrykkene fra? Vet ikke om jeg vil vite hva det betyr engang. Anonymkode: c87a8...0e9 1
revue3 Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Fra kjemi/latin https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/Cis%E2%80%93trans_isomerism%23:~:text%3DIn%20the%20context%20of%20chemistry,on%20opposing%20(transverse)%20sides.&ved=2ahUKEwjr6pGJh6yPAxV9U1UIHev9HvYQFnoECG0QBQ&usg=AOvVaw0Nla8uetBkagiSnxw2mHqj 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Spør du på ekte fordi du ikke har vært i gamet på en stund eller spør du retorisk fordi det er mangel på iq? Anonymkode: f14f7...3fb 10
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Det er utrykk som brukes på en nedsettende måte for å sette ekte kvinner og menn i bås. Er man født som biologisk kvinne og identifiserer seg som kvinne ja da er man kvinne og ikke cis-kvinne, er man født som biologisk mann og identifiserer seg som kvinne ja da er man i transkvinne. Anonymkode: afb00...918 4 10
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Jeg tror det er begreper som er lagt til for å minne oss på at hvilket kjønn vi har er valgfritt.... Og at man ikke skal tro at man er noe mer normal bare for at man "velger" å være samme kjønn som det man er født med. Det ville vært for enkelt å bare være kvinne/mann.. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør ang eget kjønn, men jeg kommer aldri til å kalle meg selv cis-kvinne. Anonymkode: 14032...485 2 5
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august BareMay skrev (20 timer siden): Hvor i all verden kommer disse uttrykkene fra? Prefiksene kommer fra latinsk. Det hadde du funnet ut ved hjelp av et enkelt googlesøk. Anonymkode: d52cb...f97 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august Det er en hersketeknikk mot vanlige menn og kvinner. Anonymkode: 01e5f...1da 2 7
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en hersketeknikk mot vanlige menn og kvinner. Anonymkode: 01e5f...1da Kan du utdype? Jeg forstår ikke hva du mener her Anonymkode: c139d...f91 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 8.35): Det er utrykk som brukes på en nedsettende måte for å sette ekte kvinner og menn i bås. Er man født som biologisk kvinne og identifiserer seg som kvinne ja da er man kvinne og ikke cis-kvinne, er man født som biologisk mann og identifiserer seg som kvinne ja da er man i transkvinne. Anonymkode: afb00...918 Dette viser paradokset. Dere insisterer på at transmenn- og kvinner ikke skal få kalle seg hhv. menn og kvinner. Men selv tåler dere ikke å bli kalt cis. Dere skal få kalle dem hva dere vil og da er dere ikke nedsettende, dere tror dere har en "biologisk tale", men skulle andre kalle dere cis blir dere sure og det er nedsettende, til tross for at cis nettopp henspiller på deres biologiske kropp. At dere ikke ser det selv er et mysterium. Dere tror liksom at det er kromosomene deres som blir fornærma når noen sier cis, men dere er helt like de dere selv kritiserer, med rette for øvrig, siden det er såre enkelt å bare kalle folk det de vil kalles. Anonymkode: f14f7...3fb 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette viser paradokset. Dere insisterer på at transmenn- og kvinner ikke skal få kalle seg hhv. menn og kvinner. Men selv tåler dere ikke å bli kalt cis. Dere skal få kalle dem hva dere vil og da er dere ikke nedsettende, dere tror dere har en "biologisk tale", men skulle andre kalle dere cis blir dere sure og det er nedsettende, til tross for at cis nettopp henspiller på deres biologiske kropp. At dere ikke ser det selv er et mysterium. Dere tror liksom at det er kromosomene deres som blir fornærma når noen sier cis, men dere er helt like de dere selv kritiserer, med rette for øvrig, siden det er såre enkelt å bare kalle folk det de vil kalles. Anonymkode: f14f7...3fb Så hvor er «paradokset»? Biologiske menn er menn, transmenn er transmenn. Biologiske kvinner er kvinner, transkvinner er transkvinner. Ingen «cis». Anonymkode: 29f50...c97 3 8
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hvor er «paradokset»? Biologiske menn er menn, transmenn er transmenn. Biologiske kvinner er kvinner, transkvinner er transkvinner. Ingen «cis». Anonymkode: 29f50...c97 Cute. Til å være så "biologiske og vitenskapelige" er man jammen dårlig på logikk og selvinnsikt i denne leiren. Anonymkode: f14f7...3fb 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august Det er et skjellsord for heterofil. Anonymkode: 6d4f3...6bd 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du utdype? Jeg forstår ikke hva du mener her Anonymkode: c139d...f91 Se innlegget rett under ditt, så ser du et soleklart eksempel på hva jeg mener. Anonymkode: 01e5f...1da
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Cute. Til å være så "biologiske og vitenskapelige" er man jammen dårlig på logikk og selvinnsikt i denne leiren. Anonymkode: f14f7...3fb Men argumenter hadde du ikke, bare personangrep? Anonymkode: 01e5f...1da 4
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men argumenter hadde du ikke, bare personangrep? Anonymkode: 01e5f...1da Jeg har argumentert. Du argumenterte bare aldri imot, men snakket om andre ting. Anonymkode: f14f7...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er et skjellsord for heterofil. Anonymkode: 6d4f3...6bd Her er det noen som VIRKELIG IKKE VET 🤣 Anonymkode: 1d738...ec5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er et skjellsord for å være normal. Anonymkode: 6d4f3...6bd fixed Anonymkode: fe310...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå