afr0dite Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Jeg er i en litt kinkig situasjon, jeg har nemlig to barndomsvenner jeg har hatt nesten hele livet. Jeg har alltid innbilt meg at valgets kvaler kom til å stå hvem av de to jeg skal velge, når den dagen kom. Og nå er den dagen kommet! Og problemet er ganske annerledes enn hva jeg forventet, for jeg har ikke lyst til å velge noen av dem, men heller en venninne jeg har hatt i bare et par år. De to barndomsvennene mine er jeg fortsatt venner med, og det kommer jeg alltid til å være, men kontakten glir litt ut, og ingen av de var noen støtte for meg da jeg havnet i en fryktelig vanskelig situasjon for litt siden. Hun jeg har lyst til å velge tar seg alltid et ekstra minutt, selv når hun ikke har det ekstra minuttet. Det betyr fryktelig mye for meg. Men jeg synes det er ekkelt ovenfor barndomsvennene mine, å velge en "nykommer"... Hva synes dere jeg skal gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Velg akkurat hvem du vil. Er da bare du som bestemmer dette, verken venninnene dine eller KG har noe med det valget.
-Tone- Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Syns du skal velge den nye venninnen din jeg, siden du er nærere knyttet til henne nå. Da slipper du jo å velge mellom en av de to barndomsvenninnene dine også.
Susan Sto Helit Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Du velger selvfølgelig hun som stiller opp for deg, og så kan du jo bare fortelle barndomsveninnene dine at dette faktisk er grunnen. Du vet at hun alltid har tid til deg, og at du derfor vil knytte henne ennå nærmere til deg. (ikke at det å være forlover betyr så mye som vi jenter tror det gjør. Jobben består jo egentlig bare i å skrive på et papir.)
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Velg akkurat hvem du vil. Er da bare du som bestemmer dette, verken venninnene dine eller KG har noe med det valget. ←
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Hei! Da jeg giftet meg kom jeg i samme situasjon. Jeg hadde en barndomsvenninne som jeg ennå hadde kontakt med, men også en venninne som jeg bare hadde kjent i et par år, men som var en "bedre" venninne. Det jeg bruker å si til andre som lurer på hvem man skal velge er følgende: hvem var den første du tenkte på at du skulle fortelle at NÅ skulle du gifte deg til? Den venninnen du tenkte først på, hun bør være forloveren din, for det er den personen du ser på som den som kjenner deg best. Alice
Tyren Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Synes også du skal velge hun du føler er en bedre venninde og som stiller opp i tykt og tynt. Forresten. Når jeg selv har stilt opp som forlover, så har jeg vært med på mye mer enn bare det å skrive under på ærklæringen, så det er å være forlover, synes jeg er mer enn bare det... Men det er nå min personlige mening og så kommer det jo litt ann på hvordan bruden legger opp til ting også tenker jeg. Endret 27. mars 2006 av Tyren
Boogie Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Syns du har fått mange gode svar!! Regner med at dette vil hjelpe deg til å ta det endelige valget
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Forresten. Når jeg selv har stilt opp som forlover, så har jeg vært med på mye mer enn bare det å skrive under på ærklæringen, så det er å være forlover, synes jeg er mer enn bare det... Men det er nå min personlige mening og så kommer det jo litt ann på hvordan bruden legger opp til ting også tenker jeg. ← Det som i hovedsak ligger i oppgaven forlover er å signere på et papir. At man i tillegg velger en så god venninne at begge har glede av å legge flere oppgaver i dette, er hyggelig, men intet krav. Det er alltid bra å snakke med forloveren når hun blir spurt, og fortelle hva bruden forventer av henne hvis hun velger å være forlover. Nå er det jo mange som velger flere forlovere også da.
Impala Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Jeg ville også valgt en venninne som stilte opp for meg når jeg trengte det.
Floja Felíz Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Jeg velger selv en relativt "ny" venninne, men det er viktig for meg at hun sa ja, for hun kjenner "voksne" meg, og det er det viktigste for meg. Det er ikke hvor lenge man har vært venner, men naturen av vennskapet. Hun kjenner meg inn og ut. Jeg er også enig i at det å være forlover for de fleste er mer enn bare å sette navnet sitt på et papir, selv om det er kun det det dreier seg om i teorien...
afr0dite Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2006 Tusen takk for mange fine svar! Det heller nok mest mot hun "nye" venninnen, men jeg trenger ikke å bestemme meg heeeeelt enda!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå