Gå til innhold

Statsminister Sylvi Listhaug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne hun og partiet gitt Norge en ny giv? Jeg tenker at hvis de får mye gjennomslag kan vi bli like bra som Sveits har blitt. Høye lønninger, lave matvarepriser, lavere arbeidsledighet, lav rente, styrket valuta og et sterkere næringsliv samtidig som vi tar vare på velferdsstaten :) 

Hva tenker dere? 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bli bra

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Høyere lønninger til hvem og hvordan?

Hvordan lave matvare priser om høyere lønn til foreksempel bonden?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (15 timer siden):

Hva tenker dere? 

Så du folkemøtet i går, der Listhaug deltok som en mulig statsminister?

Fordi om hun der prøvde å oppføre seg mer seriøst enn i de fleste andre debatter hun deltar i, så kom det veldig godt frem at Listhaug mangler den kunnskap og erfaring som skal til for å se problemstillinger i et større perspektiv enn "skrot havvind, steng grensende for asylsøkere og nei til all formueskatt". Til og med når hun helt klart og tydelig ble fortalt at utsiktene til at hun kan bli statsminister er det største hinderet for en borgerlig seier, viste hun til Frp sin strategi som ble vedtatt for 1,5 år siden. Ergo, fordi om situasjonen rundt henne endres, er hun ikke i stand til å evaluere og forstå at hun og partiet må endre synspunkt. Det er også derfor hun kommer så svakt ut i slike debatter. Der kommer det så veldig godt frem at den politikken hun fremmer på Frp mer er basert på en innøvd ordflom, enn en veloverveid tankeprosess.

Så nei takk.Jeg vil ha trygghet og erfaring, ikke populistisk og perspektivløst.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ellers takk! Håper for all del ikke det blir blå regjering. Det lover ikke godt for oss vanlige folk. Det betyr mer jobbing, lavere lønn fordi de ikke ønsket å samarbeide med fagforeinger. Det blir søndagsåpent, man blir straffet med lavere lpnn om man er syk. Så jeg håper absolutt ikke på høyre styrt regering.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg leste i kommentarfelt om frp velgere som mener alle som er mot oljeleting bør miste stemmeretten. Flertallet av unge mannlige frp velgere støtter Trump. Solvik Olsen og flere politikere har støttet han. Hvorfor vil noen stemme fram diktatur?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Skrekk og gru! Erna var ikke nok!

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skjønner vel at det FRP sier ikke er realistisk. Vi kan ikke få både i pose og sekk. Det er rett og slett et skrekkscenario. Jeg stemmer egentlig borgerlig, men landet på AP denne gang, pga henne. Skylder på henne om de borgerlige mister seieren i år.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Jippijei skrev (2 minutter siden):

Du skjønner vel at det FRP sier ikke er realistisk. Vi kan ikke få både i pose og sekk. Det er rett og slett et skrekkscenario. Jeg stemmer egentlig borgerlig, men landet på AP denne gang, pga henne. Skylder på henne om de borgerlige mister seieren i år.

Virkelig? Du kan du skylde på deg sjøl, du stemte jo rødt

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Måtte det aldri skje!😬

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Håper det aldri skjer!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilleville skrev (14 minutter siden):

Virkelig? Du kan du skylde på deg sjøl, du stemte jo rødt

Det er et bedre alternativ 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Absolutt ikke..! Listhaug er PR-rådgiver. Hun er ikke opptatt av hvordan politikken deres faktisk påvirker folk. Hun er opptatt av å spinne ting fordelaktig for seg selv og partiet, samt hvordan selge inn et budskap på en måte som gjør det attraktivt og spiselig - gjerne ved å finne lettvinte syndebukker å sette halen på. Det går i lettvinte lovnader og lettvinte løsninger - fagre ord og fett flesk glir begge lett i halsen. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
TheLegendBellaGoth skrev (På 27.8.2025 den 17.25):

Kunne hun og partiet gitt Norge en ny giv? Jeg tenker at hvis de får mye gjennomslag kan vi bli like bra som Sveits har blitt. Høye lønninger, lave matvarepriser, lavere arbeidsledighet, lav rente, styrket valuta og et sterkere næringsliv samtidig som vi tar vare på velferdsstaten :) 

Hva tenker dere? 

Gjennomsnittslønnen i Sveits er høyere enn i Norge, men levekostnadene er også betydelige høyere. Sveits er et flott land, men dette er faktisk ikke bare positivt og det er også ting ved det sveitsiske samfunnet som ikke appelerer til meg i det hele tatt som et land å bo i. 

I tillegg er det ingenting med FrP sin politikk som skulle tilsi at vi skulle få lavere rente og styrke valuta, snarere tvert i mot. Arbeidsledigheten i Norge er allerede lav.

Jeg kunne absolutt tenkt meg en ny politisk retning for Norge, men har ikke sett noe som skulle tilsi at Frp sitter med løsningen.

Endret av Jdz
  • Liker 2
Skrevet

Mn’

Koneko skrev (18 minutter siden):

Absolutt ikke..! Listhaug er PR-rådgiver. Hun er ikke opptatt av hvordan politikken deres faktisk påvirker folk. Hun er opptatt av å spinne ting fordelaktig for seg selv og partiet, samt hvordan selge inn et budskap på en måte som gjør det attraktivt og spiselig - gjerne ved å finne lettvinte syndebukker å sette halen på. Det går i lettvinte lovnader og lettvinte løsninger - fagre ord og fett flesk glir begge lett i halsen. 

Heilt ueinig

Skrevet

Eg tenker at eg ikkje har gløymd avskjeden som justisminister og at ho var eit vaksent menneske den gong. 

Om ho berre var dum så trur eg ikkje ho har blitt klokare. 

Om ho faktisk var så ussel så trur eg ikkje ho kan bli snillare, same kor sympatisk ho har øvd seg på å nikke når bestemor ikkje får sviskegrauten sin. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Heller NEI-partiet FRP, enn ja-partiet H.

Ellers oppfordrer jeg alle til å stemme mitt part SP :opplyser:

Skrevet
test1e skrev (6 timer siden):

Heller NEI-partiet FRP, enn ja-partiet H.

Ellers oppfordrer jeg alle til å stemme mitt part SP :opplyser:

Sp burde samarbeide med FRP

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det hadde vært morsomt da. Hadde antakelig skjedd det samme som sist da FrP var i regjering. Partiet og velgerne var i opposisjon til regjeringen. For det som er 100% sikkert er at 70%(minst) av de som stemmer på FrP vil bli veldig skuffa. De vil hverken se at det de stemte på FrP for vil bli endret og de vil ikke få bedre råd. Jeg derimot, som vurderer AP for første gang i livet, vil få bedre råd. Grunnen til at jeg vurderer AP er i det alt vesentlige at vi da får en statsminister jeg ikke vil være flau over at vi har.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...