AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:27 #1 Skrevet onsdag kl 20:27 Jeg har et fantastisk barn, som dessverre er alvorlig syk. Jeg har aldri hatt psykiske vansker, men nå sliter jeg med depresjon og motløshet. Jeg har fått pleiepenger, men er helt satt ut. Ikke redd, bare fortvilet over berget av oppgaver med å følge opp at skole og sykehus gjør det de skal. Barnet kan bli bedre, men må gjennom smertefulle undersøkelser for å få medisiner. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d9236...63a 4
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 20:34 #2 Skrevet onsdag kl 20:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har et fantastisk barn, som dessverre er alvorlig syk. Jeg har aldri hatt psykiske vansker, men nå sliter jeg med depresjon og motløshet. Jeg har fått pleiepenger, men er helt satt ut. Ikke redd, bare fortvilet over berget av oppgaver med å følge opp at skole og sykehus gjør det de skal. Barnet kan bli bedre, men må gjennom smertefulle undersøkelser for å få medisiner. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d9236...63a Fastlegen først og fremst, ellers kan det godt hende at behandlerne til barnet ditt har erfaring med at foreldre trenger støtte. Hva med å snakke med dem, de har kanskje et system som fanger opp slik, eller vet hvor du kan henvende deg? Sender deg en stor klem ❤️
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #3 Skrevet onsdag kl 20:42 Er det kanskje en forening for folk som er rammet av den aktuelle sykdommen? Det kan være godt å komme i kontakt med andre som opplever noe liknende. Anonymkode: 99ee0...c2d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:05 #4 Skrevet i går, 00:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har et fantastisk barn, som dessverre er alvorlig syk. Jeg har aldri hatt psykiske vansker, men nå sliter jeg med depresjon og motløshet. Jeg har fått pleiepenger, men er helt satt ut. Ikke redd, bare fortvilet over berget av oppgaver med å følge opp at skole og sykehus gjør det de skal. Barnet kan bli bedre, men må gjennom smertefulle undersøkelser for å få medisiner. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d9236...63a Psykolog, tid til deg selv (dette er viktig, du må ta pauser), og eventuelt få sosionom på banen om dere ikke har vært i kontakt med en allerede. Finn ut alt det praktiske og økonomiske. Du har pleiepenger, men har dere barneforsikring? Isåfall kan det hende dere får noen utbetalinger der, da kan dere bruke pengene på f.eks reise (om barnet er frisk nok til dette), aktiviteter som passer for barnet, kjøpe dere hjelp (vaskehjelp, matkasser eller lignende), eller hva enn dere har behov for! Har du noen hobby eller aktivitet? Gå tur, trene eller lignende? Litt vanskelig å komme med råd når vi ikke vet så mye om situasjonen. Er barnet innlagt på sykehus? Du skriver at du må følge opp at skole og sykehus gjør det de skal, men det er vel en lege som har ansvaret her og følger opp? Det er jo ikke ditt ansvar å se til at barnet får riktig behandling 😨 Be om å få snakke med sosionom og psykolog, de hjelper deg videre ❤️ Anonymkode: 63c8a...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå