AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Okey. Jeg er 42 år. Har fire barn med mannen. De begynner å bli store. Yngste er 14 år... Jeg ble gravid med spiral for 2 år siden. Vi valgte å ta abort. Fikk satt inn p- stav på sykehuset der jeg tok abort. Nå er jeg skikkelig redd! Jeg kjenner plutselig spark eller luft???, og det føles som jeg har kynnere. Mulig det bare er psykisk ettersom jeg plutselig har fått for meg at jeg er gravid...Jeg skjønner at jeg må ta en test, men tør ikke... men jeg må. Jeg er syk og går på sterke medisiner og skal snart operere. Medisiner som ikke er forenelig med graviditet. Tenk hvis jeg er 6 mnd på vei og barnet er skadet?? Hvor stor er sjansen for graviditet når man er 42 år og har p-stav? Anonymkode: 67a6c...b7a
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Det er 0,5 av 1000 som blir gravide på p-stav. Sikreste prevensjonsmiddelet som finnes. Så sannsynligheten er liten. Samtidig er det samme sikkerheten med hormonspiral, så hvis du ble gravid på den så vil jeg anbefale deg å ta en test snarest. Anonymkode: ff426...055
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er 0,5 av 1000 som blir gravide på p-stav. Sikreste prevensjonsmiddelet som finnes. Så sannsynligheten er liten. Samtidig er det samme sikkerheten med hormonspiral, så hvis du ble gravid på den så vil jeg anbefale deg å ta en test snarest. Anonymkode: ff426...055 Ja, det var hormonspiral jeg ble gravid på sist... huff, dette er ikke noe gøy! Anonymkode: 67a6c...b7a 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Det høres ut som mannen din burde sterilisere seg så du slipper dette. Anonymkode: ff426...055 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Uff, du må bare ta en test å få det avklart tenker jeg. Så slipper du å bruke unødvendig energi på det. Anonymkode: 3044d...1d2
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Sjansen er lav. Ble gravid på p stav selv, men mistet. Senere blitt gravid på spiral, som endte med abort. Anonymkode: 61b3c...736
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Vi kan ikke svare på om du er gravid, er jo bare å ta en test😅? Hvis du kjenner spark og kynnere så er du ganske langt på vei og høres usannsynlig ut at du ikke hadde merket det på så mange mnd når du har barn fra før, regner med du har hatt normale svangerskap tidligere? Anonymkode: 21d89...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Resultatet er det samme om du tar en test eller ikke. Så her er det bare å kjøpe en test og få det unnagjort Anonymkode: 8a0c3...243
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er 0,5 av 1000 som blir gravide på p-stav. Sikreste prevensjonsmiddelet som finnes. Så sannsynligheten er liten. Samtidig er det samme sikkerheten med hormonspiral, så hvis du ble gravid på den så vil jeg anbefale deg å ta en test snarest. Anonymkode: ff426...055 Det er 0,5 av 1000 som.blir gravide, men så er det en svært liten brøkdel av dem som faktisk blir til barn! Det er viktig info på p-stav. Den gjør også at man mister hvis man blir gravid, så å bære frem et barn med p-stav er uhyreeeee usannsynlig. Da blir du intervjuet av media! Anonymkode: 03dea...65f
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi kan ikke svare på om du er gravid, er jo bare å ta en test😅? Hvis du kjenner spark og kynnere så er du ganske langt på vei og høres usannsynlig ut at du ikke hadde merket det på så mange mnd når du har barn fra før, regner med du har hatt normale svangerskap tidligere? Anonymkode: 21d89...2d4 Ja, jeg har hatt normale svangerskap tidligere, og de har blitt oppdaget tidlig ettersom jeg da har mistet mensen. Har ikke hatt særlig andre symptomer. Spark har kommet rundt uke 20-24. Nå har jeg jo ikke hatt mensen siden jeg fikk satt inn staven... Har kjøpt en test i dag og skal ta den nå straks. Anonymkode: 67a6c...b7a
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Testen var dessverre positiv. Fikk beskjed av lege å trappe ned på medisiner. Er henvist til sykehuset, men jeg kjenner jeg må vite nå hvor langt jeg er på vei, så jeg har bestilt time til privat ul allerede i dag. Jeg er livredd😢 Anonymkode: 67a6c...b7a 6
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Testen var dessverre positiv. Fikk beskjed av lege å trappe ned på medisiner. Er henvist til sykehuset, men jeg kjenner jeg må vite nå hvor langt jeg er på vei, så jeg har bestilt time til privat ul allerede i dag. Jeg er livredd😢 Anonymkode: 67a6c...b7a Huff! Så vanskelig situasjon.. men det kan jo gå bra? Oppdater gjerne 💞 Anonymkode: 21d89...2d4
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Testen var dessverre positiv. Fikk beskjed av lege å trappe ned på medisiner. Er henvist til sykehuset, men jeg kjenner jeg må vite nå hvor langt jeg er på vei, så jeg har bestilt time til privat ul allerede i dag. Jeg er livredd😢 Anonymkode: 67a6c...b7a Dette er jo UHYRE sjeldent, hvis staven faktisk er plassert korrekt og ikke gått utover gyldig tid osv. Det vil bli en stor sak! Anonymkode: 03dea...65f 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Testen var dessverre positiv. Fikk beskjed av lege å trappe ned på medisiner. Er henvist til sykehuset, men jeg kjenner jeg må vite nå hvor langt jeg er på vei, så jeg har bestilt time til privat ul allerede i dag. Jeg er livredd😢 Anonymkode: 67a6c...b7a Oi! Må være helt grusomt! håpe du er veldig kort på vei 🤞🏼 Anonymkode: 3044d...1d2
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august Tror du har bkitt gravid før du har satt inn staven. Eller at den er satt inn feil. Anonymkode: 466ea...4a2
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du har bkitt gravid før du har satt inn staven. Eller at den er satt inn feil. Anonymkode: 466ea...4a2 Hun fikk vel satt inn stav for 2 år siden, man kan ikke være gravid så lenge 😆 Anonymkode: f01e7...0a9
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hun fikk vel satt inn stav for 2 år siden, man kan ikke være gravid så lenge 😆 Anonymkode: f01e7...0a9 Å ja. Merkelig da 42 år i tilegg og p stav. Anonymkode: 466ea...4a2
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august For et sjokk og en fortvilende situasjon å være i ts. Jeg håper du får god støtte fra din mann og god hjelp på sykehuset ❤️ Anonymkode: b0f0e...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå