Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på cafe med en venninne. Vi snakket om forskjellige ting. Hun spurte hvordan det går med min datter. Jeg sa at det går bra. Hun går siste året på ungdomsskolen nå, sa jeg. Så sa jeg: Hun er stor no men fortsatt lille jenta mi og så smilte jeg. Da kikket jeg på venninnen og hun rullet med øynene. Akkurat som om hun ville få frem at det var dumt å si 

Jeg tenkte ikke over det før etterpå. Burde jeg ha spurt om hvorfor hun rullet med øynene? Blir det dumt å spørre nå? 

Anonymkode: d09f8...caa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at hun ikke bare oppdaget en veps i taket eller noe? Jeg ville blitt forfjamset om en venninne hadde spurt meg om noe sånt i ettertid

Anonymkode: 2a790...6fc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du tolket det feil.. Hun har kanskje ikke barn selv, hvis hun faktisk himlet med øynene? Hadde tenkt hun er uopplyst og ufølsom.

Anonymkode: 8bb43...dda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje du tolket det feil.. Hun har kanskje ikke barn selv, hvis hun faktisk himlet med øynene? Hadde tenkt hun er uopplyst og ufølsom.

Anonymkode: 8bb43...dda

Hun rullet med øynene og ristet på hodet

Hun har ikke barn selv. Bare en stedatter 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på kafe med en venninne og leste om det på kg etterpå. 

Anonymkode: ced97...c41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir dumt å spørre. Du må vel kunne anta at venninner ikke åpenlyst viser at du er teit.

Sjansen for at du feiltolket er stor 

Anonymkode: 43216...eec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt rart å spørre i ettertid 

Anonymkode: 35758...bb4

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke spurt nå, nei. Om hun er en god venninne ellers ville jeg ha fortsatt vanlig omgang og om det skjedde igjen ville jeg sagt noe der og da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var på kafe med en venninne og leste om det på kg etterpå. 

Anonymkode: ced97...c41

Du var ikke det 

Anonymkode: 17887...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Å spørre en venninne om hvorfor hun tilsynelatende himlet med øynene ved en anledning sist man møttes er ekstremt pussig, ja. 

Anonymkode: 977eb...da3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det heter himlet med øynene på norsk (rullet er en anglosisme).

Anonymkode: a0f53...b9f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun rullet med øynene og ristet på hodet

Hun har ikke barn selv. Bare en stedatter 

Siden hun ikke har barn så bare lar du være å tenke på dette. Jeg har barn og kan med hånden på hjertet si at jeg er to ulike mennesker som mor og som barnløs. Jeg hadde jo en ide om hva som rører seg, men hvor sterkt følelsene faktisk påvirker tankene var jeg uforberedt på. Hadde oversett og gått videre 

Anonymkode: f43fa...da6

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du overtenker? :)

Skrevet

og dette plager deg i ettertid? selvsagt spør du ikke.. du overtolker

AnonymBruker
Skrevet

Når noen himler med øynene og rister på hodet så er det som regel et ganske sterkt tegn på at de synes at noe er dumt. Pleier du å ha problemer med å tolke andres ansiktsuttrykk og kroppsspråk? Hvis du var usikker på hva det betydde så burde du nok ha spurt med en gang. Pleier hun å gjøre slik mot deg? Jeg undrer meg jo om dette egentlig er noen god venninne. 

Anonymkode: 623de...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste angrep mot øyerulling er blikking, du skulle blikket henne med en gang og holdt det helt til hun snudde blikket. Når dere endelig fikk øyekontakt igjen så skulle du avsluttet med blinkeøye, hun kan da finne på å svare med et forundret blikk, men det tåler du.  

Anonymkode: 3b2c2...d07

• Liker 1
Skrevet

Vi er mange som himler med øynene innvendig når vi hører sånne typiske mammahjerte-utsagn, denne venninnen klarte bare ikke å skjule hva hun tenkte der og da. 

Anonymkode: d6925...c46

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg var på cafe med en venninne. Vi snakket om forskjellige ting. Hun spurte hvordan det går med min datter. Jeg sa at det går bra. Hun går siste året på ungdomsskolen nå, sa jeg. Så sa jeg: Hun er stor no men fortsatt lille jenta mi og så smilte jeg. Da kikket jeg på venninnen og hun rullet med øynene. Akkurat som om hun ville få frem at det var dumt å si 

Jeg tenkte ikke over det før etterpå. Burde jeg ha spurt om hvorfor hun rullet med øynene? Blir det dumt å spørre nå? 

Kan det hende at hun himla med augene fordi ho husker korleis det var då du og ho gjekk siste året på ungdomsskulen? Og korleis de absolutt ikkje var foreldrenes "lille jenter"? ;) 

Anonymkode: df87b...6a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi er mange som himler med øynene innvendig når vi hører sånne typiske mammahjerte-utsagn, denne venninnen klarte bare ikke å skjule hva hun tenkte der og da. 

Anonymkode: d6925...c46

Jeg vet jammen ikke om jeg hadde klart å skule det hvis noen hadde kommet med en sånn klisje til meg 😅

Anonymkode: 52d4a...578

Skrevet

Hvor gammel er du, TS? Trodde dette med feil blikk hos andre var noe tenåringsjenter var opptatt av, ikke voksne mennesker.

Anonymkode: 82615...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...