AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Er i dag 33+4 og våknet i morges med helt sinnsykt harde bryster. Det lekker bittelitt melk/råmelk eller hva det heter. Det føles ut som tiiiidenes melkespreng, men det kan vel ikke vær det allerede nå så tidlig? det gjør til og med vondt å ha på bh og frem til idag har brystene vært myke hele tiden. er dette normalt å ha så stinne/harde bryster nå?? Har forøvrig MYE kynnere som gjør litt vondt og var innlagt på sykehuset forrige helg fordi jeg hadde blodslim og kynnere. Men de var ikke bekymret for at fødselen skulle starte nå heldigvis. I tillegg plutselig begynt å få masse luft i magen igjen som jeg ikke har hatt siden 1.trimester. Anonymkode: dcea5...487
Million Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Føles de litt varmere enn normalt også? Da kan det faktisk være at du uvanlig nok har fått betennelse i melkegangene eller kjertlene allerede, før du en gang har begynt å amme. Du kan, hvis du klarer, prøve å melke manuelt og se om du får ut noe melk ved massering. Det kan lette på trykket, om det så er melkespreng og ikke betennelse som er skyld i de harde og vonde brystene. Ah, this brings me back... husker en morgen jeg våknet med tidenes melkespreng i ene brystet. Det var minst dobbelt så stort som det andre, og jeg sjanglet med slagside avgårde over gulvet og bort til vasken for å håndmelke ut sprenget og få brystet ned i normalstørrelse igjen. Puh! Lykke til. Prøv å se om det går an å håndmelke bort "sprenget".
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Million skrev (39 minutter siden): Føles de litt varmere enn normalt også? Da kan det faktisk være at du uvanlig nok har fått betennelse i melkegangene eller kjertlene allerede, før du en gang har begynt å amme. Du kan, hvis du klarer, prøve å melke manuelt og se om du får ut noe melk ved massering. Det kan lette på trykket, om det så er melkespreng og ikke betennelse som er skyld i de harde og vonde brystene. Ah, this brings me back... husker en morgen jeg våknet med tidenes melkespreng i ene brystet. Det var minst dobbelt så stort som det andre, og jeg sjanglet med slagside avgårde over gulvet og bort til vasken for å håndmelke ut sprenget og få brystet ned i normalstørrelse igjen. Puh! Lykke til. Prøv å se om det går an å håndmelke bort "sprenget". Redd for å gjøre det også da det provoserer frem sammentrekninger 😩 Jordmor sa det ikke var anbefalt å håndmelke før i uke 37. Og siden jeg allerede har vært innlagt en gang på sykehus med mistanke om for tidlig fødsel så tørr jeg ikke. Selv om det frister helt sykt å faktisk bare sette på brystpumper for å se om det letter på trykket. Er helt jævlig vondt.. -ts Anonymkode: dcea5...487
Million Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Redd for å gjøre det også da det provoserer frem sammentrekninger 😩 Jordmor sa det ikke var anbefalt å håndmelke før i uke 37. Og siden jeg allerede har vært innlagt en gang på sykehus med mistanke om for tidlig fødsel så tørr jeg ikke. Selv om det frister helt sykt å faktisk bare sette på brystpumper for å se om det letter på trykket. Er helt jævlig vondt.. -ts Anonymkode: dcea5...487 Da ville jeg ringt jordmor, eller noen med peiling, og spurt hva i all verden du skal gjøre nå. Du kan jo ikke gå sånn, der det er smertefullt å bare ha på bh? Det kan jo bli verre. Er de varmere enn normalt å ta på? Litt sent på dagen, etter kontortid, å ringe jordmor nå, men prøv i morgen? Ev fødeavdelingen, de har sikkert hørt om problemstillingen før. De er åpne
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Million skrev (9 minutter siden): Da ville jeg ringt jordmor, eller noen med peiling, og spurt hva i all verden du skal gjøre nå. Du kan jo ikke gå sånn, der det er smertefullt å bare ha på bh? Det kan jo bli verre. Er de varmere enn normalt å ta på? Litt sent på dagen, etter kontortid, å ringe jordmor nå, men prøv i morgen? Ev fødeavdelingen, de har sikkert hørt om problemstillingen før. De er åpne Jaa gjør vondt nesten uansett hvordan jeg sitter eller ligger. Mest lyst til å ta av bh men det lekker jo 🙈 nei synes ikke de er noe varmere egentlig enn normalt, ser ikke noe tegn utenpå heller. Har kontrolltime hos jordmor på fredag, så får prøve å holde ut til da kanskje.. Anonymkode: dcea5...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå