AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Vært i et forhold med en mann i 3,5 år. Vi har hatt det fint. Og jeg har stolt på han med hele mitt hjerte. For 1,5 år siden fikk han en skattesmell, og spurte meg på sine knær om å låne penger av meg. Akkurat i dette momentet fikk jeg tilbakebetalt ca 20k fordi jeg hadde fått for lite barnetrygd i en lang periode. Hans smell var på akkurat denne summen. Han er i full jobb, jeg er på aap og må få supplerende sosialhjelp. Det var veldig vanskelig for meg å si nei til å gi dette lånet. Jeg forklarte at min supplerende sosialhjelp ville stoppe pga nav selvsagt går utfra at disse barnetrygd pengene skal gå til mitt livsopphold. Han lovet å betale ned lånet med det beløpet jeg var vant til å få fra sosialen. Ca 2-3 tusen i måneden. Til lånet var nedbetalt. Dette skjedde ikke. Og jeg tok det opp etter ca 4 måneder, at jeg syns det var fryktelig ubehagelig å i det heletatt måtte spørre. Men at dette har satt meg i en enormt vanskelig posisjon. Jeg har to barn og er syk, jeg har ingenting å rutte med ekstra. Tiden bare går. Jeg ser han sette over penger til sin ex for flere ting, som selvfølgelig skal dekke ting med deres felles barn. Så jeg føler jeg ikke kan reagere på dette. Men så begynner han å snakke om å kjøpe ny vaskemaskin, drar til Legoland med sine barn mens jeg og mine barn ikke har råd. Nå er forholdet vårt på vei til å ta slutt, det er flere tillitsbrudd her og jeg vil egentlig bare ut av denne forholdet. Men hvordan skal jeg forholde meg til dette lånet? Er det best for meg å anse pengene som tapt? Hva ville dere gjort? Jeg hadde aldri trodd det var nødvendig å måtte skriftlig lage en kontrakt på dette. Jeg stolte virkelig på han. Dette er så sårt for meg, og jeg føler meg så jævlig dum og naiv. Anonymkode: 24135...77c 16
Tuttititt Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august TS her, vil også tilføye at dette er 1,5 år siden. Jeg har tatt det opp 3-4 ganger. Og sist var for va 5 måneder siden. Da lovet han meg at jeg skulle slippe å måtte spørre igjen. At han selv skulle ta ansvar. 5
Pippi Lotta Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Har du noe skriftelig på lånnet? I såfal kan du jo prøve og true med å gå videre til forliksrådet eller anmeldelse. Har du ikke det er jeg red det er tapte penger. Forferdelig kjedelig situasjon, han høres ut som en komplet taper, så bra du snart er kvit han!!! 4
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Om du har det skritelig at han har lånt penger av deg, kan du ta det videre. Hvis ikke står du veldig svakt uten noen form for bevis. Anonymkode: 49a1c...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Jeg har skriftlig at han sier han vet han skylder meg penger. Pluss bankkonto informasjon som viser selve overføringen fra min til hans konto. helt forferdelig situasjon. Det strider imot alt i meg å ta det opp igjen og igjen. Anonymkode: 24135...77c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Ta det opp igjen og si at dette tar du nå til konfliktrådet, forholdet er også og uansett over. Det går ikke an å være sammen med noen som utsetter partneren sin for økonomiske problemer på den måten han har gjort her med åpenbart overlegg. Anonymkode: 814c6...e5d 3 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august Takk ❤️ Han får meg til å føle meg slem og egoistisk. At jeg er en pengegrisk person. Han oppfører seg som at jeg ikke fortjener å få igjen noe og at jeg bare burde ha gitt han disse pengene. Selvom han tjener tre-fire ganger så mye som meg i året. Så glad jeg har sagt nei til å flytte inn med han gjennom hele forholdet. Kan ikke tenke meg hvor ille det kunne vært. Disse 20 tusen er ikke livsviktige, men prinsippet er bare så enormt viktig for meg. Man gjør bare ikke sånn mot noen som gjør alt for en, selv setter seg i en vanskelig situasjon bare for å hjelpe. 💔 det er nok hovedgrunnen til at hjertet mitt har knust mer og mer for hver dag siste året. Anonymkode: 24135...77c 9
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Hei, Du skriver på et ark tekst som feks A lånte B kr 20.000 dato: xx.xx.xxxx Vi har avtalt at summen betales tilbake med avdrag på 2.000kr i måneden fra dato: xx.xx.xxxx (hvis du vil ha månedlige avdrag) Din underskrift og hans underskrift og dags dato Hold deg rolig og ikke kranglete fram til du har fått signaturen. Sett mobilen på opptak FØR du har en samtale med han der du ber han skrive under. For selvom han nekter å skrive under der og da så har du enda bedre bevis i saken din. Så finner du ut hvordan man sender pengekrav fra privat person til annen privat person på en faktura, så varsel om han ikke betaler på forfallsdato så undersøker du muligheten for å drive inn summen fra namsmannen eller noe. Vet ikke hvordan dette gjøres men det finner du sikkert ut av. Så når det er ordnet så går du fra dusten da det er klart han hverken respekterer deg eller elsker deg siden han syns det er greit at du lever fattigere en nødvendig Anonymkode: 2eab2...9eb 6 2
test1e Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg stolte virkelig på han. Dette er så sårt for meg, og jeg føler meg så jævlig dum og naiv Bland aldri økonomi og familie/partnerskap. 1
Ymse meninger Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august Håh!!! Å få tilbake disse pengene hadde blitt mine nye altoppslukende hobby😂 jeg hadde begynt å sku deler av bilen hans og holdt som gissel. Neste morgen har han ikke postkasse lenger. Og så mangler plutselig hagemøblene 😆 håper han ikke var glad i dørmatten 5 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august Tuttititt skrev (3 timer siden): TS her, vil også tilføye at dette er 1,5 år siden. Jeg har tatt det opp 3-4 ganger. Og sist var for va 5 måneder siden. Da lovet han meg at jeg skulle slippe å måtte spørre igjen. At han selv skulle ta ansvar. Han bryr seg ikke. Vet om en annen mann som gjør lignende mot dama si. Hun tjener også mye mindre. Anonymkode: 39715...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk ❤️ Han får meg til å føle meg slem og egoistisk. At jeg er en pengegrisk person. Han oppfører seg som at jeg ikke fortjener å få igjen noe og at jeg bare burde ha gitt han disse pengene. Selvom han tjener tre-fire ganger så mye som meg i året. Så glad jeg har sagt nei til å flytte inn med han gjennom hele forholdet. Kan ikke tenke meg hvor ille det kunne vært. Disse 20 tusen er ikke livsviktige, men prinsippet er bare så enormt viktig for meg. Man gjør bare ikke sånn mot noen som gjør alt for en, selv setter seg i en vanskelig situasjon bare for å hjelpe. 💔 det er nok hovedgrunnen til at hjertet mitt har knust mer og mer for hver dag siste året. Anonymkode: 24135...77c Føler med deg. Du har det skriftlig sier du? Du går på AAP? Fri rettshjelp? Gå til advokat med det skriftlige du har. Anonymkode: 1a6a7...715 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Skrevet 27. august test1e skrev (5 minutter siden): Bland aldri økonomi og familie/partnerskap. Pleier å gå helt fint så lenge man ikke bpr med en snylter og gjerrigper. Anonymkode: 39715...1c3
AnonymBruker Skrevet 27. august #14 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei, Du skriver på et ark tekst som feks A lånte B kr 20.000 dato: xx.xx.xxxx Vi har avtalt at summen betales tilbake med avdrag på 2.000kr i måneden fra dato: xx.xx.xxxx (hvis du vil ha månedlige avdrag) Din underskrift og hans underskrift og dags dato Hold deg rolig og ikke kranglete fram til du har fått signaturen. Sett mobilen på opptak FØR du har en samtale med han der du ber han skrive under. For selvom han nekter å skrive under der og da så har du enda bedre bevis i saken din. Så finner du ut hvordan man sender pengekrav fra privat person til annen privat person på en faktura, så varsel om han ikke betaler på forfallsdato så undersøker du muligheten for å drive inn summen fra namsmannen eller noe. Vet ikke hvordan dette gjøres men det finner du sikkert ut av. Så når det er ordnet så går du fra dusten da det er klart han hverken respekterer deg eller elsker deg siden han syns det er greit at du lever fattigere en nødvendig Anonymkode: 2eab2...9eb Det var lurt. Ha på opptak på mobilen når dette diskuteres. Anonymkode: 1a6a7...715 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #15 Skrevet 27. august test1e skrev (11 minutter siden): Bland aldri økonomi og familie/partnerskap. Har ikke de fleste familier felles økonomi? Anonymkode: 1ed2f...091 1 1
test1e Skrevet 27. august #16 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ikke de fleste familier felles økonomi? Jo, men å låne penger ut av nærmeste familie? Samboer/gift barn er en ting, men en kjæreste eller ytre familie ? Spesielt større summer. Det blir kleint om vedkommende ikke gidder å betale. Det sparer deg for en del ubehag. Og skulle du være så dum, husk kontrakt (He he, har en kjenning som lånte sin søster 100K og han har aldri fått de pengene tilbake)
AnonymBruker Skrevet 27. august #17 Skrevet 27. august Erklær brudd og gå til forliksrådet. Disse pengene skal du ha. Jeg har bare bestemt meg Anonymkode: d0c86...780
Brunello Skrevet 27. august #18 Skrevet 27. august test1e skrev (2 timer siden): Bland aldri økonomi og familie/partnerskap. Er ikke hele premisset for et normalt partnerskap at man blander økonomi? 1
Sansx Skrevet 27. august #19 Skrevet 27. august Ikke kast bort penger til advokat. Ta saken til forliksrådet asap. Deretter får du namsmannen til å kreve inn pengene.
Mona123 Skrevet 27. august #20 Skrevet 27. august Han bryr seg åpenbart ikke om deg, hvorfor synes du det er ubehagelig å kreve inn penger fra en fyr som driter I hvordan du har det? Tenk på barna dine om du må, du gjør det for dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå