Gå til innhold

Trygt og godt oppvekstområde nær Lillestrøm/Skjetten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker å bo så nær Lillestrøm/Skjetten som mulig pga hverdagslogistikk for både barn og voksne, men er skremt av ghettofølelsen og dårlige skoler der. Er det noen langt finere boligområder i nærheten? Ønsker aller helst å bo på Jessheim, men har innsett at Lillestrøm/Skjetten må forbli familiens "sentrum" i mange år til pga skole/idrett/jobb. Hva med Rælingen og Fjellhamar? Noen som er kjent? 

Anonymkode: cf452...032

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser tilbake til oppveksten på Skjetten utelukkende med gode minner. Utrolig barnevennlig. Daler, skog, skiløyper, lekeplasser, fotballbaner, tennisbaner, skøytebaner etc «over alt». Aldri mange meterne unna. Unger/jevnaldrende over alt. Kort gangavstand til barnehager og skoler.

Jeg har både familie og venner som bor på Skjetten og stortrives. Mange av de jeg vokste opp med, flyttet tilbake når de selv skulle ha barn.

Anonymkode: a0761...d3d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skedsmokorset/Holt Vestvollen. Har bodd der i flere år, gode barnehager og Kjeller skole er fantastisk. Var det for oss i hvertfall. God offentlig kommunikasjon til Lillestrøm og Strømmen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vallerud eller Rasta 

Anonymkode: 4aa2d...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp bolig på kvikkleire, i alle fall. Er en del av dem på Skjetten. Du ser det på rekkehusene, de er blitt ordentlig skeive mange av dem.

Personlig ville jeg valgt både Fjellhamar og Rælingen over Skjetten. Kan også bifalle Vallerud eller Rasta på Lørenskog, som personen overfor foreslår.

Anonymkode: 29fc2...1e1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Frogner og spesielt Vardefjellet

Lindeberg er nære tog

Hexeberg og Vardeåsen er også bra, men da utenfor distriktet til  Frogner skole.

Anonymkode: bc6b7...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Vardeåsen på Skedsmokorset. 

Anonymkode: f79e4...09a

AnonymBruker
Skrevet

Vardeåsen, Leirsund eller Lunderåsen/ Frogner. 

Anonymkode: 6759d...108

Skrevet

Trygt og godt. Altså, med den innvandringen vi har hatt så er trygt og godt en utopi i det omerådet. Joggetur kveldstid jente🤣

døtre eller sønner? 

volla skole? Enebolig i sentrum? Dyyyrt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

både Lørenskog og Lillestrøm kommuner har kattastrofeøkonomi, I Lørenskog er områdene nær Stovner rammer av de samme problemer som Groruddalen har, I Lillestrøm  er det økende problemer med ungdoms kriminalitet, dette er ofte problemer i nærheten av eller i sentrum. 

Jessheim har de samme problemene av de samme grunner som problemområdene i Lillestrøm og Lørenskog.

om de er ute etter fred og ro er området øst for Glomma å anbefale, problemet her er timalange køer over brua på Fettsund. Garderåsen er et alternativ, men er blitt dyrt etter at de fikk ok vei innover.

Leirsund er OK, men dyrt. Enebolig områdene rundt Skedsmokorset  har mindre problemer men de er økende av samme grunner som Groruddalen. Nederst i Nittedalen   har mange gode bolig kvaliteter, og ok nærhet til Skjetten. Gjelleråsen har økende problemer Pga. nærhet til Groruddalen.

Anonymkode: 6978a...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg langt unna både Skjetten og Jessheim. 

Anonymkode: f8c4a...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Vardeåsen er idyll.

Vi har bodd på Skedsmokorset så lenge barnet har gått på skole. Det er ikke særlig fint akkurat her vi bor, men mange andre steder som er fine. Mitt barn, 18,  synes det har vært perfekt å vokse opp her. Det er nært alt; oslo, Jessheim,  Lillestrøm sentrum, strømmen, lørenskog.  Barnet mitt ville sagt nei til Skjetten, store deler av lørenskog,  Jessheim, stovner!, Romsås!, det er belastede områder med mye crime. Nede i Lillestrøm sentrum er det også mye kriminalitet, dopsalg, ran. 

(Jeg ville gjerne ikke bodd her, men det har vært fint for ungen).

Gjør godt grunnarbeid før du bestemmer deg.

Anonymkode: 244c4...ee8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vardeåsen er idyll.

Vi har bodd på Skedsmokorset så lenge barnet har gått på skole. Det er ikke særlig fint akkurat her vi bor, men mange andre steder som er fine. Mitt barn, 18,  synes det har vært perfekt å vokse opp her. Det er nært alt; oslo, Jessheim,  Lillestrøm sentrum, strømmen, lørenskog.  Barnet mitt ville sagt nei til Skjetten, store deler av lørenskog,  Jessheim, stovner!, Romsås!, det er belastede områder med mye crime. Nede i Lillestrøm sentrum er det også mye kriminalitet, dopsalg, ran. 

(Jeg ville gjerne ikke bodd her, men det har vært fint for ungen).

Gjør godt grunnarbeid før du bestemmer deg.

Ja, Rælingen og Fjellhammar er også no no!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjetten er helt jævlig, ikke flytt dit

Anonymkode: 074c9...985

AnonymBruker
Skrevet

Skjetten er ghetto. Mange pøbler der. Men Jessheim er harry og det er enda verre. Du vil vel ikke at barna dine skal ende opp i vi menn? 

Anonymkode: e11ea...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I følge denne tråden går det ikke an å bo i Akershus lengre? Sitter vi igjen med ett eneste sted som er ok?

Anonymkode: 29fc2...1e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 14.36):

Vi ønsker å bo så nær Lillestrøm/Skjetten som mulig pga hverdagslogistikk for både barn og voksne, men er skremt av ghettofølelsen og dårlige skoler der. Er det noen langt finere boligområder i nærheten? Ønsker aller helst å bo på Jessheim, men har innsett at Lillestrøm/Skjetten må forbli familiens "sentrum" i mange år til pga skole/idrett/jobb. Hva med Rælingen og Fjellhamar? Noen som er kjent? 

Anonymkode: cf452...032

Vi bor på Bassengåsen på Løvenstad, Rælingen. Vi stortrives, gåavstand til Lillestrøm, Strømmen og Ahus. Mange eneboliger, rekkehus og blokker. Vi bor på den riktige siden av Rælingen, med tanke på sola 😁

Anonymkode: bca3e...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 20.01):

både Lørenskog og Lillestrøm kommuner har kattastrofeøkonomi, I Lørenskog er områdene nær Stovner rammer av de samme problemer som Groruddalen har, I Lillestrøm  er det økende problemer med ungdoms kriminalitet, dette er ofte problemer i nærheten av eller i sentrum. 

Jessheim har de samme problemene av de samme grunner som problemområdene i Lillestrøm og Lørenskog.

om de er ute etter fred og ro er området øst for Glomma å anbefale, problemet her er timalange køer over brua på Fettsund. Garderåsen er et alternativ, men er blitt dyrt etter at de fikk ok vei innover.

Leirsund er OK, men dyrt. Enebolig områdene rundt Skedsmokorset  har mindre problemer men de er økende av samme grunner som Groruddalen. Nederst i Nittedalen   har mange gode bolig kvaliteter, og ok nærhet til Skjetten. Gjelleråsen har økende problemer Pga. nærhet til Groruddalen.

Anonymkode: 6978a...6ae

Jepp. Nesten daglig. Nå igjen: 

Gutt ranet i Lillestrøm

En gutt i slutten av tenårene ble truet med kniv og fraranet mobiltelefonen sin på Lillestrøm stasjon ved 17-tiden.

Anonymkode: 4aa2d...30e

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...