Anonym11223344 Skrevet 1. september #141 Skrevet 1. september Peanut skrev (2 timer siden): Vel, for min del så har jeg mye slekt i Skien, og begge mine besteforeldre bodde her, så da jeg var liten så var jeg her mye. Er døpt i en av kirkene her og. Kom liksom «hjem» da jeg flyttet hit. Har det som plommen i egget. Jeg elsker Skien. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #142 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 11.06): For meg må det bli Fredrikstad. Fin by, men å gå rundt og høre den dialekten hele tiden..... Anonymkode: 4a0f1...d22 Ha ha er jo så utvanna den de siste årene. Er mye der da familien min bor der. Anonymkode: 99693...804
AnonymBruker Skrevet 2. september #143 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er fortsatt rutebilstasjonen på Arendal populær? Anonymkode: 52d77...4c7 Prøver du å være morsom? Anonymkode: ee632...73b
AnonymBruker Skrevet 2. september #144 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 11.01): Sandnes/sadnes Anonymkode: ae3ed...87e Hva er det du ikke liker med Sandnes? Anonymkode: 69df6...1ba
AnonymBruker Skrevet 2. september #145 Skrevet 2. september Har bodd mange forskjellige steder men Stjørdal må være verste. Utrivelige mennesker. Anonymkode: 2d016...a4e 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #146 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har bodd mange forskjellige steder men Stjørdal må være verste. Utrivelige mennesker. Anonymkode: 2d016...a4e Men Stjørdal har fostret tidenes vakreste nordmann. Eneste norske som har vunnet Miss Universe. Anonymkode: 52d77...4c7
AnonymBruker Skrevet 2. september #147 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men Stjørdal har fostret tidenes vakreste nordmann. Eneste norske som har vunnet Miss Universe. Anonymkode: 52d77...4c7 Du mener vakrest av de bimboene som stiller opp på den type konkurranse Anonymkode: 1df8a...dca 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #148 Skrevet 2. september Mjøndalen. Folk kasta egg på bilen min mange ganger og de spytta etter meg og sa æsj til meg. Voksne folk og jeg er voksen selv. Flytta tilslutt fordi orka ikke all plaginga. Anonymkode: 1a959...6c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #149 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men Stjørdal har fostret tidenes vakreste nordmann. Eneste norske som har vunnet Miss Universe. Anonymkode: 52d77...4c7 Nå aner ikke jeg hvordan Stjørdal er siden jeg aldri har vært der, men stedet kan vel være ille selv om det finnes et vakkert menneske derfra? Anonymkode: 0fa57...392 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #150 Skrevet 3. september Osloborger skrev (På 28.8.2025 den 18.11): Ikke krenket, bare nysgjerrig. Og kanskje litt lei av at folk hater Oslo, etter å ha kjørt et par runder i Sinsenkrysset og spist biff snadder på Egon på Jernbanetorget Tror mye av misnøyen ligger i at så mange i Oslo er blitt så vant/ser en annen vei når det er snakk om gjengkriminalitet, kriminalitet generelt og at du kan gå rundt en halv dag uten at du hører noen prater norsk. Det verste er ikke alle problemene dere har, men at dere er så blinde, eventuelt er blitt så vant til problemene, at dere ikke ser omgivelsene rundt dere. Spesielt at dere ikke vil anerkjenne at stadig yngre ungdommer holder på med alvorlig kriminalitet. Er født og oppvokst i Oslo, men flyttet vekk når jeg var 20. På de 20 årene er ikke byen til å kjenne igjen, og det på en negativ måte. Oslo er fortsatt i mitt hjerte, men kunne aldri bodd der slik byen er blitt. Dessverre. Anonymkode: b1589...c01 2 1
Minosa Skrevet 4. september #151 Skrevet 4. september Helene Louise skrev (På 2.9.2025 den 1.18): Det skjønner jeg. Jeg synes det er litt fine steder da og jeg liker strandpromenaden og amfi. Jeg er vokst opp her så jeg har noen venner her. Studerte du her? Da kan jeg i så fal skjønne det. Jeg jobbet. Men opplevde ikke å få noen venner siden alle var etablerte. Ellers i landet har jeg alltid fått venner. Jeg likte klokkerhagen da.
AnonymBruker Skrevet 4. september #152 Skrevet 4. september Er egentlig litt rart. Noen liker det som noen hater og omvendt . Derfor flott vi har et langt land med masse ulike og fine og rare plasser😅 Anonymkode: 99693...804 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #153 Skrevet 6. september Osloborger skrev (På 28.8.2025 den 18.11): Ikke krenket, bare nysgjerrig. Og kanskje litt lei av at folk hater Oslo, etter å ha kjørt et par runder i Sinsenkrysset og spist biff snadder på Egon på Jernbanetorget Men det kan ikke være obligatorisk å måtte like Oslo. Jeg er selv født og oppvokst der, og flyttet derfra så snart jeg hadde mulighet. Nå, 30 år etter synes jeg Oslo er like stygg som dengang, og kommer aldri til å flyttet tilbake. Anonymkode: 52fdd...ab6 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #154 Skrevet 6. september Osloborger skrev (På 28.8.2025 den 10.52): Du er godt kjent og har bodd i alle bydelene? Imponerende, selv elsker jeg Oslo 🥰 Hvorfor må hun ha bodd alle steder i Oslo? Ikke alle liker en skitten stor by vet du. Mye innvandring, kriminalitet, rush...nei takk. Anonymkode: c5102...f11 2 1
Hello katt Skrevet 9. september #155 Skrevet 9. september Minosa skrev (På 4.9.2025 den 10.28): Jeg jobbet. Men opplevde ikke å få noen venner siden alle var etablerte. Ellers i landet har jeg alltid fått venner. Jeg likte klokkerhagen da. Ja samme her. Klokkerhagen bruker jeg alltid å anbefale til nye, eller at jeg selv går der alene eller med familien min. Jeg jobbet som turistvert en stund og da må jeg innrømme at jeg ikke kom på mye å si om å være sosial her. Jeg har selv prøvd å begynt i flere idrettsklubber eller fritidsklubber uten å trives, for jeg føler de er så utrolig interne eller etablerte. Enten er de lite inkluderende og er allerede som en vennenegjeng, eller så har de lite variasjon og består bare av et kjønn eller alder, som en klubb med bare gamle damer i for eksempel. Lite ulike verdier og meninger. Det er håpløst jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 9. september #156 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 18.30): Trøndelag Trondheim. Verste byen. Bor her enda men en gang hvis jeg har råd til å flytte skal jeg det. Anonymkode: 7767e...d2a Skjønner deg! Hvor i Trondheim holder du til? Sør siden her og byen har begynt å Gro på meg etter 6 år med hat.. Anonymkode: 3d6b9...e53
AnonymBruker Skrevet 9. september #157 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 19.34): Nettopp! Og med tanke på at det er så stor forskjell på befolkningsstørrelse, så er det utrolig hvor mye dritt og vold som kan skje i Skien. Av de 12 byene jeg har bodd, er Skien den eneste jeg ikke fikk en eneste venn eller nær bekjent. Der må man visst ha sverget troskap til Ælva i minst 3 generasjoner for å telle. Jeg opplevde innbyggerne i Skien som både kalde og avvisende. Med mindre de var veldig fulle. Anonymkode: 6a7ee...09a Er lettere i Porsgrunn! Skien er et veldig rart sted… Anonymkode: 3d6b9...e53
AnonymBruker Skrevet 9. september #158 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.01): Hvorfor endte denne diskusjonen opp med å handle bare om Oslo? Jo, fordi folk har sterke meninger om byen – og fordi Oslo fortsatt er en delt by. Erfaringene til dem som har vokst opp på vestkanten kontra østkanten er ofte som natt og dag. Oppvekstmiljø, økonomiske kår, skolehverdag og trygghet kan være totalt ulike. Anonymkode: c8149...bc9 Jeg er vokst opp på østkanten, riktignok i en familie med helt ok inntekt og ressurser. Har bare fine erfaringer fra oppveksten, bor her ennå og er i dag en velfungerende samfunnsborger på alle måter 😊 Er vel ca 1 mill folk som har helt den samme erfaringen som meg.. Så Oslo øst er et helt vanlig sted å vokse opp. Husk at boligprisene i hele Oslo, også i Oslo øst, er mye høyere enn alle andre steder i landet. Her er det i all hovedsak ressurssterke folk. Anonymkode: 82502...55d 2
AprilLudgate Skrevet 9. september #159 Skrevet 9. september Ikke bodd der selv, men vært der endel hos folk som bor der. Bjelland i Marnadal. Tenk «midt i ingensteds». Man tar liksom av fra en vei opp til diverse indre bygder. Så kjører man en 30(?) min tid forbi kanskje noen ekstremt få hus. Da er man i en sånn klassisk minibygd slik de jo er: en liten lokalbutikk (kun åpen avogtil), en barnehage og om det var skole husker jeg ikke. Og ei kirke kanskje. That’ s it. Jeg får nesten litt eksistensiell angst av sånne plasser. Man er for langt fra alt til å bare kunne «stikke innom/ordne noe», og det er noen få hus her og der. Fikk en sånn kvelende følelse av å være der. Var ikke stygt, bare midt i en jævla svær uendelig skau med en smal vei som sier «ørtenfjørten km til nowhere». Kjenner folk som bor bygdeaktig i Møre og Romsdal med mer «bygdesentrum», og naturen er jo helt galskapsvakker. Sånt skjønner jeg. Eller om man driver gård/småbruk. Men bare et random hus i gokkefjodlefei 🤷♀️ 2 1
Mardina Skrevet 9. september #160 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 15.11): Hvorfor må hun ha bodd alle steder i Oslo? Ikke alle liker en skitten stor by vet du. Mye innvandring, kriminalitet, rush...nei takk. Anonymkode: c5102...f11 ........ og igjen, Oslo er så mye mer enn Karl Johan, Stortinget og Slottet 😄 For meg blir det feil å slå alle bydelene i Oslo under en kam. Jeg er i Oslo stort sett hver helg (kjæresten min bor der) og har aldri noensinne følt meg utrygg 😊 Selv ikke når det skjedde et dødsfall i samme blokk som han bor i (og som jeg attpåtil kjente ❤️), så følte jeg ikke på masse utrygghet. Kriminalitet finnes i alle store byer og Oslo er ikke nødvendigvis verre enn andre steder. Så lenge man oppfører seg greit, så kan man fint bevege seg rundt i byen uten problemer 😊 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå