AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Min stesønn går 2 året på videregående skole. I går sovnet han av og mistet 3 timer. Hva bør konsekvensen være? Er vanskelig når de er nesten voksen Anonymkode: 19d04...22d
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Konsekvensen av det blir jo ugyldig fravær.. Anonymkode: 762fd...5df 13
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Konsekvensen tar skolen seg av. En 17/18åring trenger ikke at foreldrene blander seg inn pga en enkelthendelse. Anonymkode: f099a...c37 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Konsekvensene får han jo egentlig på skolen. Udokumentert fravær. Min eldste sønn var en vinglepetter med Adhd. Han måtte tvinges til en form for struktur på den alderen. Han fikk lønn for å gå på skolen, ved udokumentert fravær trakk jeg 50 kr timen. Det fungerte godt på han. Men hva som er som er rett/ikke rett hos dere er umulig å si. Jeg kjenner ikke deres barn. Anonymkode: 1eaae...447 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Konsekvenser hjemme? Du vil straffe ham? For dette er ikke noe som får konsekvenser hjemme. Dere kan ikke oppdra en 17åring, den jobben er dere ferdige med. Nå er jobben å støtte og veilede. Konsekvensen kommer på skolen, og er at han får fravær. Mye fravær kan resultere i at han ikke får karakter. Støtte og veiledning her kan være å spør hva dere kan hjelpe ham med for å minimere muligheten for at dette skjer igjen. Å stå opp er hans ansvar, men dere kan anbefale nye rutiner eller andre ting som øker muligheten for at han klarer dette. Anonymkode: bc750...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Konsekvensen er jo fravær. Samtidig ville jeg nok prøvd å finne årsaken. Var han for lenge oppe? Satt på nettet hele natten? Da ville jeg isåfall stengt Internett og telefon de neste nettene Anonymkode: 5ad74...db1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Min stesønn går 2 året på videregående skole. I går sovnet han av og mistet 3 timer. Hva bør konsekvensen være? Er vanskelig når de er nesten voksen Anonymkode: 19d04...22d Konsekvensene er at han får ugyldig fravær. Driver ikke å straffer nesten voksne. De må lære selv, stå på egne bein. Min tid for å gi konsekvenser for slikt er over. Har jeg ikke klart det til de begynner på vgs så har jeg feilet.. Anonymkode: b2823...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Bli påminnet å ha på flere alarmer, bli mast på å komme seg i seng på kvelden, få spørsmål om hvordan det går og om han føler seg opplagt for tiden, ha innetid i helgene slik at han ikke snur døgnet helt? Anonymkode: edbfb...c34 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Min stesønn går 2 året på videregående skole. I går sovnet han av og mistet 3 timer. Hva bør konsekvensen være? Er vanskelig når de er nesten voksen Anonymkode: 19d04...22d Tenker det holder å blir enige om at det er stress å forsove seg og at det er litt dumt. De fleste ungdommer klarer tenke valg og konsekvens selv. Det er noe de bare må lære av. Så justerer de seg deretter, stort sett. Er noen kamper man slutter å ta ettersom de vokser til. De må erfare selv. Anonymkode: 66d49...378 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå