Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære kommenterer ofte kvinnelige skuespillere sitt utseende når vi ser en film eller serie. De er søte, pene, vakre, overjordisk flotte osv. Han kan riktignok også kommentere at en mannlig skuespiller har et godt ansikt eller lignende.

I starten ble jeg veldig plaget og lei meg av dette, hovedsakelig fordi han aldri sa pene ting om meg. Det tok ett og et halvt år før jeg fikk et ordentlig kompliment, blant annet.

Nå er jeg tryggere på ham og han kan også kalle meg for vakker og søt, en sjelden gang, så  jeg bryr meg litt mindre nå.

Men når jeg tenker at jeg skal begynne å si at mannlige skuespillere vi ser på er kjekke eller flotte, så han kan smake sin egen medisin litt, så får jeg meg liksom ikke til det, for jeg merker at jeg ikke syns det er greit. Jeg syns man kan holde seg for god til det.

Jeg har ikke lyst til å si til han direkte at det ikke er helt ok, men ville dere ha begynt å si det samme om menn?

Kanskje han da kjenner at det føles litt som at en selv ikke er så flott, eller kanskje han blir glad og tenker at da er det bare å kjøre på videre og fortsette å lovprise kvinnelige skuespillere for deres skjønnhet?

Tanker?

Anonymkode: 9f29c...85d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg er glad jeg er singel.

Anonymkode: 4606b...63d

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er noe vi må tåle. De fleste syns vel det er fint å se et fint å se et pent menneske eller en tøffing . Er du ung og usikker å nettopp fått kjæreste blir du kanskje usikker. Men voksne må tåle såpass 🥹

Anonymkode: 4e306...14e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

det er jo lavmål da. feks søsteren min kan nevne at noen er pen, men da er det real life og det sies på en respektfull måte meg og henne imellom. 

Anonymkode: d1ee1...36f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si det direkte, han og menn generelt er ikke tankelesere. Vi glemmer fort , så gi kommentarer tilbake om det er noe som plager deg. Han liker å observere, prate før han tenker. 

Anonymkode: a235b...985

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du ser andre menn og synes de er kjekke, pene osv? Men mener at man ikke skal kunne dele sånt bare fordi man er i et forhold? Så man skal holde tilbake tanker og følelser for partneren sin, bare fordi? 

Vi deler alt! Også om vi synes noen vi ser er pene, har bra kropp, virker smarte og interessante. Men vi gir selvfølgelig hverandre minst like mange og gode komplimenter. Tror heller det er her det gnager litt for deg, at du ikke får bekreftelsen du trenger fra mannen din, og det er i den enden du bør begynne. 

Vi har alle ulike kjærlighetsspråk. Kanskje er han en dust, men kanskje er han ikke klar over hva du trenger for å føle deg trygg i relasjonen deres. Og det må dere snakke om ❤️

Anonymkode: 62742...f13

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mannen din er en uinteligent fjott.

Anonymkode: 5a1d8...482

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så du ser andre menn og synes de er kjekke, pene osv? Men mener at man ikke skal kunne dele sånt bare fordi man er i et forhold? Så man skal holde tilbake tanker og følelser for partneren sin, bare fordi? 

Vi deler alt! Også om vi synes noen vi ser er pene, har bra kropp, virker smarte og interessante. Men vi gir selvfølgelig hverandre minst like mange og gode komplimenter. Tror heller det er her det gnager litt for deg, at du ikke får bekreftelsen du trenger fra mannen din, og det er i den enden du bør begynne. 

Vi har alle ulike kjærlighetsspråk. Kanskje er han en dust, men kanskje er han ikke klar over hva du trenger for å føle deg trygg i relasjonen deres. Og det må dere snakke om ❤️

Anonymkode: 62742...f13

Nå er du alt for generøs med han.

Hun kan finne bedre fordi folk flest ikke oppfører seg sånn. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen. 
Ofte er det jo snakk om kvinner som er på alder med datteren vår, altså i tjueårene, så jeg ble også usikker på om det er ment som «å så søt og pen liten jente!» eller mer som en mann som kommenterer en kvinne. Føler jo det er det siste. Og de ER jo vakre og nydelige, det er jo ikke det som er problemet, det er mer kanskje dette behovet for å fortelle meg hva han syns om dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kjære kommenterer ofte kvinnelige skuespillere sitt utseende når vi ser en film eller serie. De er søte, pene, vakre, overjordisk flotte osv. Han kan riktignok også kommentere at en mannlig skuespiller har et godt ansikt eller lignende.

I starten ble jeg veldig plaget og lei meg av dette, hovedsakelig fordi han aldri sa pene ting om meg. Det tok ett og et halvt år før jeg fikk et ordentlig kompliment, blant annet.

Nå er jeg tryggere på ham og han kan også kalle meg for vakker og søt, en sjelden gang, så  jeg bryr meg litt mindre nå.

Men når jeg tenker at jeg skal begynne å si at mannlige skuespillere vi ser på er kjekke eller flotte, så han kan smake sin egen medisin litt, så får jeg meg liksom ikke til det, for jeg merker at jeg ikke syns det er greit. Jeg syns man kan holde seg for god til det.

Jeg har ikke lyst til å si til han direkte at det ikke er helt ok, men ville dere ha begynt å si det samme om menn?

Kanskje han da kjenner at det føles litt som at en selv ikke er så flott, eller kanskje han blir glad og tenker at da er det bare å kjøre på videre og fortsette å lovprise kvinnelige skuespillere for deres skjønnhet?

Tanker?

Han skulle byttet til min kone for en periode. Hvis det kommer så mye som et hint av nakenhet, eller kun noen i badetøy/undertøy så blir det månelyst og TVen går av. Interessant å være flue på veggen da

Anonymkode: 8eff4...081

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts igjen. 
Ofte er det jo snakk om kvinner som er på alder med datteren vår, altså i tjueårene, så jeg ble også usikker på om det er ment som «å så søt og pen liten jente!» eller mer som en mann som kommenterer en kvinne. Føler jo det er det siste. Og de ER jo vakre og nydelige, det er jo ikke det som er problemet, det er mer kanskje dette behovet for å fortelle meg hva han syns om dem.

Creepy og dårlig gjort mot deg.

Håper du møter en flørt som behandler deg bedre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han skulle byttet til min kone for en periode. Hvis det kommer så mye som et hint av nakenhet, eller kun noen i badetøy/undertøy så blir det månelyst og TVen går av. Interessant å være flue på veggen da

😂 Det hadde vært morsomt å se. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er noe vi må tåle. De fleste syns vel det er fint å se et fint å se et pent menneske eller en tøffing . Er du ung og usikker å nettopp fått kjæreste blir du kanskje usikker. Men voksne må tåle såpass 🥹

Anonymkode: 4e306...14e

Noe man må tåle? Oppegående menn klarer å la være å si alt de tenker…

Anonymkode: 735b5...285

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men ikke så interessant å være deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tanker?

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ts igjen. 

Dere har altså vært sammen i godt over 20 år, og kan enda ikke komunisere slike behov? 

Anonymkode: 1f6f0...c77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men ikke så interessant å være deg?

Jeg har lært meg å leve med det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. For hvis han er som menn flest så vet han utmerket godt at kvinner er mindre opptatt av utseende, og dine kommentarer vil ikke ha samme betydning. I tillegg mister du muligheten til å si noe hvis du gjør det samme selv.

Jeg hadde rett og slett ignorert det først. Spesielt hvis det var andre til stede. Det må være soleklart at du har null interesse av hans tanker om andres utseende.

Hvis han ikke gir seg så foreslår jeg at du sier til han "Hvorfor tror du jeg er interessert i denne informasjonen? Jeg snakker jo aldri sånn." Hvis han fortsetter å prate tull hadde jeg spurt om det var sånn at han ikke klarte å kontrollere seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal ta igjen jeg.

"Utrolig godt trent han der altså! Han må leve veldig sunt" 

Legg til litt stjerner i øynene.

Tror ikke noe på at menn er så dumme og tankeløse som mange skal ha det til.

Han hadde aldri sittet slik i andre settinger. Han er veldig klar over hva han sier, og hvem han sier det til.

Du kan og minne han på hvor gammel han er, hvor gammel datteren er, og hvor mye han hadde satt pris på om andre eldre menn hadde glodd og kommentert slik på hun.

Anonymkode: 5122b...76b

• Liker 11
Skrevet

Noe man må tåle? Oppegående menn klarer å la være å si alt de tenker…

Anonymkode: 735b5...285

Herligheten å bli sjalu eller reagere på at folk sier noen er fine. Men at det sikkert er greit å høre gubben prate skit om noen går sikkert helt greit😜Glad jeg ikke bryr meg. Bedre han sier det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tanker?

Det er en dårlig ide

Da begynner dere på en dårlig spiral i forholdet og kan bli fort dårlig stemning og til slutt brudd

Kjæresten min har alltid gjort det og vi må alltid finne filmer eller serier der det er bra damer. Får han ikke se pupp, så er filmen eller serien jævlig dårlig. Han har tilgode å si komplimenter til meg på utseende og vi har vært sammen i 4 år. Aldri sagt at jeg er pen, vakkert hår eller fin kropp. Jeg hører det fra andre menn til stadighet, men ikke fra han. Nå forventer jeg ikke slike komplimenter fra han lenger (gjorde litt i begynnelsen), men han er den han er og jeg gidder ikke å mase. Han velger fortsatt å være sammen med meg og jeg velger han på tross av det. Det er andre ting som er viktigere for oss.

Anonymkode: adc5d...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...