AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august I går spiste jeg en typ pizza fra coop, og jeg ble akutt dårlig. Vondt i magen. Uvel hele kvelden, og var så på do fra midnatt til ett. I familien så har vi problemer med gallen. Men å bli akutt dårlig kan vel ikke ha noe med gallen å gjøre, selv om jeg blir dårlig av det. Jeg synes det så ut som at det var ganske mørk avføring ( vet at det kan tyde på indre blødninger eller magesår) og jeg har hatt problemer det siste året med få "tømt" skikkelig når jeg går på do. Føler meg også ganske sliten. Har MYE vondt i magen, sånn typ vondt at jeg vil spy. Det eneste som liksom fungerer greit er grønsaker og laks og fisk og sånn. Alt som er "godt" typ stekt mat, karbohydrater, sukker, fett osv er helt krise. Ja jeg vet jeg bør dra til legen men det er alltid bare sånn at jeg blir sent hjem uten at jeg får noe særlig hjelp. Det er liksom bare "det er normalt...noen tåler ikke sånn og sånn da" JEg blir også så oppblåst at det ser ser ut som jeg er gravid i 5 måned, og så er jeg flat om morgenen igjen. Litt redd for at jeg går å har kreft og så sier legen at jeg bare er helt fin. Skjedde moren min som hadde magekreft og annen kreft. 😥 legen hørte jo ikke på henne. Anonymkode: 93794...2d9
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Det er mer normalt å bli kvalm og slapp av pizza enn av ordentlig mat, spessielt hvis man ikke er vant med så mye karbohydrater på en gang. Anonymkode: 970ee...ede 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Har du sjekket deg for matallergier som cøliaki? Anonymkode: d642a...a14 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Dra til legen og be om test for cøliaki. Alt du beskriver er typisk for dette, også den oppblåste magen som får deg til å se gravid ut. Jeg blir veldig overrasket hvis du ikke har cøliaki. Anonymkode: fcf2a...ed4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august det trenger ikke være kreft det kan være mye forskjellig. mange leger sier selv at det å få en pesient med mage smerter er noe av det værste man vet siden jeg kan være så utrolig mye forskjellig men hvis du er redd for at det er kreft så kan du jo gå privat Anonymkode: 042ea...d93 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august det du beskriver TS er akkurat det en nær venn av meg slet med før fjerning av galleblæren Anonymkode: 45f54...dd8
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Irritabel tarm/ intoleranser? Anonymkode: 139d5...961
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august Høres ut som glutenallergi/cølliaki? Anonymkode: c9ccb...83a
Grüner Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er mer normalt å bli kvalm og slapp av pizza enn av ordentlig mat, spessielt hvis man ikke er vant med så mye karbohydrater på en gang. Anonymkode: 970ee...ede Det er ikke normalt, nei å bli så dårlig av frossenpizza, da ligger det noe mer bak. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august Be om å bli henvist til koloskopi og gastroskopi. Kan høres ut som både cøliaki og chrons. Om fastlegen ikke vil henvise, så kontakt privat lege. Anonymkode: 85baf...e1d
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Skrevet 27. august Det kan absolutt være gallestein. Jeg hadde det sånn. Legen henviste meg til ultralyd og den viste en kjempestor gallestein som lå å presset. Fikk fjerna den og galleblæren noen mnd etter. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Aldri mer vondt i magen. ps: Tar du galleblæren må du ta kosttilskuddet ox bile lenge etterpå. Ingen leger snakker om dette Anonymkode: 8a42a...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå