Gå til innhold

Hun hadde ikke utvidet livsforsikring. Jeg synes det er dårlig at det skal gå utover meg

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer over flere år er muligens i ferd med å bli ufør. Men hun har ikke engang utvidet livsforsikring som ville sikret oss penger. Dersom vi gifter oss kommer jeg til å tape millioner på at hun ikke tegnet utvidet livsforsikring da hun burde. Jeg er helt rasende. Alle jeg kjenner har en utvidet forsikring og jeg kan ikke forstå hva hun tenkte på. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 3517f...e5f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan taper du penger på at hun ikke har utvidet livsforsikring?

Anonymkode: a5666...6f1

• Liker 45
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig viktig å skaffe slike forsikringer dersom man kjøper eiendom sammen og/eller får barn sammen. Veldig viktig å ha en felles plan hvor man sikrer familiens fremtidige økonomi dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 02b58...87a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle jeg kjenner har en utvidet forsikring og jeg kan ikke forstå hva hun tenkte på. Hva skal jeg gjøre? 

Alle du kjenner? Har du gjort en gjennomgående undersøkelse av dette? Det er MYE mer vanlig å IKKE ha uføreforsikring enn å ha det.

Anonymkode: 74028...2a6

• Liker 32
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle du kjenner? Har du gjort en gjennomgående undersøkelse av dette? Det er MYE mer vanlig å IKKE ha uføreforsikring enn å ha det.

Anonymkode: 74028...2a6

Det spørs helt hvilken type livsfase man er i. Alle som har økonomiske forpliktelser bør ha uføre- og livsforsikring. Er man samboer eller bor alene trenger man ikke det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du rører med livsforsikring og snakker om uførhet.

Livsforsikring er for etterlatte ved død. 

Anonymkode: 33ba1...874

• Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mener du uføreforsikring? For livsforsikring utbetales jo kun ved død.

Anonymkode: 349e2...a81

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun får ikke uføretrygd forsikring nå..hun går vel på aap og du må få en slik forsikring lenge før du faktisk blir syk.

Men der fleste tenker jo ikke på bli uføretrygdet

Har du uføretrygd forsikring?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, jeg som er opptatt å ha forsikring har ikke engang hørt om utvidet livsforsikring😬

Hva er det for noe? 

Anonymkode: 70f67...8b2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Imponert over dine empatiske evner, TS. Du får gjøre det slutt og gå ut og finne deg en rik arving. Lykke til, husk å ikke nevne at du er en gold digger som bare er i forholdet for penga.

Anonymkode: 401bd...e90

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Da må du ifølge din egen logikk gå fra henne og finne en mer økonomisk solid kjæreste, da.

Pluss er at hun kan finne seg bedre kjæreste enn deg.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min diagnose før jeg hadde fått meg jobb, var enda studen og knapt flyttet hjemmefra. Jeg hadde ikke forsikring for jeg hadde hverken penger eller kunnskap, og plutselig hadde jeg en kronisk sykdom som satte stopp for forsiktingsmulighetene fremover.

Bør min partner være sint på meg nå som jeg er ufør og kun har uføretrygd å leve av? 

Anonymkode: 364ef...247

• Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Samboer over flere år er muligens i ferd med å bli ufør. Men hun har ikke engang utvidet livsforsikring som ville sikret oss penger. Dersom vi gifter oss kommer jeg til å tape millioner på at hun ikke tegnet utvidet livsforsikring da hun burde. Jeg er helt rasende. Alle jeg kjenner har en utvidet forsikring og jeg kan ikke forstå hva hun tenkte på. Hva skal jeg gjøre? 

Men da er det jo bare å droppe og gifte seg. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 84264...e22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk min diagnose før jeg hadde fått meg jobb, var enda studen og knapt flyttet hjemmefra. Jeg hadde ikke forsikring for jeg hadde hverken penger eller kunnskap, og plutselig hadde jeg en kronisk sykdom som satte stopp for forsiktingsmulighetene fremover.

Bør min partner være sint på meg nå som jeg er ufør og kun har uføretrygd å leve av? 

Det er stor forskjell på å starte et forhold med noen som er ufør, da aksepterer man de konsekvensene det vil ha for økonomi og muligens barn. 

TS er samboer med en kvinne som jobbet og hadde arbeidsinntekt som nå muligens blir ufør. Alle vet at det er mulighet for å bli så syk at man ikke kan jobbe. Dersom man har økonomiske forpliktelser forsikrer man seg mot inntektstap i fremtiden. 

TS fremstår ikke som noen sympatisk type akkurat. Men dersom de skal fortsette å være samboere går det ut over ham økonomisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er stor forskjell på å starte et forhold med noen som er ufør, da aksepterer man de konsekvensene det vil ha for økonomi og muligens barn. 

TS er samboer med en kvinne som jobbet og hadde arbeidsinntekt som nå muligens blir ufør. Alle vet at det er mulighet for å bli så syk at man ikke kan jobbe. Dersom man har økonomiske forpliktelser forsikrer man seg mot inntektstap i fremtiden. 

TS fremstår ikke som noen sympatisk type akkurat. Men dersom de skal fortsette å være samboere går det ut over ham økonomisk. 

Hun har jobbet, ergo hun har hatt inntekt og sannsynligvis vil hun ha høyere utbetaling både når hun går AAP og når hun får uføretrygd. Det burde absolutt være mulig å leve av dette selv uten forsikring.

Jeg derimot har ikke tjent "voksenpenger", jeg tjente 3-400 000 MAKS og dermed har jeg både lavere utbetaling og ingen forsikring. Ikke ung ufør da jeg ble rådet til å klore meg fast i arbeidslivet, noe som førte til at jeg ødela meg selv og ble tilslutt en skygge av meg selv. Min partner lever med noen som orker ingenting, lever med smerter, er "fattig" uten forsikringer. Jeg (og han) taper på alle punkter, skal han nå være sint på meg i tillegg?

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har jobbet, ergo hun har hatt inntekt og sannsynligvis vil hun ha høyere utbetaling både når hun går AAP og når hun får uføretrygd. Det burde absolutt være mulig å leve av dette selv uten forsikring.

Jeg derimot har ikke tjent "voksenpenger", jeg tjente 3-400 000 MAKS og dermed har jeg både lavere utbetaling og ingen forsikring. Ikke ung ufør da jeg ble rådet til å klore meg fast i arbeidslivet, noe som førte til at jeg ødela meg selv og ble tilslutt en skygge av meg selv. Min partner lever med noen som orker ingenting, lever med smerter, er "fattig" uten forsikringer. Jeg (og han) taper på alle punkter, skal han nå være sint på meg i tillegg?

Veldig kjedelig at det ble sånn for deg og dere ❤️

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er du jo dels skyld i selv. Eller har hun løyet for deg? 

Når man velger livet med en annen, og til en viss grad vil være avhengig av den andres valg, så snakker man jo åpent om slikt. 

Vi snakket tidlig om ønsker for ekteskap, boligkjøp, økonomiske prioriteringer, karriere. Og hvilke forsikringer vi mente var viktig, og som par ønsket å ha. Herunder fikk vi på plass gjensidig livsforsikring så snart vi tok opp boliglån, for å slippe å måtte selge i en slik situasjon.

Tilsvarende er ektepakt, gjensidig testamente og fremtidsfullmakt på plass. Da alt slik går ut over partner om noe skulle skje. 

Anonymkode: 3462f...4ab

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...