Gå til innhold

Kjøkkenvifte til sterk matlukt – hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi holder på å bygge nytt kjøkken, og lurer på hvilken kjøkkenvifte vi bør velge. Vi lager mye fet mat som gir sterke lukter, og ønsker en kraftig løsning – pris er ikke avgjørende. Har dere anbefalinger på svært effektive vifter som virkelig fjerner lukt og damp? Alle forslag setter vi stor pris på!🥰

Anonymkode: 870e8...665

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvilken type du går for, sørg for å velge en som med uteluft og ikke omluft/kullfilter.

Anonymkode: 45b2e...370

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke velg en komfyr med innebygget kjøkkenvifte du trenger en kraftig frittstående en. Og en med uteluft slik den over her anbefaler. Har ikke anledning til det selv her jeg bor akkurat nå og det er et stort savn.

Anonymkode: 743ad...f79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Vi holder på å bygge nytt kjøkken, og lurer på hvilken kjøkkenvifte vi bør velge. Vi lager mye fet mat som gir sterke lukter, og ønsker en kraftig løsning – pris er ikke avgjørende. Har dere anbefalinger på svært effektive vifter som virkelig fjerner lukt og damp? Alle forslag setter vi stor pris på!🥰

Da bør du gå for en med høy kapasitet, altså kubikk luft ut. Du må også tenke på støy. Er du komfortabel med støy? Hvis ja så er desibel irrelevant, dersom ja er desibel relevant. Og det påvirker både antallet du kan velge mellom og prisnivået (stillegående er kostnadsdrivende) 

Om jeg skulle velge ville jeg gått for best i test i kategorien skråstilt vifte. Jeg ser mange er sortlakkerte, men personlig ville jeg ha foretrukket en i industrielt stål (proffe velger dette av en grunn). Jeg ville ikke vurdert en uten tilgang til uteluft, som nevnt over, gitt at det ikke er tvingende nødvendig. Jeg ville vraket alle integrert i platetopp eller vifte i skap type løsning. Du er på jakt etter en vifte større enn platetoppen (og eventuelt frityrutstyr!). 

Så hvorfor skråstilt? Rett og slett fordi ingen liker å stå med ansiktet oppi vifta. Har null med evnen til å fjerne luft å gjøre. 

Jeg tenker prissjiktet er 10-15 000. Du skal ha en arbeidshest.

Anonymkode: ff692...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Noen vi kjenner har innebygget i koketoppen. De sa at den fungerer greit, men hvis grytene er veldig høye, klare den ikke fange røyken/osen så lett. 

Anonymkode: d319a...b25

Skrevet

Kraften til viften er ikke like viktig som plasseringen.

Min kraftige vifte står over kjøkkenøy, det er et mareritt. den vil da hente luft fra alle kanter, som fort dytter bort osen, slik at den går utenfor.

Anbefalt plassering er et hjørne for best effekt, alternativt da midt på kjøkkenbenk med vegg bak.

Så bestem plassering først, deretter viftemodell og kraft. De fleste som selges nå kommer uansett med 3 standardtrinn, og 2 ekstra boost trinn for ekstrem styrke.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...