AnonymBruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Kan velge 1 cm voksetillegg eller 1,5, prøvde først 1 men de var litt knappe, bestilte så en med 1,5 cm voksetillegg, men de ser jo virkelig enorme og klumpete ut på barnet. Er det vanlig med vintersko? Burde jeg heller belge 1 cm voksetillegg? Barnet er 3 år, foten 15,5 cm og skosålen 17 cm. Har kjøpt viking toasty. Anonymkode: edf9b...d1c
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august På så lite barn ville jeg gått for en tommelbredde Max. Anonymkode: a45cd...c76 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Jeg har aldri kjøpt sko med voksetillegg til barna. «Voksetillegg» betyr å kjøpe sko som er for store med vilje. Ingen voksne kjøper sko som er for store fordi det er ubehagelig å gå i. Hvorfor skal barna da gå i sko som er for store? jeg har kjøpt nye sko når når det er nødvendig. Anonymkode: 5c546...769 8 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Når man skyver foten helt frem bør det være ca 1 cm mellomrom bak hælen slik at det blir litt bevegelsesrom og luft. Anonymkode: f7883...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Du burde sjekke ut litt ulike modeller og se hvilke som passer ditt barn sin fot. Av erfaring så er noen sko litt lange og smale og passer dårlig til bredere barneføtter. Vi har vært veldig fornøyd med merket Ponny hos eurosko. Har du testet de? Det er også sånn såle innvendig som du kan ta ut og sjekke under foten mens barnet står oppe😊 Anbefales! Ellers så skal jo ikke skoen sitte som et pølseskinn. Det skal være litt plass å bevege foten. Ikke bra for rørene å stange fremover når man går. Anonymkode: 701a7...feb
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august tærne** skulle det stå over her Anonymkode: 701a7...feb
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På så lite barn ville jeg gått for en tommelbredde Max. Anonymkode: a45cd...c76 En tommelbredde er jo 1,5 - 2 cm. Anonymkode: edf9b...d1c 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har aldri kjøpt sko med voksetillegg til barna. «Voksetillegg» betyr å kjøpe sko som er for store med vilje. Ingen voksne kjøper sko som er for store fordi det er ubehagelig å gå i. Hvorfor skal barna da gå i sko som er for store? jeg har kjøpt nye sko når når det er nødvendig. Anonymkode: 5c546...769 Derfor viser undersøkelser at de fleste barn går med for små sko ja. Det er ikke bra for barns myke føtter som er i vekst, det er en grunn for at de skal ha mere plass en i voksensko. Anonymkode: edf9b...d1c 6
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du burde sjekke ut litt ulike modeller og se hvilke som passer ditt barn sin fot. Av erfaring så er noen sko litt lange og smale og passer dårlig til bredere barneføtter. Vi har vært veldig fornøyd med merket Ponny hos eurosko. Har du testet de? Det er også sånn såle innvendig som du kan ta ut og sjekke under foten mens barnet står oppe😊 Anbefales! Ellers så skal jo ikke skoen sitte som et pølseskinn. Det skal være litt plass å bevege foten. Ikke bra for rørene å stange fremover når man går. Anonymkode: 701a7...feb Har testet omtrent alle på markedet😅 Anonymkode: edf9b...d1c
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august Det er fortsatt noen måneder til vinter, ullsokker er tykkere. Jeg kjøper alltid 1,5 cm større, spesielt vintersko. Anonymkode: d23e2...e54 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): En tommelbredde er jo 1,5 - 2 cm. Anonymkode: edf9b...d1c Herregud, hvor store tomler har du?! Anonymkode: a45cd...c76
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud, hvor store tomler har du?! Anonymkode: a45cd...c76 Hvor små tomler har du? Skulle likt å se den tommelen på et voksent menneske som er smalere enn 1,5 cm Anonymkode: abdfe...c98 4
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor små tomler har du? Skulle likt å se den tommelen på et voksent menneske som er smalere enn 1,5 cm Anonymkode: abdfe...c98 Hun skrev tommelBREDDE. Ikke tommelLENGDE Anonymkode: afc3b...c0d
AnonymBruker Skrevet 27. august #14 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skrev tommelBREDDE. Ikke tommelLENGDE Anonymkode: afc3b...c0d Jeg har kjempetynne fingre og min tommel er minst 1,5 cm BRED. Tror noen her ikke helt vet hva 1-2 cm er. Anonymkode: c67f4...a94 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august #15 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Herregud, hvor store tomler har du?! Anonymkode: a45cd...c76 Har du prøvd å måle tommelen din??? Jeg har ikke stor tommel! Anonymkode: edf9b...d1c
AnonymBruker Skrevet 27. august #16 Skrevet 27. august Vi er fremdeles i august så det er enda et par måneder til vinterskoene trengs. Da kommer også tykkere ullsokker fram som fyller overraskende mye. Så 1.5 cm ekstra nå høres helt perfekt ut. Anonymkode: 73d9f...53f 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 9.27): Herregud, hvor store tomler har du?! Anonymkode: a45cd...c76 Ta fram linjalen. Jeg er høy og tynn og fremste ledd er 2 cm og midterste et sted mellom 1,5 og 2. Hvis man har smalere tommel enn dette, er man nok ganske lav og nett. Anonymkode: b2399...080
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 8.54): Jeg har aldri kjøpt sko med voksetillegg til barna. «Voksetillegg» betyr å kjøpe sko som er for store med vilje. Ingen voksne kjøper sko som er for store fordi det er ubehagelig å gå i. Hvorfor skal barna da gå i sko som er for store? jeg har kjøpt nye sko når når det er nødvendig. Anonymkode: 5c546...769 Kjøper du sko i august som skal vare gjennom vinteren, så er det en dårlig ide å kjøpe de akkurat passe store. Men du kjøper kanskje to par pr. sesong? Anonymkode: b2399...080
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Hvis du synes det er vanskelig å velge rett størrelse, hvor velger du da å kjøpe vinterstøvler i august? De tas vel tidligst i bruk i november, litt avhengig av hvor i landet man bor. Personlig ville jeg aldri gått med sko som er 1,5 cm for store selv med sokker som passer årstiden, så det har jeg aldri utsatt mine barn for heller. Litt luft må man for å unngå at det blir kaldt samt unngå at de er fravokst før jul. Så jeg ville uten tvil valgt maksimum en cm "voksetillegg", og heller kjøpt nye når de blir for små. Anonymkode: a68b8...a43
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 8.43): Kan velge 1 cm voksetillegg eller 1,5, prøvde først 1 men de var litt knappe, bestilte så en med 1,5 cm voksetillegg, men de ser jo virkelig enorme og klumpete ut på barnet. Er det vanlig med vintersko? Burde jeg heller belge 1 cm voksetillegg? Barnet er 3 år, foten 15,5 cm og skosålen 17 cm. Har kjøpt viking toasty. Anonymkode: edf9b...d1c Max 1cm.. Litt luft,men ikke for mye. Til høst og vinter no er det tykkere sokker og. 1.5cm nei! Anonymkode: 9385e...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå