Gå til innhold

Sender dere syk ungdom på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på om dere med ungdommer på vgs sender syk ungdom på skolen når de går på vgs grunnet fraværsregelen?

Anonymkode: 5c688...c7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge de ikke er så syke at de ligger rett ut i senga.

Klarer de å trykke på mobilen hele dagen så er de ikke syke nok.

Anonymkode: 7c165...feb

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge de ikke har høy feber.

Anonymkode: 7a92f...0b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo dessverre nesten litt nødt til det. Så her går de syke på skolen, ikke ideelt, men det må jo bli sånn.

Anonymkode: 9d98c...433

• Liker 3
Skrevet

oppkast/diare eller feber er gyldig grunn for å være hjemme her. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor syk. Feber nei.

Anonymkode: defea...063

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om orker de skolen - så orker de skolen. Da tenker jeg de ikke skal være hjemme. Er de så syke at de ikke klarer å dra på skolen, så blir de hjemme. 

Anonymkode: 35199...bf1

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette velger de selv. I den alderen må de ta ansvar for egne valg og trene på voksenlivet- jeg støtter så godt jeg kan.

Anonymkode: e3b99...cf5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har en på ungdomsskolen, og oppfordrer til å forsøke å gå på skolen så langt det lar seg gjøre. Kan gjerne ta en Paracet på morgenen for så å gå på skolen, stort stiger formen i løpet av dagen og om det skulle bli verre i løpet av dagen kan man heller gå hjem.

Ved omgangssyke er det greit å være hjemme, men tilbake på skolen når formen er blitt fin igjen.

Anonymkode: d0d04...9bd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette velger de selv. I den alderen må de ta ansvar for egne valg og trene på voksenlivet- jeg støtter så godt jeg kan.

Samme her. 

Anonymkode: 104df...ed8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De kjenner kroppen sin best selv. Feber, oppkast, diare, da blir man hjemme. Ingen grunn til å bli hjemme om man er litt tufs. Jeg må også gå på jobb om jeg er litt tufs. Fraværsregelen er romslig nok, til at den tåler vårt sykefravær.

Anonymkode: c45fe...842

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine går på skolen såfremt de ikke har feber eller omgangssyka. Har vært slik siden barneskolen, så vi fortsetter med dette ut gjennom vgs.

Skulle formen forverre seg, kan de heller gå hjem fra skolen.

Anonymkode: f4061...834

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å få litt erfaring med å stille på ting selv om man er litt pjusk. Man er jo ikke hjemme fra jobb bare man kjenner at det er litt forkjølelse på vei.

Anonymkode: 8bed9...c3d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min vgs elev har vært syk på skolen i to dager denne uken. Han har bestemt selv, han er redd for mye fravær så tidlig i skoleåret. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun bestemmer selv når hun er febersyk, men jeg oppfordrer til paracet og å prøve, så får man heller gå hjem hvis det blir for ille. I skrivende stund er hun febersyk, men dro på skolen i dag.

Jeg praktiserer det samme. Kan fint gå på jobb med 38,5 i feber når den forsvinner med en paracet eller to. Om det er fælt å hangle på jobb, absolutt, men hvis jeg skulle vært hjemme hver gang jeg var forkjølet med feber (jobber i bhg) hadde jeg ikke hatt nok egenmeldinger😅

Ved omgangssyke er det selvsagt at man er hjemme.

Anonymkode: 4fc64...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun får vurdere selv. 

Anonymkode: a35c0...35e

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Min regel er at man skal alltid prøve seg på skolen med mindre de ligger rett ut med noe. Jeg har mange ganger gitt de en Paracet og 90% av gangene så har de blitt bedre utover dagen og fullfører skoledagen. Heldigvis er de ikke ofte syke.  Husker godt før covid så sa en lærer på barneskolen-send de heller på skolen så kan vi avgjøre om de er for syke eller ikke. Det var på grunnlag av mye fravær hos eleven og skolen ble bekymret for hvilke signaler vi foreldre ha våre barn når de kunne titt og ofte været hjemme pga lette symptomer på ting. 

Anonymkode: f5fe2...db5

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg sender dem, men de har "fri retur" som jegavtaler med skolen. Lavterskel for å sende dem hjem igjen, henger de over pulten sin har de det ikke godt og da sender lærer dem hjem, ellers kan ungdommen selv be om å gå hjem. Noenganger blir de bedre utover dagen, noen dager kommer de hjem igjen. 

Feber, oppkast og diaré er unntaket, da blir de hjemme.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sender vel ikke vgs-elever på skolen, de styrer vel det selv? Da jeg gikk på vgs hadde alltid mamma og pappa dratt på jobb før jeg dro på skolen og de hadde ingen anelse når jeg var på skolen, når jeg var hjemme fordi jeg var syk og når jeg skulket. 

Vi hadde fraværsgrense da jeg gikk på vgs og det gikk fint, jeg hadde kontroll på den selv. Og da jeg var veldig syk med kyssesyke fikk jeg legeerklæring og ordnet med skolen så de slettet fraværet.

Anonymkode: 73388...25a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er de kun hjemme hvis de kaster opp eller har høy feber. 

Anonymkode: fc68e...53b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...