Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man tenker gjerne på en maskin laget av diamanter kanskje, og baller som ruller, men diamanter blir slitt det også. Tenkte litt på magneter, de har et slags negativt energifelt som tar imot energi i form av varme fra omgivelsene, og sender det i bane. Så lenge det er varme i omgivelsene, så vil jo magneter fungere. De fungerer dårligere når det er kaldt f.eks.

Magneter blir vel ikke slitt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Magneter blir slitt, de mister magnetismen etter en stund. Du har også misforstått hvordan magneter fungerer.

Anonymkode: d7a37...8b3

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men når jeg tenker på en evighetsmaskin så tenker jeg ikke på noe lager av diamanter eller slik, jeg tenker mer på ett sirkulær system som holder seg selv i gang. 

Det er vel ikke mulig å lage en evighetsmaskin sånn egentlig, men heldige er den som finner ut av hvordan man kan skape sin egen utømmelige energi!😄👌

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har fortsatt ikke en evighetsmaskin, og magneter er ikke svaret på alt mellom himmel og jord. At du tror de “henter varme fra omgivelsene” og driver rundt som små motorer, er en misforståelse som kunne vært ryddet opp med fem minutter i en fysikkbok for ungdomsskolen.

Magneter lager ikke energi – de bare påvirker andre ting med feltet sitt. Når du begynner å blande inn “evighetsmaskin” og “varme i omgivelsene” høres det mer ut som Harry Potter-fysikk enn noe som faktisk har rot i virkeligheten.

Så nei – ingen diamanter, ingen magiske magneter, ingen evighetsmaskin. Bare helt vanlig termodynamikk som nekter å la seg lure.

Anonymkode: d490d...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...