AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg har bodd alene med barnet siden fødsel og har foreldreansvar alene. Nå etter 7 år truer far med mekling fordi jeg sa nei til overnatting hos hanen helg og informerte om at det må skje gradvis etter barnets ønsker og behov. At vi kan starte med besøk, så en natt og deretter 1 helg. Dette støttes av fagpersoner. Barnet har aldri ytret ønske om å sove hos far eller snakker ofte om han. Barnet sier selv han ikke vil. Vi bor 3 timer fra barnefar. Må jeg møte til mekling? Jeg trodde det kun var obligatorisk ved samlivsbrudd? Kan man be om separat mekling? Til info, så har vi er har høyt konflikt, dårlig samarbeid og kommunikasjon. Anonymkode: d0fe9...255
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august En er vel en slags familie/pårørende når en har barn sammen. Vet ikke status for faren her, har han samværsrett eller har det ikke vært aktuelt? Anonymkode: 1c2ed...a68
Fighter83 Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bodd alene med barnet siden fødsel og har foreldreansvar alene. Nå etter 7 år truer far med mekling fordi jeg sa nei til overnatting hos hanen helg og informerte om at det må skje gradvis etter barnets ønsker og behov. At vi kan starte med besøk, så en natt og deretter 1 helg. Dette støttes av fagpersoner. Barnet har aldri ytret ønske om å sove hos far eller snakker ofte om han. Barnet sier selv han ikke vil. Vi bor 3 timer fra barnefar. Må jeg møte til mekling? Jeg trodde det kun var obligatorisk ved samlivsbrudd? Kan man be om separat mekling? Til info, så har vi er har høyt konflikt, dårlig samarbeid og kommunikasjon. Anonymkode: d0fe9...255 Virker som du bidrar veldig lite til at barnet skal bli kjent med sin far. Fremsnakk det å bli kjent med pappaen sin, være hos han. Blir kjent med familien til pappaen osv. La de nå prøve å henge sammen. Om det er 3 timer unna, ok, da får far møte dere på ca halvveien også kan barnet dra på husdyrpark o.l med pappen sin i 3 timer mens du drar på handletur og cafe alene o.l. Så drar dere hjem igjen etterpå. Må nesten jobbe litt med å få til dette, skal barnet vokse opp uten å bli kjent med far og fars familie mener du? 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bodd alene med barnet siden fødsel og har foreldreansvar alene. Nå etter 7 år truer far med mekling fordi jeg sa nei til overnatting hos hanen helg og informerte om at det må skje gradvis etter barnets ønsker og behov. At vi kan starte med besøk, så en natt og deretter 1 helg. Dette støttes av fagpersoner. Barnet har aldri ytret ønske om å sove hos far eller snakker ofte om han. Barnet sier selv han ikke vil. Vi bor 3 timer fra barnefar. Må jeg møte til mekling? Jeg trodde det kun var obligatorisk ved samlivsbrudd? Kan man be om separat mekling? Til info, så har vi er har høyt konflikt, dårlig samarbeid og kommunikasjon. Anonymkode: d0fe9...255 Mangler mye info her for å kunne svare.Hvorfor har han sett så lite til barnet? Har det vært fars eget ønske slik at du har følt du må beskytte barnet for at det ikke skal føle seg avist eller uønsket? Eller er det du som ikke har ønsket at faren skal ha mer samvær? Disse tingene har jo mye å si. Har far ikke ønsket kontakt med barnet før nå så har du lov å reagere. Har han ikke hatt mer kontakt pga du har gjort det vanskelig, har han god grunn til å ønske mekling. Man kan nekte å stille på mekling, men det blir notert på familievernkontoret og kan brukes mot deg. Så det ville jeg aldri gjort om jeg var deg. Anonymkode: 030e4...cbf
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Fighter83 skrev (40 minutter siden): Virker som du bidrar veldig lite til at barnet skal bli kjent med sin far. Fremsnakk det å bli kjent med pappaen sin, være hos han. Blir kjent med familien til pappaen osv. La de nå prøve å henge sammen. Om det er 3 timer unna, ok, da får far møte dere på ca halvveien også kan barnet dra på husdyrpark o.l med pappen sin i 3 timer mens du drar på handletur og cafe alene o.l. Så drar dere hjem igjen etterpå. Må nesten jobbe litt med å få til dette, skal barnet vokse opp uten å bli kjent med far og fars familie mener du? Hva mener du kan skje om ett barn vokser opp uten å se ene forelderen sin? Jeg vokste opp uten en pappa fra jeg var 1 år. Så han aldri mer fordi han ikke ville. Klart meg helt fint uten han i livet mitt Anonymkode: 04201...728
BareMay Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva mener du kan skje om ett barn vokser opp uten å se ene forelderen sin? Jeg vokste opp uten en pappa fra jeg var 1 år. Så han aldri mer fordi han ikke ville. Klart meg helt fint uten han i livet mitt Anonymkode: 04201...728 Men denne faren vil jo tydeligvis..
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august Det er jo bare å møte og ikke gå med på noe du ikke er enig i. De kan ikke tvinge deg til noe. Anonymkode: 7c25b...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du kan skje om ett barn vokser opp uten å se ene forelderen sin? Jeg vokste opp uten en pappa fra jeg var 1 år. Så han aldri mer fordi han ikke ville. Klart meg helt fint uten han i livet mitt Anonymkode: 04201...728 Det at du har klart deg helt fint i livet ditt uten en involvert far betyr jo ikke at det er det mest gunstige for et barn. Det er mye forskning rundt dette temaet og alt tyder på at god kontakt og oppfølgning av begge foreldre gjennom oppveksten er det optimale. Selvsagt forutsett at foreldrene ikke driver med barnemishandling, er narkomane og lignende ting som gjør dem uegnet som foreldre. Har selv et barn som vokser opp uten noen som helst kontakt med sin far. Jeg har gjort mitt for at det skal gå bra med mitt barn, så frykter ingen store konsekvenser på lang sikt, men jeg er jo fullstendig klar over at det hadde vært bedre for mitt barn og vokse opp med sin far. I vårt tilfelle er dessverre ikke dette et alternativ. Anonymkode: 8ebc2...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå