Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er et stort i-landsproblem,men jeg er så lei meg. Håret mitt som i utgangspunktet hadde vokst seg ganske langt, men dog slitt. Det ble klippet altfor kort,og jeg angrer!! Hvor fort vokser egentlig hår? Hva kan jeg gjøre for å øke vekst? Nå ser det bare så stusselig ut!! Eneste fordel er at jeg har fått bort det slitte og at det sånn sett er sunnere. Men jeg ser jo annerledes ut😭

Anonymkode: 3a5b5...82f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er gjennomsnittet, men mitt vokser godt over 10cm i året.

Skjønner deg godt! Farger du håret? Evt bleker/striper det? Er det noe du kan ta pause fra, slik at håret får litt fred? Jeg har trappet veldig ned på farging og bruk av rettetang, da jeg en periode måtte klippe håret så ofte pga slitte tupper at det aldri ble lenger.

Anonymkode: e65f6...d36

AnonymBruker
Skrevet

Ca 1cm i mnd. 

Anonymkode: 16d32...f1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt vokser fort,  og enda fortere på sommeren, det samme gjør negler. Jeg klippet håret til skuldrene for 6 år siden etter svangerskap,  tok meg 1,5 år så var håret ned til korsryggen igjen, men klipper meg som regel 1 til 2 ganger i året hos frisør og kun stuss hjemme hvis det trengs utenom. 

Hodebunnsmassasje 3 ganger i uken, og vitaminer hjelper meg 😊 og kanskje genetikk.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tommelfingerregelen er ca en cm i mnd. Men det er forskjell fra folk. Du kan ta vitaminer for håret. 

Anonymkode: acee3...5f4

• Nyttig 1
Skrevet

Iflg Forskning.no sin artikkel om hår, og mange andre seriøse sider, vokser hår ca 1 cm i måneden. Det står mange andre steder på nett at dette er genetisk, og det er ingenting du kan gjøre for å endre genene dine. Så hår vokser i det tempoet det gjør, bestemt fra genenes side. Det du imidlertid kan gjøre, er å prøve og forhindre at håret knekker av i tuppene og dermed virker kortere, ved å la være ting som påvirker håret negativt. Som bleking, striping, farging, rettetang og hårføner med varmluft.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt vokser litt mer enn 1 cm i mnd, eller på et år 14-15 cm ca.

Lev sunt og plei hodebunnen, lite ellers som kan funke. 

Anonymkode: c1bb4...ae3

AnonymBruker
Skrevet

For meg har følgende rutiner hjulpet:

Jeg bruker alltid sjampo to ganger når jeg vasker håret, og jeg bruker det kun i hodebunnen. Jeg bruker sånn sjampo massasje-kost, rund duppedings med tagger på. 
Etter jeg har vasket håret med sjampo to ganger, klemmer jeg ut vann fra håret og tar i balsam, først i tuppene så tar jeg restene jeg har i håndflatene og masserer inn i hodebunnen, håret blir ikke fortere fett fordi jeg har vasket det ordentlig rent med rensesjampo først. 
Når jeg er ferdig i dusjen klemmer jeg ut vannet, tar i leave in balsam fra ca midten av skallen og ned til tuppene, så grer jeg det forsiktig ut, jobber meg fra tuppene og oppover. 
Hver kveld før jeg skal sove, oljer jeg de nederste tuppene (maks 3 cm oppover) med en hårolje, grer håret mitt og fletter det, men ikke for stramt. 

Håret vokser ikke noe fortere av dette, men jeg har merkbart mindre slitasje, så derfor ser det ut som det plutselig har vokst mye raskere, nettopp fordi håret mitt ikke spiser seg oppover og faller av. Jeg har til og med fått kommentarer på at håret mitt plutselig har blitt så langt 😅

Anonymkode: 2f1cd...b1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg har følgende rutiner hjulpet:

Jeg bruker alltid sjampo to ganger når jeg vasker håret, og jeg bruker det kun i hodebunnen. Jeg bruker sånn sjampo massasje-kost, rund duppedings med tagger på. 
Etter jeg har vasket håret med sjampo to ganger, klemmer jeg ut vann fra håret og tar i balsam, først i tuppene så tar jeg restene jeg har i håndflatene og masserer inn i hodebunnen, håret blir ikke fortere fett fordi jeg har vasket det ordentlig rent med rensesjampo først. 
Når jeg er ferdig i dusjen klemmer jeg ut vannet, tar i leave in balsam fra ca midten av skallen og ned til tuppene, så grer jeg det forsiktig ut, jobber meg fra tuppene og oppover. 
Hver kveld før jeg skal sove, oljer jeg de nederste tuppene (maks 3 cm oppover) med en hårolje, grer håret mitt og fletter det, men ikke for stramt. 

Håret vokser ikke noe fortere av dette, men jeg har merkbart mindre slitasje, så derfor ser det ut som det plutselig har vokst mye raskere, nettopp fordi håret mitt ikke spiser seg oppover og faller av. Jeg har til og med fått kommentarer på at håret mitt plutselig har blitt så langt 😅

Anonymkode: 2f1cd...b1e

Oi, bra rutine! 😃 Det gjør jo sikkert at håret holdes sunt lenger og du slipper å klippe så ofte - lurt 😊

Anonymkode: e65f6...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...