Gå til innhold

Hvorfor skylder du - som mann på kvinner…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…når du sliter med kjærligheten?

Hvorfor er det kvinners feil? 
Hva skulle kvinner gjort annerledes?

Anonymkode: 843e1...ef1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være noens feil i det hele tatt? Damer som menn?

Anonymkode: 87c97...991

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle det være noens feil i det hele tatt? Damer som menn?

Anonymkode: 87c97...991

Enig. Tror bare KG blir brukt som et frustrasjons utløp sted…

Anonymkode: 71c54...f27

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner burde være mer realistiske i sine krav. Alle kan ikke få en mann med nedbetalt bil, bolig på over 190 cm og mørkt hår.

Det er spådd at minst 50% av kvinner vil være single og barnløse innen år 2030.

Anonymkode: e0872...6e7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner burde være mer realistiske i sine krav. Alle kan ikke få en mann med nedbetalt bil, bolig på over 190 cm og mørkt hår.

Jeg tenker vel heller at menn må lære seg å trives ved å være singel. Sånn som kvinner

Anonymkode: 2ab33...35e

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det, enkelt og greit.

Og til de som gjør det, så er det nok samme årsaker for begge kjønn. Det vil si personer som sliter med å få seg kjæreste, date eller kontakt med motsatt kjønn. Så er det lettere å skylde på motparten enn seg selv og vil gjerne ha knagger og henge ting på, eller lage en forklaring på hvorfor det er sånn, og da blir det som følger: (du kan bytte ut folk med ønsket kjønn)

• Hvorfor er folk så overfladiske
  • Hvorfor kan ikke folk godta meg som jeg er
  • Hvorfor går folk bare etter det ytre og status
  • Hvorfor ghoster folk meg etter vi har møttes på date

Anonymkode: b9d85...6ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo også bare tull at de mennene er de eneste som får seg dame. 

Anonymkode: ee963...7b1

• Liker 28
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kvinner nå ønsker heller å være single enn å være med en mann som ikke bidrar, om det så er med emosjonell tyngde og dybde eller rent praktisk og med planlegging. Step up ganske enkelt. 

Anonymkode: ee963...7b1

• Liker 34
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

I det programmet singelgåten på NRK synes jeg de får fram at begge kjønn har litt mye krav til andre, og noe av det henger sammen med at valgmuligheter på apper virker uendelige… 

Anonymkode: 71c54...f27

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo fordi vi har lyst til å være singel og barnfri, ikke fordi vi har for høye krav til menn.

Anonymkode: 73769...ab2

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å være singel. Er dame, har vært gift, fått barna mine og har jobb og forsørger meg selv. Gidder ikke drasse rundt på en fyr som ikke egentlig klarer å ta vare på seg selv engang ( ref menm som ikke bidrar)  , er ikke blind så desverre mange menn som utgår pga hvordan de ser ut( mange tar faktisk ikke vare på utseende) , gidder heller ikke « fjorten år gammel gutt oppførsel « ref menn sine nykker på å følge/ glo på damer på nett ( og de er teite nok til å ikke skjønne alle ser runkemateriale. Patetisk. Altså, jeg klarer meg selv, lav toleranse for altmulig bullshit og så er menn altfor desperate så jeg vet jeg lett kan få både kjæreste og kun sex så ikke akkurat episk.  Begynner å lure på om jeg ikke plutselig skal ønske kjæreste snart men tror ikke det . Fôr få menn der ute som er verdt det, og flesteparten av de er nok opptatt. De single i midten av 30 årene og opp , spesielt de i 40 og 50 årene nei skrekk og gru. 

Anonymkode: 9f1a5...67e

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har alle kvinner disse kravene da? 
Det er fler og fler kvinner som vil være single. Det samme med barnløse, meg selv inkludert. 
Jeg er ikke singel, da. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Korrekt

Anonymkode: 51734...887

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har alle kvinner disse kravene da? 
Det er fler og fler kvinner som vil være single. Det samme med barnløse, meg selv inkludert. 
Jeg er ikke singel, da. 

De aller aller fleste kvinner er i utgangspunktet på leting etter en mann de overhodet ikke kvalifiserer til å få. Og først etter mye feiling innser mange av de at skal de ha en livspartner så må de velge en mann de faktisk kan få. De som ikke gjør det ender opp som «frivillig» single, og fortsetter med å bli brukt av menn de ikke kan få.

Dette er jo også grunnen til at mange langvarige forhold havarerer på sikt. Fordi kvinner kommer aldri over bitterheten om at de måtte velge en mann på sitt nivå, og drømmer fortsatt om en bedre mann. Enhver anledning til oppgradering utforskes. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

bolig på over 190 cm 

Tenker at bolig under 1.90 kanskje er litt lite? 🤔

• Liker 15
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Nå bør hverken menn eller kvinner, skylde på hverandre for problemene sine.

Og man bør få ha de kravene man ønsker. Men ser man seg rundt, så er det veldig mange middels menn, under 180, som er i forhold. Jeg har da selv vært sammen med mann på 160, man uten hår, kraftig overvektig, arbeidsledig og ufør. Og vært sammen med høy, kjekk og millionlønn. Men jeg går etter personlighet.

Anonymkode: c9545...d86

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel. Jeg skylder ikke på kvinner på generelt nivå for mine eventuelle nederlag på kjærlighetsfronten. Men jeg kan mene at de har gjort meg urett, når de faktisk har det - like mye som jeg kan innrømme feil, der jeg tar feil.  

Nå finnes det en del menn, særlig unge, som tar ut mye frustrasjon på nett om kvinner. Om er incels eller hva de er, spiller ingen rolle. De lykkes ikke på damefronten og de opparbeider seg et sinne og et bilde av at det er damene det er noe galt med, noe som gir næring til holdninger som trolig bare gjør dem enda mer uattraktive. 

Men å føre en generell debatt om datingkultur og trender innen holdningene til kvinner (og menn, for den saks skyld, men nå spør TS om kvinner), er da bare sunt så lenge man klarer å holde seg saklig? 

Jeg føler ikke at det er noe stort problem. Kvinner er forskjellige, og det er fullt mulig å treffe veldig ålreite kvinner. Og det er noe for enhver smak. Men så vidt jeg kan se utifra debatter og personlige erfaringer, så er det noen trender i holdninger som bare skaper større avstand mellom kvinner og menn og hvis dette fortsetter vil de fleste barn (i Vesten) fødes utenfor ekteskap eller faste forhold. Kvinner og menn vil holde seg for seg selv, men ha multiforhold eller seriemonogami på høyt turtall. Om dette samfunnsmessig eller psykologisk, spesielt barnepsykologisk, er så bra, har jeg ikke fagkompetanse til å si så noe om. Men personlig tror jeg samfunnet kommer til å få store problemer når barn ikke lærer normal relasjonsdynamikk eller vokser opp med stabile forhold og trygghet rundt seg. 

Basert på egne observasjoner ser jeg noen trender

Unge kvinner: 

* Etablerer seg veldig sent og får barn i høy alder (blir problematisk mht kommunikasjon og samspill når det er veldig stor aldersforskjell og dermed kulturforskjell mellom foreldre og barn. Ikke minst energimessig når man er godt oppe i årene og forventes å bruke mye tid på barna, dugnader og fritidsoppfølging) 
* Bruker 20- og 30-årene til å leve fritt med høyt forbruk av menn uten noen emosjonell utvikling og tilknytning. Utvikler ikke egenskaper som skal til for å stå i et langvarig forhold, for det eneste man har villet er å nyte glansbilde-versjonen og så gå videre når det falmer. Dermed får man gjerne problemer når man prøver å etabler et varig forhold. 

Voksne kvinner: 
* Har barn, men er skilt eller ute av forhold. Drar med seg mye dårlige erfaringer og holdninger videre, som projiseres over på andre menn. 
* Enten er de mest ute etter en mann til å fylle hullet i forsørgerrollen både økonomisk og praktisk
* Eller så har de erklært seg som "lei av forhold", dyrker sin egen selvstendighet som om det var en religion, og vil bare ha en mann som et krydder i hverdagen når det måtte passe. 

Personlig har jeg møtt noen av de i "voksne kvinner" kategorien i forbindelse med dating, og det er veldig turn-off når man selv har mye å by på emosjonelt og ønsker en partner på ordentelig.  Men det finnes mange som absolutt ikke er sånn. Jeg har møtt - og møter - veldig bra kvinner.  Så man skal ikke generalisere. Men det virker som det er noen trender som er verd en debatt. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De aller aller fleste kvinner er i utgangspunktet på leting etter en mann de overhodet ikke kvalifiserer til å få. Og først etter mye feiling innser mange av de at skal de ha en livspartner så må de velge en mann de faktisk kan få. De som ikke gjør det ender opp som «frivillig» single, og fortsetter med å bli brukt av menn de ikke kan få.

Dette er jo også grunnen til at mange langvarige forhold havarerer på sikt. Fordi kvinner kommer aldri over bitterheten om at de måtte velge en mann på sitt nivå, og drømmer fortsatt om en bedre mann. Enhver anledning til oppgradering utforskes. 

Mange av oss er ikke på leting etter en mann i det hele tatt. Møter man en det klaffer med, supert. Hvis ikke er det naturligvis bedre å være singel.

Anonymkode: 73769...ab2

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har en helt annerledes oppfatning enn det jeg har. Som ung og dum fant jeg meg i mye mer, så ble jeg eldre og valgte bedre menn.

De forholdene hvor dama ikke vil mer, er det fordi han er en dårlig far, er utro eller ikke gjør husarbeid. Det er jo ikke gode menn.

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og de aller fleste menn leiter etter en dame som kan betale 50% av utgiftene + ta vare på hus, hjem og barn i tillegg til dette. De fleste menn ønsker en kvinne som kan være vaskehjelpen dems akkurat som mamman var da de bodde hjemme. Kvinner har forstått at dette sliter de ut og ønsker heller å være aleine. Menn må forstå at 1950 er over. Vi kan forsørge oss selv, ha eget lån og ta egne avgjørelser. 

(NB: Dette var selvfølgelig bare en generalisering som ikke henger på greip. Grunnen til at jeg skrev dette er fordi du brukte uttrykket "DE FLESTE". De fleste kvinner er IKKE på leting etter en mann de overhodet ikke kvalifiserer til å få. De fleste kvinner ønsker en omsorgsfull, allright livspartner som kan bidra på lik linje som en selv. Tror du hadde vært overrasket over hvor få kvinner som egentlig bryr seg om utseende. Om du tar vare på hygiene og kler deg greit er det stort sett alltid personlighet som teller i valg av partner. Men det ønsker dere ikke høre fordi da må du som mann endre deg! Og det er jo mye lettere å skylde på at kvinnen er kresen enn at du faktisk må tilby noe for å få dame.)

Anonymkode: 06680...eca

• Liker 15
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...