AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg har en datter som er 5 år gammel. Hun tisser fortsatt på seg om natten, så vi har brukt Drynites det siste året. Nå ser vi at en eske med Libero Comfort er på tilbud hos Kiwi til kun 100 kr. Det er knallgodt tilbud. Vi merker veldig godt at prisene på mat har skutt i været, så vi forsøker å spare der vi kan. Derfor vurderer vi å bytte til Libero Comfort på vår datter. Hva tenker dere? Er det greit om vi bytter tilbake til vanlige bleier igjen? Anonymkode: 0d161...8c9
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Om det er Drynites eller vanlige buksebleier har ikke så mye å si tror jeg. Vi bruker også bleie til vår jente på snart 4 år om natten. Prøvde Drynites en stund men de er jo ganske dyre. Gikk tilbake til vanlige bleier igjen etterpå. Tror ikke barnet merker så mye forskjell. Anonymkode: 76a59...f73
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om det er Drynites eller vanlige buksebleier har ikke så mye å si tror jeg. Vi bruker også bleie til vår jente på snart 4 år om natten. Prøvde Drynites en stund men de er jo ganske dyre. Gikk tilbake til vanlige bleier igjen etterpå. Tror ikke barnet merker så mye forskjell. Anonymkode: 76a59...f73 Hun har jo brukt trusebleier som Drynites siden hun fylte 4. Disse har hun jo klart å trekke opp selv.. Libero Comfort er jo derimot åpne bleier med tape. Disse må hun ha hjelp til å få satt på. Det er derfor jeg lurer på om det er riktig å gå tilbake til slike vanlige bleier igjen. Det er rett og slett et meget godt tilbud, og en brøkdel av hva Drynites koster. Men vi ønsker jo ikke å gjøre noe som vil skade hennes selvfølelse eller å anse som pedagogisk uklokt. Anonymkode: 0d161...8c9
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Tror jeg heller ville kjøpt up&go eller billigvarianten av disse. Enklere for barnet å bruke, og blir fremdeles en del rimeligere enn drynites Anonymkode: 50ea0...900
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Det viktigste er at bleien holder henne tørr. Om hun aldri våkner for å gå på do og tisser i bleien hver natt tenker jeg dere fint kan gå over til libero comfort. Selv om det sikkert vil oppleves litt kjipt i starten. Anonymkode: 74b8a...e99
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Vi har forsøkt andre trusebleier enn Drynites, som Up&Go, men de opplevde vi stadig lekkasje med, så dermed har hun brukt Drynites det siste året. Men Drynites er så sinnsykt dyre. Så det er liksom derfor vi vurderer å hoppe på dette tilbudet som Kiwi har. Hun tisser hver natt, og våkner aldri om natten for å gå på do. Så sånn sett funker jo Libero Comfort godt som nattbleie. Problemet er jo at hun ikke har brukt de bleiene på et år nå. Vi vet ikke hvordan hun vil reagere på tanken av å bruke samme bleie som lillesøster bruker, eller om hun i det hele tatt vil bry seg. Det er derfor jeg spør her om råd og andres erfaringer. Anonymkode: 0d161...8c9
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august Vil de passe da? Vi bruker nattbleier kjøpt på Rema (vet ikke hva de heter), men det er fordi vanlige buksebleier ble for små.. Betaler 4,50kr per bleie med Rema-appen. Anonymkode: 68d86...a57
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Da ville jeg nok tatt en sjefsavgjørelse her på at hun prøver libero comfort. For vitsen med trusebleie er jo at det skal være lettere å gå på do og når det ikke er aktuelt her er vitsen litt borte. Og som du sier drynites er dyrt. Men du kan prøve å introdusere det på en forsiktig måte. Anonymkode: 74b8a...e99
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hun har jo brukt trusebleier som Drynites siden hun fylte 4. Disse har hun jo klart å trekke opp selv.. Libero Comfort er jo derimot åpne bleier med tape. Disse må hun ha hjelp til å få satt på. Det er derfor jeg lurer på om det er riktig å gå tilbake til slike vanlige bleier igjen. Det er rett og slett et meget godt tilbud, og en brøkdel av hva Drynites koster. Men vi ønsker jo ikke å gjøre noe som vil skade hennes selvfølelse eller å anse som pedagogisk uklokt. Anonymkode: 0d161...8c9 Libero up and go koster vel en 40 kr pakken med typ Coop medlemsskap eller 2for1 på Eurospar. De går opp til 30 kg. Anonymkode: 53cc6...ff7
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Libero up and go koster vel en 40 kr pakken med typ Coop medlemsskap eller 2for1 på Eurospar. De går opp til 30 kg. Anonymkode: 53cc6...ff7 Vi brukte Up&Go først, før vi byttet til Drynites pga lekkasje. Det stemmer at Spar har 2 for 1 for disse bleiene, hvilket utgjør rundt 40 kr pakken. Det er fortsatt mye dyrere enn tilbudet Kiwi for øyeblikket kjører, der det i prinsippet er 50 kr for 88 bleier. Kjøper vi 2 slike esker har vi bleier til henne de neste 6 mnd. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vil de passe da? Vi bruker nattbleier kjøpt på Rema (vet ikke hva de heter), men det er fordi vanlige buksebleier ble for små.. Betaler 4,50kr per bleie med Rema-appen. Anonymkode: 68d86...a57 Ja, de vil nok fortsatt passe. Hun veier 18 kg og har liten kroppsbygning, så de vil trolig funke på henne de neste mnd. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da ville jeg nok tatt en sjefsavgjørelse her på at hun prøver libero comfort. For vitsen med trusebleie er jo at det skal være lettere å gå på do og når det ikke er aktuelt her er vitsen litt borte. Og som du sier drynites er dyrt. Men du kan prøve å introdusere det på en forsiktig måte. Anonymkode: 74b8a...e99 Ja, tenker å kjøpe de imorgen om Kiwi fortsatt har dem på lager. Det er så sinnsykt bra tilbud og så mye penger å spare at de får heller være at hun går tilbake til å bruke vanlige bleier igjen. Pengene spart kan jo vi bruke på feks Tusenfryd eller kino. Tenker at hun kan bruke disse til hverdag og Drynites når hun skal på overnatting hos andre. Jeg bare håper at hun ikke blir trist og lei seg over å begynne å bruke disse bleiene igjen. Forhåpentligvis går det greit Anonymkode: 0d161...8c9 2
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august Alt annet enn drynites lekker her så kanskje prøv deg litt fram og se hva som funker for dere? Anonymkode: c052b...4b3
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august For en tid tilbake byttet vi også over til Libero Comfort. Har tidligere opplevd en del lekkasje med Up&Go, også i største størrelsen. Comfort fungerer godt. Ble litt dårlig stemning i starten over å få teipbleie som hun ikke kunne ordne helt på egenhånd, men det gikk seg til etter hvert. Det var et økonomisk valg for vår del, da prisforskjellen er ganske formidabel. Anonymkode: 97bb0...cff 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 19.48): Vi brukte Up&Go først, før vi byttet til Drynites pga lekkasje. Det stemmer at Spar har 2 for 1 for disse bleiene, hvilket utgjør rundt 40 kr pakken. Det er fortsatt mye dyrere enn tilbudet Kiwi for øyeblikket kjører, der det i prinsippet er 50 kr for 88 bleier. Kjøper vi 2 slike esker har vi bleier til henne de neste 6 mnd. Ja, de vil nok fortsatt passe. Hun veier 18 kg og har liten kroppsbygning, så de vil trolig funke på henne de neste mnd. Ja, tenker å kjøpe de imorgen om Kiwi fortsatt har dem på lager. Det er så sinnsykt bra tilbud og så mye penger å spare at de får heller være at hun går tilbake til å bruke vanlige bleier igjen. Pengene spart kan jo vi bruke på feks Tusenfryd eller kino. Tenker at hun kan bruke disse til hverdag og Drynites når hun skal på overnatting hos andre. Jeg bare håper at hun ikke blir trist og lei seg over å begynne å bruke disse bleiene igjen. Forhåpentligvis går det greit Anonymkode: 0d161...8c9 Hvordan gikk overgangen? Anonymkode: 74b8a...e99
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 10.37): Hvordan gikk overgangen? Anonymkode: 74b8a...e99 Det gikk heldigvis greit. Vi kjøpte inn 4 esker på fredag, slik at vi har nok bleier i hus for en tid fremover. Det var nok lurt, fordi jeg ser nå at tilbudet er borte hos Kiwi og under handleturen på lørdag, var det ingen av disse Libero Comfort-eskene noe sted å oppdrive. Vi fortalte henne på fredag kveld at vi hadde kjøpt et ny type bleier, lik de hun hadde brukt tidligere. Hun ble litt lei seg over å vite at dette var bleier hun måtte ha hjelp til å få satt på, men det gikk seg heldigvis til. Det hjalp at hun fikk vite at pengene spart kunne vi bruke på andre ting som hun synes er moro. Da var det liksom ikke så kjipt likevel. Nå har vi prøvd disse i to netter nå, og hun har ikke klagd så langt. Så tenker det var et klokt valg å hamstre inn noen esker med bleier slik at vi har bleier i hus for noen mnd fremover. Hvis min datter skulle bli tørr eller vokse ut av bleiene, kan heldigvis lillesøster overta bleiene. Anonymkode: 0d161...8c9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå