Luringa Skrevet 27. august #21 Skrevet 27. august Bare å finne fram popcornet her nå🍿 Kvinneguiden på sitt beste, lett å være ekkel mot andre når man kan være anonym.🙄 1 1
Luringa Skrevet 27. august #22 Skrevet 27. august (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hjelper det å dra hjem fra jobb? Anonymkode: 9d843...084 Kommentaren over var til denne. Bare å finne fram popcornet her nå🍿 Kvinneguiden på sitt beste, lett å være ekkel mot andre når man kan være anonym gjemt bak en skjerm.🙄 Endret 27. august av Luringa 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #23 Skrevet 27. august Der sønnen jobbet merket de økning av sykmelding når de mistet fysioterapeut og manuell terapeuten. Bedriften skulle spare penger og kuttet dette gratis tilbudet ut, som de fleste ansatte brukte gjennom uka. Nå når de går til fysioterapeut utenom bedriften blir de sykmeldt av fysioterapeut de da kommer til. Ser og der yngste starter som lærling der og sier flere på gulvet: blitt mer sykmelding etter at de kuttet ut fysioterapeut, blitt mer slitasje på føtter etter de byttet it joggesko med vernetupp/såle til støvler og tresko, og byttet til tyngre verne utstyr en før pga kostnader på den lette typen koster mer Anonymkode: 3f4b7...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #24 Skrevet 27. august Moralen min er så høy at jeg har kjørt meg selv i grøfta. Jeg får beskjed av legene jeg er hos hvorfor er du i jobb nå. Hver gang jeg er syk fra jobb tenker jeg livet ikke er verdt å leve, jeg er jo bare bunnslammet i samfunnet. Takk for at du gjør det lettere å være syk, håper du holder helsen dine hele livet gjennom du som tenker høy arbeidsmoral er det som gjør at du er i jobb. Anonymkode: 47883...c5d 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #25 Skrevet 27. august Jeg har dratt det så langt nå at legen har sykemeldt meg 50%, men jeg har ikke levert sykemeldingen enda fordi jeg har så dårlig samvittighet og ikke orker å si til noen at jeg skal være borte... Elendig arbeidsmoral, jeg vet... Anonymkode: e99ca...cb0 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 27. august #26 Skrevet 27. august Min oppfatning er at folk synser og tror mye om andres sykefravær, men vil ha seg frabedt at andre gjør det samme om deres sykefravær. 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #27 Skrevet 27. august Det er blitt helt håpløst. Får vondt i magen av det griske sykefraværet i Norge . Mange late sutrekopper. Ødelegger veldig for de som virkelig trenger det 😭😭 Anonymkode: 7796b...3e2
AnonymBruker Skrevet 27. august #28 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er blitt helt håpløst. Får vondt i magen av det griske sykefraværet i Norge . Mange late sutrekopper. Ødelegger veldig for de som virkelig trenger det 😭😭 Anonymkode: 7796b...3e2 Nei slike innlegg som ts og ditt er det som ødelegger for de som virkelig trenger det Anonymkode: 47883...c5d 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. august #29 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er blitt helt håpløst. Får vondt i magen av det griske sykefraværet i Norge . Mange late sutrekopper. Ødelegger veldig for de som virkelig trenger det 😭😭 Anonymkode: 7796b...3e2 Mens jeg synes det er håpløst at du tror du kan skille hvem som er “late sutrekopper” fra alle de andre. Anonymkode: 3a86b...dcc 4
AnonymBruker Skrevet 27. august #30 Skrevet 27. august Jobbet meg så syk jeg ble 100 % ufør, så tøff var jeg. Takke meg faen for att jeg hadde tatt den sykemeldingen når jeg skulle, og kunne fått den behandlingen når jeg burde, så jeg slapp bli ødelagt for resten av livet. Men det er nok ytterpunktene, noen vil alltid vere slappere, og noen vil alltid vere verdensmestere som jeg var. De i midten skjønner når de skal holde seg hjemme, og når de skal jobbe. Anonymkode: 8c6e5...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #31 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tenker at å slippe å jobbe helt er det ultimate. Anonymkode: c6440...422 Helt enig, jobb er bare et nødvendig onde Anonymkode: 36d69...7a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #32 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig, jobb er bare et nødvendig onde Anonymkode: 36d69...7a0 Et onde som må unngås i så høy grad som mulig, med alle midler. Anonymkode: c6440...422 1
Gyngehest Skrevet 27. august #33 Skrevet 27. august Jeg er takknemlig når folk med influensa, omgangssyke osv. holder seg hjemme, istedenfor å karre seg på jobb og smitte alle andre. Har man f.eks barn i barnehage får man jevt tilsig av nye virus hele tiden, ikke lett å holde seg 100% frisk! Ikke alle yngre arbeidstakere er automatisk latsabber 😠 3
test1e Skrevet 27. august #34 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tenker at å slippe å jobbe helt er det ultimate
AnonymBruker Skrevet 27. august #35 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tenker at å slippe å jobbe helt er det ultimate. Anonymkode: c6440...422 https://www.vg.no/nyheter/i/lwdlEo/forskning-oekt-selvmordsrisiko-blant-aap-mottagere "Kvinner som går på AAP har nesten ni ganger høyere risiko for selvmord, sammenlignet med kvinner i arbeid. Menn som går på AAP har nesten seks ganger høyere risiko for selvmord enn menn i arbeid. Dette gjaldt det første året de fikk AAP. Etter to år på AAP ble det verre: Da var sannsynligheten for å dø i selvmord åtte ganger høyere for menn og 12 ganger høyere for kvinner." -Så... Nei. Noe å tenke over for folk som lar seg provosere over de arbeidsledige btw.... Hvis man har et visst minimum av empati dog--- Anonymkode: ce977...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #36 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/i/lwdlEo/forskning-oekt-selvmordsrisiko-blant-aap-mottagere "Kvinner som går på AAP har nesten ni ganger høyere risiko for selvmord, sammenlignet med kvinner i arbeid. Menn som går på AAP har nesten seks ganger høyere risiko for selvmord enn menn i arbeid. Dette gjaldt det første året de fikk AAP. Etter to år på AAP ble det verre: Da var sannsynligheten for å dø i selvmord åtte ganger høyere for menn og 12 ganger høyere for kvinner." -Så... Nei. Noe å tenke over for folk som lar seg provosere over de arbeidsledige btw.... Hvis man har et visst minimum av empati dog--- Anonymkode: ce977...f0c Å slippe å jobbe er noe annet enn å ikke få jobbe. Anonymkode: c6440...422 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #37 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Må bare beklage at jeg har fått ptsd etter en jæclig barndom Jeg burde selvfølgelig tatt bedre valg Anonymkode: eedf8...fea Ja her også. Og ikke minst oppsøkt fastlegen, mens det pågikk tilfelle det skulle føre til sykemelding engang i fremtiden. Litt føre var og skjerpings, så det ikke baller på seg.. Anonymkode: 9e236...ffe
AnonymBruker Skrevet 27. august #38 Skrevet 27. august I en jobb endte jeg med å jobbe fra kl. 8 på morgenen til kl. 15 neste dag. Helt sykt å tenke på i dag. Jeg hadde så høy arbeidsmoral at jeg prøvde å takle det som var umulig. Det spilte ikke noe hvor mange timer jeg jobbet for jeg kom aldri i mål. Husker siste dagen før ferien. Jeg jobbet til kl. 22 på kvelden med veldige smerter. Måtte bare gjøre ferdig .... Tok tog og buss hjem. Var hjemme 1,5-2 timer senere. 4-5 timer etter at jeg kom hjem kom taxien for å kjøre meg til flytoget. Jeg var helt på felgen de første dagene av ferien. Ingen så eller takket meg for innsatsen. Kan det være en del av årsaken til at jeg nå har fått en kronisk sykdom? Jeg har iallfall sluttet å være flink pike! Anonymkode: 0144a...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #39 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 2.10): Finnes det noen partier som ønsker å stramme inn? Fortell. Helt sykt at folk kan bli sykemeldt på grunn av psykiske plager i dag, når de selv kunne ha tatt ansvar for å ta vare på sin egen helse ved forebygging. Jeg synes folk bør skjerpe seg og gå på jobb, spesielt de unge. Og før noen nevner det, jeg er i slutten av 20-årene selv. Istedenfor å gå til legen når man har blitt utbrent bør man heller oppsøke fastlegen tidligere for å forebygge. Anonymkode: 81783...763 Til dette kan jeg bare si at så enkelt er det faktisk ikke. Jeg har levd nesten 20 år lengre enn deg. De årene med levd liv har lært meg mye. De har også gitt meg et barn med mange diagnoser, som gjør livet vanskelig. Ikke så enkelt å «forebygge» når livet kaster meg ut i en reise jeg aldri ba om, og ga meg problemer jeg faktisk ikke kan gjøre noe med. Og bare sånn at det er sagt, jeg satt senest i dag på BUP, hvor terapeuten nok en gang ba meg om å gå til legen for å få sykmelding, men jeg sa nei. Jeg vet jeg vil gå i veggen, men ikke akkurat i dag. For jeg vil gå på jobb. Den dagen det smeller, da vil det smelle skikkelig. Og jeg vet det. Helt ærlig ler jeg bare litt av hvor naivt innlegget ditt er. Vi snakkes om noen tiår. Anonymkode: 6d37c...55d 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #40 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til dette kan jeg bare si at så enkelt er det faktisk ikke. Jeg har levd nesten 20 år lengre enn deg. De årene med levd liv har lært meg mye. De har også gitt meg et barn med mange diagnoser, som gjør livet vanskelig. Ikke så enkelt å «forebygge» når livet kaster meg ut i en reise jeg aldri ba om, og ga meg problemer jeg faktisk ikke kan gjøre noe med. Og bare sånn at det er sagt, jeg satt senest i dag på BUP, hvor terapeuten nok en gang ba meg om å gå til legen for å få sykmelding, men jeg sa nei. Jeg vet jeg vil gå i veggen, men ikke akkurat i dag. For jeg vil gå på jobb. Den dagen det smeller, da vil det smelle skikkelig. Og jeg vet det. Helt ærlig ler jeg bare litt av hvor naivt innlegget ditt er. Vi snakkes om noen tiår. Anonymkode: 6d37c...55d Hørest uprofft ut, bare la det gå til helvete og "smelle skikkelig". Ditt barn med utfordringer setter neppe pris på dette. Anonymkode: c6440...422 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå