Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som følger med på denne saken?

Jeg har visst om saken noen år men etter Amy Bradley is missing kom ut på Netflix har jeg lest alt jeg kommer over omtrent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så dokumentaren. Veldig spennende. Hadde ikke hørt om saken før det. 

• Liker 1
Skrevet

Dette intervjuet med broren var veldig interessant!

• Liker 2
Skrevet

Det skal jeg se! Så et annet intervju med ham tidligere som også var veldig bra.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja såg dokumentaren. Eg må inrømma at eg er litt kjip i mitt perspektiv. Eg trur at ho hoppa. Basert på skoa og plassering av bordet. Eg trur at Jas eigentlig er Randee L (vaksenfilm-skodespelar). Dei er heilt klart like, eg skjønner at folk trur det er Amy. 

Det er heller ikkje sånn at alle som faller i havet blir funnet. 

Skrevet
mammahjarte skrev (På 11.9.2025 den 14.49):

Ja såg dokumentaren. Eg må inrømma at eg er litt kjip i mitt perspektiv. Eg trur at ho hoppa. Basert på skoa og plassering av bordet. Eg trur at Jas eigentlig er Randee L (vaksenfilm-skodespelar). Dei er heilt klart like, eg skjønner at folk trur det er Amy. 

Det er heller ikkje sånn at alle som faller i havet blir funnet. 

Men skipet var jo allerede i havn fra klokken 05? 

Og hvem tok bildene som var borte fra utstillingen da de skulle hente dem?

Hvorfor hadde Yellow kofferten full av bilder av jenter samt 600 000 kroner i kontanter. Dette er det datteren hans som har sagt. Hun tror han er skyldig.

Han pleide også å spørre andre jenter om å møte ham klokken 06.

Hvorfor la ikke Amy seg til å sove? Var det fordi hun skulle holde seg våken frem til møtet med Yellow? 

De ble jo observert av tre vitner den morgenen. Yellow gav henne en mørk drikke og fulgte henne opp heisen for så å returnere 15 minutter senere, alene.

Bordet sto visstnok ikke sånn opprinnelig, sa broren. Det hadde blitt flyttet på etterpå.

Og ingen vet hvor mange og hvilke sko hun hadde med seg på turen.

Det er en rar sak.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er ein rar sak. Eg trur ikkje ho var interessert i yellow. Ho fremstår ganske lesbisk i grunn. Kan vere han hadde stoff.

Veit ikkje når skipet var i havn men ho kan ha gått over bord lenge før. Eksakt tidspunkt er vanskelig å stadfesta. 

Vitner sine observasjonar er veldig upålitelege diverre og trenger ikkje å stemma. 

For meg gir det ikkje meining at eit trafficking nettverk kidnappe ei 23 år gammal middelklasse kvinne på ferie med foreldrene sine. Som også er amerikansk statsborgar. Det trekke mykje merksemd sånne nettverk ikkje vil ha. Det var 2000 folk minst og kamera over alt. 

Det er så lite logisk. Risikabelt. Sånne nettverk trenger ikkje å vere på cruise. Amy passer ikkje profilen heller, ho var atletisk, selvstendig. Dei går vanligvis etter sårbare mindreårige, gjerne frå dårlige kår. Unge kvinner med mentale problemer eller eit rusproblem. Gjerne folk som ikkje blir leita særlig etter. 

Enig i at yellow er tvilsam fyr. Det er mykje som skurre der. 

Skrevet
mammahjarte skrev (6 minutter siden):

Ja det er ein rar sak. Eg trur ikkje ho var interessert i yellow. Ho fremstår ganske lesbisk i grunn. Kan vere han hadde stoff.

Veit ikkje når skipet var i havn men ho kan ha gått over bord lenge før. Eksakt tidspunkt er vanskelig å stadfesta. 

Vitner sine observasjonar er veldig upålitelege diverre og trenger ikkje å stemma. 

For meg gir det ikkje meining at eit trafficking nettverk kidnappe ei 23 år gammal middelklasse kvinne på ferie med foreldrene sine. Som også er amerikansk statsborgar. Det trekke mykje merksemd sånne nettverk ikkje vil ha. Det var 2000 folk minst og kamera over alt. 

Det er så lite logisk. Risikabelt. Sånne nettverk trenger ikkje å vere på cruise. Amy passer ikkje profilen heller, ho var atletisk, selvstendig. Dei går vanligvis etter sårbare mindreårige, gjerne frå dårlige kår. Unge kvinner med mentale problemer eller eit rusproblem. Gjerne folk som ikkje blir leita særlig etter. 

Enig i at yellow er tvilsam fyr. Det er mykje som skurre der. 

Jeg er helt uenig i din tankegang. 

Det er mange eksempler som motsier logikken du følger. Hvis hun søkte dop, ble hun med det samme en del av høyrisikostatistikken. Jeg tror ikke du kjenner godt nok til human trafficking. 

Og disse vitneobservasjonene er jo ikke upålitelige, hvorfor mener du det? 

• Liker 2
Skrevet
sekhmet369 skrev (22 timer siden):

Jeg er helt uenig i din tankegang. 

Det er mange eksempler som motsier logikken du følger. Hvis hun søkte dop, ble hun med det samme en del av høyrisikostatistikken. Jeg tror ikke du kjenner godt nok til human trafficking. 

Og disse vitneobservasjonene er jo ikke upålitelige, hvorfor mener du det? 

Det er ikkje vanlig å bli trafficked via cruiseskip. Finnest det saker der det er konkret bevist? Det er selvfølgelig ikkje umulig. Det er mest offer som blir frakta via skip som allereie er trafficked. 

Vitneobservasjoner er ikkje pålitelege i nokon saker. Det tyder ikkje at folk lyge men at det er lett å ta feil, og gjerne ser folk som er like osv. Det er viktig å skjekka og ta med, men det er ikkje sterke bevis.

Det einaste vi faktisk veit er at ho var på eit skip, ho dansa med ein fyr og at ho forsvann. 

Vi veit ingenting anna.

Vi veit ikkje ein gong sikkert om ho forlot rommet. 

Eg synest også det er rart at foreldra ikkje leita etter ho meir på øya. 

Det med IP adressene synest eg er interessant og kjem til å gå litt meir inn i det. Eg har min litt rare teori om at ho kanskje forsvann av seg sjølv. Den er kanskje ikkje så god. 

• Liker 1
Skrevet
mammahjarte skrev (1 time siden):

Det er ikkje vanlig å bli trafficked via cruiseskip. Finnest det saker der det er konkret bevist? Det er selvfølgelig ikkje umulig. Det er mest offer som blir frakta via skip som allereie er trafficked. 

Vitneobservasjoner er ikkje pålitelege i nokon saker. Det tyder ikkje at folk lyge men at det er lett å ta feil, og gjerne ser folk som er like osv. Det er viktig å skjekka og ta med, men det er ikkje sterke bevis.

Det einaste vi faktisk veit er at ho var på eit skip, ho dansa med ein fyr og at ho forsvann. 

Vi veit ingenting anna.

Vi veit ikkje ein gong sikkert om ho forlot rommet. 

Eg synest også det er rart at foreldra ikkje leita etter ho meir på øya. 

Det med IP adressene synest eg er interessant og kjem til å gå litt meir inn i det. Eg har min litt rare teori om at ho kanskje forsvann av seg sjølv. Den er kanskje ikkje så god. 

Jeg tror kanskje du bør lese deg litt mer opp om saken utover bare dokumentaren også, før vi diskuterer videre...

• Liker 1
Skrevet
sekhmet369 skrev (10 timer siden):

Jeg tror kanskje du bør lese deg litt mer opp om saken utover bare dokumentaren også, før vi diskuterer videre...

Oki 👍

Kva kjelder anbefaler du? Evt bøker? 

Skrevet

Youtube-videoen med broren (litt lenger opp her) er veldig informativ.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hun falt eller hoppet, either way, hun endte  opp i havet. Menneskehandel rammer først og fremst fattige i fattige land, ikke hvite kvinner på cruise. 
Jeg er veldig glad i true crime selv, men det er enkelte saker hvor media og sleuths er helt allergiske mot logikk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...