AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg har flere barn fra før og ble rask gravid alle gangene. Siste ble født for 5 år siden. Jeg er nå 44 år å har ny kjæreste som er en god del yngre enn meg som ikke har barn. Jeg sa i fra tidlig at jeg var ferdig med barn. Nå er vi komt der at vi ønsker å prøve, men jeg ønsker sette maks tid på prøvingen. Jeg ønsker ikke sjekke fertiliteten eller noe. Tenker er jeg for gammel så et jeg for gammel. Det skal sies at jeg er i god form og alle sier jeg ser ut som jeg et maks 30. Ikke at det spiller noen rolle. Jeg var 39 når jeg fødte sist. Tror dere det kan være et lite håp at det kan gå? Jeg er realistisk og vi har pratet om alle bekymringene mine pga alderen på papiret. Kjæresten min er snart 30. Er det andre som har blitt gravid så sent? Anonymkode: 1c0f0...d43 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Selvsagt er det håp for at du kan bli gravid som 44-åring! Ikke heng deg opp i statistikk og "alle andre". På KG er det utrolig mye moralisering rundt dette med å bli mamma over 40, men så lenge du kan bli spontant gravid, så er det det som teller. Kos deg masse med den nye kjæresten din, og så blir det kanskje barn av det...hehe! Husk at yngre mann betyr yngre sperm, noe som kan øke sjansen. Ønsker deg masse lykke til. Oppdater gjerne i fremtiden. Anonymkode: f6b14...cf8 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Hvorfor endret du mening da? Du var jo ferdig med barn. Man må ikke få barn med alle kjærester. Anonymkode: 055e4...561 17 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Ha mye sex, fører til en glad partner om det ikke skulle bli noe barn. Anonymkode: e2557...901 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Takk for svar dere. Jeg må ikke ha flere barn og jeg var ferdig før jeg møtte han. Han er fantastisk og han har ikke barn fra før. Jeg kan se for meg resten av livet med han men vet ikke om jeg klarer det om han ikke får et eget barn. Han er fantastisk bonuspappa. Han sier han vil ha meg uansett, men jeg synes den tanken er vanskelig. Jeg vet at det er mange fordommer og meninger rundt dette tema og statestikk og forskning. Jeg har vært heldig og aldri hatt problem med å bli gravid. Det gikk superkjappt som 39 åring også. I følge statestikken er det vanskeligere etter fylte 35 og etter fylte 40 veldig liten sjangs, men det er nok kanskje ikke så mange på 43-44 år som prøver heller☺️ Det er heller ingen som reagerer når en mann på 44-50 år blir pappa. Jeg har ikke så mange PP på meg før jeg føler det er for seint, men det er verdt å gi det et forsøk så får vi se. Innimellom skremmer tanken meg fryktelig, men jeg føler det er kun alderen på papiret.. Anonymkode: 1c0f0...d43 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Selvsagt er det håp for at du kan bli gravid som 44-åring! Ikke heng deg opp i statistikk og "alle andre". På KG er det utrolig mye moralisering rundt dette med å bli mamma over 40, men så lenge du kan bli spontant gravid, så er det det som teller. Kos deg masse med den nye kjæresten din, og så blir det kanskje barn av det...hehe! Husk at yngre mann betyr yngre sperm, noe som kan øke sjansen. Ønsker deg masse lykke til. Oppdater gjerne i fremtiden. Anonymkode: f6b14...cf8 Tusen takk. Jeg skal gjøre det☺️ Jeg er innstilt på at det er for seint og noe jeg har forbedret han på☺️ Anonymkode: 1c0f0...d43 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er nå 44 år å har ny kjæreste som er en god del yngre enn meg som ikke har barn. Hvor lenge har dere vært sammen?? Anonymkode: c8395...24d 1 2
Hjertefisk Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Jeg tror det kan gå. Du fikk siste barn som 39åring, blir raskt gravid og har født flere barn. Hvis du fremdeles har normal syklus og regelmessig eggløsning så har jeg troa. Min fastlege fikk sitt siste barn som 45-åring. Noen kvinner er bare veldig fertile. Men hvis felles barn er veldig viktig, så ville jeg satt i gang en plan B dersom det ikke går. Da tenker jeg eggdonasjon, og at det kan være fint å lese seg opp på hva aldersgrensen er for dette. Jeg lurer på om det er 46 år. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august Hjertefisk skrev (13 timer siden): Jeg tror det kan gå. Du fikk siste barn som 39åring, blir raskt gravid og har født flere barn. Hvis du fremdeles har normal syklus og regelmessig eggløsning så har jeg troa. Min fastlege fikk sitt siste barn som 45-åring. Noen kvinner er bare veldig fertile. Men hvis felles barn er veldig viktig, så ville jeg satt i gang en plan B dersom det ikke går. Da tenker jeg eggdonasjon, og at det kan være fint å lese seg opp på hva aldersgrensen er for dette. Jeg lurer på om det er 46 år. Takk for svar. Jeg er nok en av de som er veldig fertile men vet jo aldri hvor fort det kan gå nedover etter 40 +☺️ Det er ikke aktuelt med eggdonasjon eller noe da jeg tenker at det er opp til kroppen min å avgjøre om jeg er for gammel eller ei☺️ Jeg kjenner det varierer ang om jeg skal tørre eller ikke, men må snart ta en avgjørelsen for har ikke tid å miste eventuelt. Anonymkode: 1c0f0...d43 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor lenge har dere vært sammen?? Anonymkode: c8395...24d I underkant av 2 år så det er ikke lenge og derfor ekstra skummelt. Vi har ingen garantier her i livet, men jeg ønsker jo en mann jeg kan ha resten av livet.. Magefølelsen sier at han vil gjøre alt for å være der å ta ansvar og sin del, men pga tidligere dårlig erfaring skremmer tanken meg nok litt ekstra.. Anonymkode: 1c0f0...d43
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg kan se for meg resten av livet med han men vet ikke om jeg klarer det om han ikke får et eget barn. Han er fantastisk bonuspappa. Han sier han vil ha meg uansett, men jeg synes den tanken er vanskelig. Så du ønsker å gi han et barn i håp om at han da vil være med deg resten av livet? Anonymkode: 1b260...343 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du ønsker å gi han et barn i håp om at han da vil være med deg resten av livet? Anonymkode: 1b260...343 Ja det er jo en del av grunnen for at jeg har lyst å starte på nytt. Jeg vet jeg aldri vil angre på et barn med han, men det er igså mange bekymringer rundt dette. Jeg vet heller ikke om jeg klarer å se en fremtid sammen visst vi ikke får barn sammen i frykt for barneønske hos han kan komme om feks 5-10 år om du forstår. Anonymkode: 1c0f0...d43
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Skrevet 27. august La mannen gå. Han ønsker seg barn, og du er sannsynligvis for gammel. Anonymkode: 9ffa5...24f 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #14 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La mannen gå. Han ønsker seg barn, og du er sannsynligvis for gammel. Anonymkode: 9ffa5...24f Ja jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker stå i veien for et barneønske men han er bastant at det er meg han vil ha uansett. Anonymkode: 1c0f0...d43 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #15 Skrevet 27. august Du vil bli gravid for å øke sjansen for at han blir hos deg resten av livet, ikke fordi du selv ønsker et barn til. Det er vel ikke akkurat den beste om mest solide grunnlaget for å få barn. Og når du da legger til den økte sjansen for å få barn med ekstra utfordringer, hadde jeg heller satset på hans følelser for deg er grunn nok til å bli. Anonymkode: 47061...fc9 8
AnonymBruker Skrevet 27. august #16 Skrevet 27. august Bare tenk nøye gjennom om du er ok med at du kan bli alene med et lite barn igjen. Hva om barnet ikke er friskt og trenger hjelp resten av liver, er du/dere klar for det? Det er ikke alt man ser på NIPT. Man har aldri noen garantier, om det ikke blir brudd så kan han blir syk. Dette blir veldig teoretisk, men 100% noe jeg ville tenkt på før jeg fikk barn når jeg egentlig regnet meg som helt ferdig. Samtidig er det mange menn som har et stort ønske om egne barn, og selv om han akkurat nå har lagt tanken fra seg så kan den dukke opp igjen når den sterkeste forelskelsen har lagt seg, han kan blir far mange år til. Jeg fikk beskjed om at jeg fortsatt hadde greie egglagre da jeg var 47, så i teorien kan jeg fortsatt blir mor (men jeg er helt ferdig). Jeg datet en på 45 som jeg tror fortsatt kjenner veldig på å ikke ha fått egne barn. Selv om han sier han innser at han (i egne øyne) er for gammel, så tror jeg ikke han helt klarer å slippe tanken. Jeg vet han sier han er åpen for barn når han dater damer i rett alder. Anonymkode: cf037...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #17 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for svar dere. Jeg må ikke ha flere barn og jeg var ferdig før jeg møtte han. Han er fantastisk og han har ikke barn fra før. Jeg kan se for meg resten av livet med han men vet ikke om jeg klarer det om han ikke får et eget barn. Han er fantastisk bonuspappa. Han sier han vil ha meg uansett, men jeg synes den tanken er vanskelig. Jeg vet at det er mange fordommer og meninger rundt dette tema og statestikk og forskning. Jeg har vært heldig og aldri hatt problem med å bli gravid. Det gikk superkjappt som 39 åring også. I følge statestikken er det vanskeligere etter fylte 35 og etter fylte 40 veldig liten sjangs, men det er nok kanskje ikke så mange på 43-44 år som prøver heller☺️ Det er heller ingen som reagerer når en mann på 44-50 år blir pappa. Jeg har ikke så mange PP på meg før jeg føler det er for seint, men det er verdt å gi det et forsøk så får vi se. Innimellom skremmer tanken meg fryktelig, men jeg føler det er kun alderen på papiret.. Anonymkode: 1c0f0...d43 Nei, statistikken sier ikke at det er vanskeligere. Statistikk sier at det forekommer sjeldnere. At noe forekommer sjeldnere betyr ikke at det er vanskeligere. Mange har nok lest statistikk sånn som deg, men det er ikke akkurat unikt å kunne bli gravid i 40-45 års alder. Anonymkode: f6b14...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #18 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bare tenk nøye gjennom om du er ok med at du kan bli alene med et lite barn igjen. Hva om barnet ikke er friskt og trenger hjelp resten av liver, er du/dere klar for det? Det er ikke alt man ser på NIPT. Man har aldri noen garantier, om det ikke blir brudd så kan han blir syk. Dette blir veldig teoretisk, men 100% noe jeg ville tenkt på før jeg fikk barn når jeg egentlig regnet meg som helt ferdig. Samtidig er det mange menn som har et stort ønske om egne barn, og selv om han akkurat nå har lagt tanken fra seg så kan den dukke opp igjen når den sterkeste forelskelsen har lagt seg, han kan blir far mange år til. Jeg fikk beskjed om at jeg fortsatt hadde greie egglagre da jeg var 47, så i teorien kan jeg fortsatt blir mor (men jeg er helt ferdig). Jeg datet en på 45 som jeg tror fortsatt kjenner veldig på å ikke ha fått egne barn. Selv om han sier han innser at han (i egne øyne) er for gammel, så tror jeg ikke han helt klarer å slippe tanken. Jeg vet han sier han er åpen for barn når han dater damer i rett alder. Anonymkode: cf037...9a1 Takk for svar. Dette har jeg tenkt mye over. Det er som sagt mange bekymringer/tanker. Det gjør meg til tider trist og tanken på å ha barn sammen med han og en kjernefamilie som jeg aldri har følt jeg har hatt men samtidig er jeg realistisk og vet det er ikke så rosenrødt med småbarnsperioden. Jeg er usikker på om jeg kommer frem til en riktig avgjørelse. Jeg skulle ønske vi hadde mye mer tid på oss.. Anonymkode: 1c0f0...d43
AnonymBruker Skrevet 27. august #19 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vil bli gravid for å øke sjansen for at han blir hos deg resten av livet, ikke fordi du selv ønsker et barn til. Det er vel ikke akkurat den beste om mest solide grunnlaget for å få barn. Og når du da legger til den økte sjansen for å få barn med ekstra utfordringer, hadde jeg heller satset på hans følelser for deg er grunn nok til å bli. Anonymkode: 47061...fc9 Det er liksom det, men samtidig føler jeg det hadde vært fint for både han og oss men så lenge jeg er så blandet føles det te tider ut som et umulig valg å ta. Jeg må ta en samtale til med han ang mine tanker/bekymringer. Jeg vet at han ikke vil at vi ikke skal være sammen og at jeg betyr alt for han, men om jeg klarer å tro på det i lengden er noe annet😌 Anonymkode: 1c0f0...d43
AnonymBruker Skrevet 27. august #20 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er liksom det, men samtidig føler jeg det hadde vært fint for både han og oss men så lenge jeg er så blandet føles det te tider ut som et umulig valg å ta. Jeg må ta en samtale til med han ang mine tanker/bekymringer. Jeg vet at han ikke vil at vi ikke skal være sammen og at jeg betyr alt for han, men om jeg klarer å tro på det i lengden er noe annet😌 Anonymkode: 1c0f0...d43 Se det fra en annen vinkel og at du har en datter som er voksen. Hun kommer til deg og sier "Jeg ville egentlig ikke ha barn, men tenkte jeg skulle få et barn for at det skal være større sjanse for at Knut blir hos meg. "Tipper det ikke hadde vært en sjans i havet for at du hadde lyst opp og sakt "Det høres ut som en god ide, go for it vennen min". Du hadde sakt "Hvis det ikke er nok for han å være sammen med deg fordi at du er den du er, da kan han ha det så godt." Leste desutten at forskning har vist at fra en er 45 år er det 70% større sjanse for å få et barn med missdannelse. Fra Forskning.no: 45 år + har 70 prosent økt risiko Hvor utbredt det er i andre aldersgrupper å få barn med misdannelser, ble så sammenlignet med denne aldersgruppen. Risikoen for å få et barn med misdannelser, øker betydelig med foreldrenes økende alder, fant forskerne ut. – Risikoen begynner å stige for foreldre som er i 40-årsalderen. Så stiger den bratt i gruppen 45 år og oppover, sier Hvide. Foreldre som er 45-49 år, hadde 1,9 prosentpoeng høyere risiko for å få barn med medfødte misdannelser, sammenlignet med foreldre mellom 30 og 34 år. – Dette er en stor effekt på omtrent 70 prosent, sammenlignet med den normale risikoen, sier Hvide. Han sier forskerne ble overrasket over at de fikk så klare, sterke forskjeller. Anonymkode: 47061...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå