AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Hei. Jeg har slitt i måneder med ekstrem nedstemthet, nattesvette, våknet 12 ganger om natten. Jeg er nå 49 år gammel. Satt og gråt for jeg var på randen til å gi opp, for jeg så ingen utvei. Uansett hvor mye jeg prøve med tanke på livstil, så sto jeg fast. Jeg kom meg ikke opp og ut, for jeg var helt utmattet. Jeg fikk ENDELIG god respons hos legen min. Han skrev ut Østrogen og Progeston. Det tok under en uke, så sov jeg hele natten. Etterhvert så forsvant verkingen i leddene, humøret kom seg. Nummenheten i armene/fingrene forsvant om natten. Jeg kan ikke beskrive hvor godt dette har virket. Jeg har tatt Østrogen gjennom spray gjennom armen. Jeg håper virkelig at folk blir mer informert. For dette var skremmende for meg iallefall. Er det noen andre som har erfaringer som dere vil fortelle meg om? Jeg må ærlig si at dette har "reddet liver mitt". Anonymkode: 5c4e0...247 1 6
Minitroll Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Jeg ønsker meg litt hormonbehandling selv fordi jeg er på vei til å bli åndssvak av humørsvingninger med masse grining for ingen ting. er den sprayen lett å få tak i eller er det like vanskelig som plastrene?
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei. Jeg har slitt i måneder med ekstrem nedstemthet, nattesvette, våknet 12 ganger om natten. Jeg er nå 49 år gammel. Satt og gråt for jeg var på randen til å gi opp, for jeg så ingen utvei. Uansett hvor mye jeg prøve med tanke på livstil, så sto jeg fast. Jeg kom meg ikke opp og ut, for jeg var helt utmattet. Jeg fikk ENDELIG god respons hos legen min. Han skrev ut Østrogen og Progeston. Det tok under en uke, så sov jeg hele natten. Etterhvert så forsvant verkingen i leddene, humøret kom seg. Nummenheten i armene/fingrene forsvant om natten. Jeg kan ikke beskrive hvor godt dette har virket. Jeg har tatt Østrogen gjennom spray gjennom armen. Jeg håper virkelig at folk blir mer informert. For dette var skremmende for meg iallefall. Er det noen andre som har erfaringer som dere vil fortelle meg om? Jeg må ærlig si at dette har "reddet liver mitt". Anonymkode: 5c4e0...247 Kan jeg spørre om du fortsatt hadde normal syklus og normale blodprøver? Anonymkode: c79a8...b60
AnonymBruker Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Minitroll skrev (13 timer siden): Jeg ønsker meg litt hormonbehandling selv fordi jeg er på vei til å bli åndssvak av humørsvingninger med masse grining for ingen ting. er den sprayen lett å få tak i eller er det like vanskelig som plastrene? Spray og gel er som regel å få tak i. Er disse plastrene som det stadig er tomt for. Anonymkode: 1457b...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Bivirkninger som hodepine, kvalme, vektøkning? Anonymkode: 9a85b...94d
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Minitroll skrev (21 timer siden): Jeg ønsker meg litt hormonbehandling selv fordi jeg er på vei til å bli åndssvak av humørsvingninger med masse grining for ingen ting. er den sprayen lett å få tak i eller er det like vanskelig som plastrene? Ja. Det er den sprayen jeg bruker. Det er mindre bivirkninger osv av den. Og ja, som jeg har forstått, så er den enkel å få tak i. Plasteret har visst vært et rent helvete å få tak i, i perioder. Anonymkode: 5c4e0...247 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bivirkninger som hodepine, kvalme, vektøkning? Anonymkode: 9a85b...94d Nei, jeg har ingen av de. Bank i bordet. Men for å være helt ærlig, så var det jeg gikk igjennom, så helvete at en hodepine er en ting jeg kunne levd med. Vektøkning, Nei. Jeg har heller fått stabilisert inntaket av mat osv. Anonymkode: 5c4e0...247
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Jeg må tilføye, at jeg opplevde noe svimmelthet i noen dager. Men dette er ikke uvant for meg, så det gikk "fint". Det er gått over nå. Anonymkode: 5c4e0...247
Fighter83 Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 18.47): Hei. Jeg har slitt i måneder med ekstrem nedstemthet, nattesvette, våknet 12 ganger om natten. Jeg er nå 49 år gammel. Satt og gråt for jeg var på randen til å gi opp, for jeg så ingen utvei. Uansett hvor mye jeg prøve med tanke på livstil, så sto jeg fast. Jeg kom meg ikke opp og ut, for jeg var helt utmattet. Jeg fikk ENDELIG god respons hos legen min. Han skrev ut Østrogen og Progeston. Det tok under en uke, så sov jeg hele natten. Etterhvert så forsvant verkingen i leddene, humøret kom seg. Nummenheten i armene/fingrene forsvant om natten. Jeg kan ikke beskrive hvor godt dette har virket. Jeg har tatt Østrogen gjennom spray gjennom armen. Jeg håper virkelig at folk blir mer informert. For dette var skremmende for meg iallefall. Er det noen andre som har erfaringer som dere vil fortelle meg om? Jeg må ærlig si at dette har "reddet liver mitt". Anonymkode: 5c4e0...247 Møter på flere damer i psykiatrien som sliter pga overgangsalderen. Er et ganske stort problem at dette ikke tas mer tak i på et tidlig stadie! 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august Fighter83 skrev (Akkurat nå): Møter på flere damer i psykiatrien som sliter pga overgangsalderen. Er et ganske stort problem at dette ikke tas mer tak i på et tidlig stadie! Fighter83 skrev (3 minutter siden): Møter på flere damer i psykiatrien som sliter pga overgangsalderen. Er et ganske stort problem at dette ikke tas mer tak i på et tidlig stadie! Ja det er helt sykt. Jeg må tilføre at jeg også har i flere år våknet med panikk angst. Det er HELT Over nå. Så det var jo koblet til hormon-forandringer i kroppen. LENGE før jeg faktisk innså det. Anonymkode: 5c4e0...247 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august Denne beskriver dette med hormonmangel i overgangsalderen godt. En skikkelig vekker for meg å høre hvor mye hormonnivåene har å si Anonymkode: 9b6c1...ef4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå