AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Hei, Jeg har to sønner som fikk hver sin iPad i gave av besteforeldrene. En av sønnene mine klarte å få en liten sprekk i skjermen, så jeg bestemte meg for å levere den inn før det gikk noe lengre. Jeg gikk til et lokalt verksted på vårt lokale kjøpesenter og leverte inn iPaden. Selve reparasjonen tok langt lengre tid enn de lovet, men når iPaden først var klar, mottok jeg en iPad som ser helt annerledes ut. Selve «bildet» eller flaten på innsiden av skjermen, har bølger i seg, man kan nesten sammenligne det med et papir som ligger litt krøllet under en glassplate. Rett og slett bølgete. I tillegg er glasset langt mer reflekterende og grått. Slve bildet fremstår som om det er «lengre unna» den ytterste delen av skjermen, enn før. Som om det er noe «luft» mellom. Jeg har broren sin iPad som er helt original og ikke har blitt gjort noe med. Når man stiller de sammen, ser man helt klar forskjell. Det er ikke snakk om lite heller. Tydelig forskjell! Mitt spørsmål er så: Hva kan man gjøre? Jeg kjenner at jeg er nervøs for å levere den tilbake til noen som tydelig ikke har peiling. Da jeg hentet iPaden nevnte jeg dette for dem, da jeg så dem med en gang. Da fikk jeg til svar at bølgene pleier å legge seg etterhvert. At jeg måtte gi det to uker da skjermen kan ha fått seg en «trøkk» under reparasjon. I tillegg så skulle ikke skjermen være noe annerledes, mente han. Ingen forskjell. Da svarte jeg at jeg har broren sin iPad hjemme, og at jeg med sikkerhet kan bevise at det er forskjell. Personen bak kassen sa da, mens han lo litt: «Det hadde vært veldig interessant å se faktisk», med noe nedlatende tone. Her sitter vi hjemme, og iPadene fremstår som to forskjellige produkter på grunn av skjermen på den «reparerte». Jeg synes det er vanskelig da jeg absolutt ikke ønsker å levere den inn der igjen, samtidig som jeg jo trenger å vite om mine rettigheter. Er det noen som kan hjelpe meg? Min største frykt er at de har «rett» på å rette opp. Anonymkode: 5b66d...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august De har rett til å rette opp ja, men du må jo bare klage. Ta med brorens iPad for å vise. De har garantert brukt billige kina-deler og ikke originale. Og at bildet under skal være krøllete i starten er bare tull. Så krev at de fikser eller begå om pengene tilbake. Anonymkode: 2b039...aca 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De har rett til å rette opp ja, men du må jo bare klage. Ta med brorens iPad for å vise. De har garantert brukt billige kina-deler og ikke originale. Og at bildet under skal være krøllete i starten er bare tull. Så krev at de fikser eller begå om pengene tilbake. Anonymkode: 2b039...aca Pengene tilbake, vil det kunne hjelpe meg dersom den er ødelagt? Vil gjerne sikre meg bevis også. Tenker at de også må erstatte ny iPad dersom den nå er ødelagt?! Anonymkode: 5b66d...dbb
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Høres ut som de har satt på skjermen feil vei. Det kan de enkelt fikse Anonymkode: 29f48...b48 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som de har satt på skjermen feil vei. Det kan de enkelt fikse Anonymkode: 29f48...b48 Muligens ikke hvis de har ti tommeltotter som i dette tilfellet. Anonymkode: 83d5b...e75
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pengene tilbake, vil det kunne hjelpe meg dersom den er ødelagt? Vil gjerne sikre meg bevis også. Tenker at de også må erstatte ny iPad dersom den nå er ødelagt?! Anonymkode: 5b66d...dbb Det kan vel bli vanskelig å kreve at de skal erstatte iPaden når den i utgangspunktet var ødelagt? Særlig hvis du går til et tilfeldig reparasjonssted. Det ødelegger vel garantien også? Anonymkode: 499df...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august De har lovfestet rett til å fikse. Ikke "rett", men faktisk rett. Ti tommeltotter eller ikke. Har du lest noen anmeldelser av stedet? Alle kan jo gjøre feil, gå tilbake og lever den inn, og vis denne eplekjekke ekspeditøren forskjellen som han jo har sagt han er interessert i å se. Vil anta pipen får en annen tone da, og at det blir fikset opp i raskt. Anonymkode: 3cd13...14d
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, Personen bak kassen sa da, mens han lo litt: «Det hadde vært veldig interessant å se faktisk», med noe nedlatende tone. Anonymkode: 5b66d...dbb jeg ville tatt med begge tilbake og vist han forskjellen og spurt hvordan de kan rette opp i det evt krevd pengene mine tilbake og at de dekker en reperasjon utført av eplehuset eller andre som ikke er lurendreiere.. Anonymkode: 41554...aa6
AnonymBruker Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): evt krevd pengene mine tilbake og at de dekker en reperasjon utført av eplehuset eller andre som ikke er lurendreiere.. Hva skal du legge til grunn for det kravet, som vil føre noen vei? Det er jo tvert imot butikken som har rettigheter her (ref. spørsmål i HI). Anonymkode: 3cd13...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå