AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Hadde en ørliten krangel med mannen fordi han eskalerte straffen som vi hadde gitt til guttungen. Guttungen hadde oppført seg dårlig, hørte dårlig etter og fikk beskjed om at han ikke fikk bruke iPaden på 1 dag av meg. Han tok det greit der og da. Det er stort sett ipaden han bruker, men etter noen timer så spør han om han kan bytte ut iPad med pc istedenfor fordi han gjerne vil ha ipaden. Da blir mannen litt bestemt og sier at nå blir det ingen iPad eller duppedingser på 2 dager, altså han eskalerte straffen fordi guttungen spurte oss. Litt etterpå så spør jeg mannen om hvorfor han gjorde det, og da sier han at han synes det var respektløst å ikke respektere grensene jeg hadde satt, og valgte å bli litt streng på det. Jeg er uenig, og ville bare svart guttungen at han må vente til han kan få iPaden tilbake. Forstår også hva mannen prøver på, men. Hva synes dere, håndterte han det riktig, eller hvordan ville dere håndtert det? Anonymkode: 2db22...7a2
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Å gi ut straff for regler som barnet ikke kjenner til (med mindre barnet visste at straff for å spørre var å miste ipad i 1 dag eller straffen for å forhandle på straff er å miste ipad i 1 dag) er uforutsigbart og lite hensiktsmessig. Om man ønsker at barn skal følge regler og dele ut straff når de ikke følger reglene er at barnet i det minste må være kjent med reglene, kjenne til konsekvenser av å følge reglene og konsekvensene av å bryte reglene, og vite om hvilken straff som følger dersom reglene brytes. På den måten oppdrar man barn som i større grad vil følge regler og som i større grad, etter alder og modenhet, kan vurdere ulike konsekvenser og ta valg etter hvilke konsekvenser barnet har erfaring med fungerer eller er best. Anonymkode: 06058...160 14 5
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å gi ut straff for regler som barnet ikke kjenner til (med mindre barnet visste at straff for å spørre var å miste ipad i 1 dag eller straffen for å forhandle på straff er å miste ipad i 1 dag) er uforutsigbart og lite hensiktsmessig. Om man ønsker at barn skal følge regler og dele ut straff når de ikke følger reglene er at barnet i det minste må være kjent med reglene, kjenne til konsekvenser av å følge reglene og konsekvensene av å bryte reglene, og vite om hvilken straff som følger dersom reglene brytes. På den måten oppdrar man barn som i større grad vil følge regler og som i større grad, etter alder og modenhet, kan vurdere ulike konsekvenser og ta valg etter hvilke konsekvenser barnet har erfaring med fungerer eller er best. Anonymkode: 06058...160 Her er den eneste fasiten. Anonymkode: 4e8a6...081 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Du har rett, mannen var urimelig!! Anonymkode: e3a3c...feb 3
bolla92 Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Lær heller barnet ditt hvorfor han skal oppføre seg pent og være god mot andre. Skal han gjøre det for å beholde iPaden, eller for å glede/ikke ødelegge for andre?
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august det kommer litt ann på aldrene tenker jeg da, men det er også viktig og være enige om sånne ting han brude snakket med deg før han ga mer straff til guttene og blitt enige om hva dere vil gjøre Anonymkode: b6e5a...4d5
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august For meg er det veldig rart å straffe ungene sine. 80-tallet ringte og ville ha tilbake oppdragelsen. Det er straff nok å snakke sammen om hva som hendte og at det ikke er bra. Evt naturlige konsekvenser (må si unnskyld etc). Men ipadbruk har jo absolutt ingenting med straff/belønning å gjøre Anonymkode: d425c...502 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde en ørliten krangel med mannen fordi han eskalerte straffen som vi hadde gitt til guttungen. Guttungen hadde oppført seg dårlig, hørte dårlig etter og fikk beskjed om at han ikke fikk bruke iPaden på 1 dag av meg. Han tok det greit der og da. Det er stort sett ipaden han bruker, men etter noen timer så spør han om han kan bytte ut iPad med pc istedenfor fordi han gjerne vil ha ipaden. Da blir mannen litt bestemt og sier at nå blir det ingen iPad eller duppedingser på 2 dager, altså han eskalerte straffen fordi guttungen spurte oss. Litt etterpå så spør jeg mannen om hvorfor han gjorde det, og da sier han at han synes det var respektløst å ikke respektere grensene jeg hadde satt, og valgte å bli litt streng på det. Jeg er uenig, og ville bare svart guttungen at han må vente til han kan få iPaden tilbake. Forstår også hva mannen prøver på, men. Hva synes dere, håndterte han det riktig, eller hvordan ville dere håndtert det? Anonymkode: 2db22...7a2 Det er helt vilt av mannen din å straffe ungen for å spørre. Det handler ikke om respektløshet. Mannen din var totalt urimelig. Anonymkode: 9e812...63c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Hvordan skal det å ta ipaden endre uønsket adferd? Tror du det hjelper? Det har jo ingen sammenheng! Og mer straff for å stille et spørsmål?? Dette er jo å be om sinne og trass. Eller et kuet barn. Anonymkode: 4deb1...bfc 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Mannen din er en fjott. Øke straffen bare fordi barnet stiller et spørsmål? Gud bedre. Anonymkode: e5e4a...e8c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå