Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forventet mange flere tråder om sparetips og familie økonomi etter sommerferien. Nekter å tro det bare er jeg som har svidd av altfor mye på ferie.. Fyr løs dine beste økonomi/spare tips!!

Her baker jeg med brød med ulikt mel fra skapet, spiser ut av matbod og fryser.  Plukker epler og bær og lager mat med dette.

Anonymkode: 2f818...042

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte faktisk mindre penger på feriereise og opphold i år. Enda vi var dobbelt så lenge på reise som vi var i fjor. Deilig å ha penger igjen etter ferien :)

Anonymkode: c6b54...60d

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte feriepengene på ferie. Har du brukt penger du ikke hadde?

Anonymkode: bbaff...dd9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Brukte minimalt med penger i ferien og er glad for det. Nå kommer det flere regninger etter hverandre og jeg er glad at jeg sparte.

Ikke noe fin ferie med masse minner, men det har jeg hatt før.

Nå trengte jeg pengene

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

fortell heller om de kule sakene du opplevde på ferien da TS 😃 Det var sikkert verdt det. 

Jeg har ikke hatt ferie enda, en skal snart. Jeg har lyst å høre deilige sommerferiehistorier 

Anonymkode: d7f6c...189

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte en del penger, men det hadde jeg spart opp i løpet av et års tid. Så ingen smalhans her på oss gitt. 

Anonymkode: fe638...028

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke leve over evne.

Anonymkode: 9bc8e...df2

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sparetips nr 1: Hjemmeferie.

Anonymkode: 5d4da...801

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg brukte feriepengene på ferie. Har du brukt penger du ikke hadde?

Anonymkode: bbaff...dd9

Har ikke brukt penger jeg ikke hadde, men måneden blir stram. Viser seg at alle som har hatt bursdag i sommer vil feire bursdagen sin første uka etter skolestart 😆 med x antall barn så ble det en god sum. så måtte plutselig en i familien ha tannlege spesialist. Osv osv, kombinert med en gøy ferie og et ønske om å ikke skrape bufferen helt, så trenger jeg tips fra andre om hvor jeg kan spare inn 😄

-TS

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt beste tips er å ikke leve over evne.

Anonymkode: 9bc8e...df2

Jeg har ikke levd over evne. Har ikke brukt kreditt, å har buffer.

-TS

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker mindre penger på ferie enn i hverdagen. Har en gammel båt som vi drar på tur med hvert år.

Anonymkode: 41edb...0ce

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

fortell heller om de kule sakene du opplevde på ferien da TS 😃 Det var sikkert verdt det. 

Jeg har ikke hatt ferie enda, en skal snart. Jeg har lyst å høre deilige sommerferiehistorier 

Anonymkode: d7f6c...189

Har for det meste hatt Norges ferie, i ulike storbyer på barnas premisser. Ulike parker og vitenfabrikker. Var jo en veldig bra sommer, så vi har kost oss maks 😄 Restauranter og is, bading og strand. 

-TS

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skadet meg i ferien, og ble sittende på hotellrommet noen dager, istedenfor å gå rundt i storbyen og bruke penger på alt mulig. Spiste Subway baguetter, fordi de lå rett rundt hjørnet og var nærmeste kilde til mat, så jeg karret meg dit og tilbake igjen daglig.

Sparte en del penger både på at jeg ble bundet til å være på hotellet, og på billig mat. Klarte ikke gå på restauranter og bruke mer penger, så jeg hadde masse penger igjen da jeg kom hjem, faktisk.

Ikke ruinert av ferien, altså.

Anonymkode: 697bf...981

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo se på Luksusfellen og få tips :) Det er mye man kan gjøre, f.eks avslutte abonnementer på feks Spotify og strømmetjenester eller selge ting.

Anonymkode: 70029...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke levd over evne. Har ikke brukt kreditt, å har buffer.

-TS

Du har jo levd over evne når du skriver dette: Nekter å tro det bare er jeg som har svidd av altfor mye på ferie.. Fyr løs dine beste økonomi/spare tips!!

Anonymkode: fe638...028

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo se på Luksusfellen og få tips :) Det er mye man kan gjøre, f.eks avslutte abonnementer på feks Spotify og strømmetjenester eller selge ting.

Anonymkode: 70029...ffb

Takk for tips. Luksusfellen har mange bra tips ja. Skal legge ut litt ting for salg i løpet av de neste dagene 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skadet meg i ferien, og ble sittende på hotellrommet noen dager, istedenfor å gå rundt i storbyen og bruke penger på alt mulig. Spiste Subway baguetter, fordi de lå rett rundt hjørnet og var nærmeste kilde til mat, så jeg karret meg dit og tilbake igjen daglig.

Sparte en del penger både på at jeg ble bundet til å være på hotellet, og på billig mat. Klarte ikke gå på restauranter og bruke mer penger, så jeg hadde masse penger igjen da jeg kom hjem, faktisk.

Ikke ruinert av ferien, altså.

Anonymkode: 697bf...981

Så kjedelig du skadet deg på ferien. Godt det kom noe godt ut av det, å du klarte å vri det over til noe positivt 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også blåst av mye på ferie og bør spare litt nå.. har forsåvidt råd til det, men har brukt mer enn normalt. Barna er store og vi har de bare noen få år til, så å unne oss det vi vil de få ukene vi er sammen alle er helt klart verdt det ❤️

Prøver å handle fornuftig og rydde litt unna og selge ting som kan ha verdi for andre. 

Anonymkode: 9ff01...9a2

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bakt brød og rundstykker og horn av ting jeg har i skapene. Kjøpt grønnsaker og frukt på tilbud, lett etter tilbud på kjøtt og ost. Ellers går det greit, brukte ikke mer enn jeg kunne i sommer 

Anonymkode: 37c8d...7f2

Skrevet

Jeg sparer alltid opp tiø ferien året i forveien.

Så nå sparer jeg opp til ferien i 2026. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...