AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg leter etter en jakke på finn.no som jeg kan bruke til å gå korte turer med, med truger, på vinteren. Jeg er altså ikke ute etter en jakke man står på ski med, men den må være varm og vindtett. Har gjort to bomkjøp nå som jeg har tenkt å selge videre, den ene er en Twentyfour skijakke, og den andre en Beerenberg jakke av samme type, bare enda tyngre enn Twentyfour-jakken. Begge er utrolig gode jakker, men jeg vil selvsagt ha noe lettere da jeg skal kave rundt på truger. Så hva trenger jeg? Hvilket søkeord skal jeg bruke? Skulle jeg kjøpt en anorakk, og heller bruke en god genser under? Det blir lett -20C her, og jeg vil ikke fryse, men samtidig ikke være klumpete og tung. Anonymkode: 934b0...241
-jk- Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Lett, vindtett og varm jakke? Blir vel vanskelig å komme unna dunjakke da? Feks fra Bergans: https://www.bergans.com/no/dame/jakker/dunjakker/tykke-dunjakker
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Nå går jeg ikke så ofte på truger, men på beina eller ski. Bruker alltid en type skalljakke, og så flere lag med ull under. Lettere å regulere varmen på den måten, trodde det var noe alle gjorde? Har med en dunjakke til lengre pauser eller dersom det bare er nedoverbakke på hjemveien. Anonymkode: 6a969...ab5 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Jeg bruker mye bare vanlig skalljakke som er romslig med flere lag under som ull og fleece på vinteren når jeg mosjonerer. Anonymkode: 1b760...051
Ullvott Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Jeg ville også valgt en skalljakke og heller tatt på så mange/få og tykke/tynne lag som jeg trenger under. Selve ytterjakka trenger ikke være varm, så lenge lagene innenfor gjør jobben sin. I -20 hadde jeg lett valgt en vindtett bomullsanorakk, for da er det som regel temmelig tørt.
CrazyCatLady2500 Skrevet fredag kl 21:47 #6 Skrevet fredag kl 21:47 Jeg går på truger i både -20 og -30. Bruker anorakk og justerer med antall lag under. Ulltrøye, ullgenser osv. Buff/lue/votter er også med på å regulere temperaturen min.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:58 #7 Skrevet fredag kl 21:58 CrazyCatLady2500 skrev (9 minutter siden): Jeg går på truger i både -20 og -30. Bruker anorakk og justerer med antall lag under. Ulltrøye, ullgenser osv. Buff/lue/votter er også med på å regulere temperaturen min. Har du anorakk-jakke med glidelås helt ned, eller sånn som man trekker over hodet? Jeg hadde en anorakk før, men ble lei av den og ga den bort fordi den var så mye for stor til meg...vurderer ny nå, men har mest lyst på jakke. TS Anonymkode: 934b0...241
CrazyCatLady2500 Skrevet lørdag kl 06:45 #8 Skrevet lørdag kl 06:45 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du anorakk-jakke med glidelås helt ned, eller sånn som man trekker over hodet? Jeg hadde en anorakk før, men ble lei av den og ga den bort fordi den var så mye for stor til meg...vurderer ny nå, men har mest lyst på jakke. TS Anonymkode: 934b0...241 Jeg har dessverre sånn man drar over hodet fordi jeg ikke fant en med glidelås helt ned den gangen jeg skulle ha ny anorakk. Det var i 2018. Det viktige for meg var at den skulle være vindtett men ikke klam, altså bomull. ☺️ Hvis det regner må jeg ha på noe annet 😃 1
CrazyCatLady2500 Skrevet lørdag kl 06:48 #9 Skrevet lørdag kl 06:48 Glemte å skrive at den jeg har er fra Norrøna. Herremodell. Og nå ser det ut som om de har sånn ca den samme modellen (materiale) med glidelås helt ned: https://www.outdoorexperten.no/no/articles/1.1194.48188/norrona-svalbard-cotton-jacket-w?utm_campaign=&utm_content=&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=&pjclid=d844b168-484e-4cec-a530-d121112973e7_aee6bf20ad694799 1
CrazyCatLady2500 Skrevet lørdag kl 06:50 #10 Skrevet lørdag kl 06:50 Dette er nok den jeg har. Den kosta så mye at jeg må slite på den resten av livet 😂 den er uslitelig og: https://www.xxl.no/norrona-femund-cotton-anorak-anorakk-herre-mork-bla/p/1234403_1_Style 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå