AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Hei, sliter med å få jobb som er relevant til utdanningen min. Så lurte på om noen har forslag til noen jobber man kan få veldig raskt i mens jeg søker videre? Anonymkode: 35964...ee7
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei, sliter med å få jobb som er relevant til utdanningen min. Så lurte på om noen har forslag til noen jobber man kan få veldig raskt i mens jeg søker videre? Anonymkode: 35964...ee7 Vikar i barnehage Anonymkode: 92a76...81a
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vikar i barnehage Anonymkode: 92a76...81a Jeg vil ikke si at det er en jobb man kan få raskt. Med mindre man allerede har en fersk politiattest tilgjengelig. Man kan ikke jobbe i barnehage før man har den på plass, og det kan fort ta 2-4 uker Anonymkode: d5419...517 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Ufaglært assistent i helse- og omsorgssektoren. De har kronisk mangel på folk. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Det spørs nok også veldig på hvor du bor, ble ferdig med utdanning i fjor jeg er fortsatt arbeidsledig. Selv på alle ufaglærte jobber er det flere hundre søkere, og har de ikke satt ut en stillingsannonse og du sender en åpen søknad til de så får de flere hundre av det å. Anonymkode: 23157...9e6
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Registrer deg hos bemanningsbyrå. Anonymkode: 10fe0...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden): Ufaglært assistent i helse- og omsorgssektoren. De har kronisk mangel på folk. Vi (kommunen) sysselsetter ca 9500 mennesker. Flertallet i helse- og omsorgssektoren. Man får ikke fast ansettelse som «ufaglært assistent». Ikke en, eneste ansettelse på flere år. Det er heldigvis ikke sånn lenger at kommunene (mange) har stillingshjemmel for ufaglærte assistenter lenger. Her har samtlige av disse blitt faset ut og omgjort til fagarbeider eller stillinger med krav om 3-årig. Anonymkode: b40a1...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Bli ringevikar i helsevesenet, i bolig for psykisk utviklingshemmede f.eks. Alltid nok å gjøre. Du kan glatt jobbe 100% om du jobber i et par ulike boliger. Jobber du i i en annen kommune i tillegg kan du jobbe mer enn 100%. Anonymkode: 960ca...ab9
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi (kommunen) sysselsetter ca 9500 mennesker. Flertallet i helse- og omsorgssektoren. Man får ikke fast ansettelse som «ufaglært assistent». Ikke en, eneste ansettelse på flere år. Det er heldigvis ikke sånn lenger at kommunene (mange) har stillingshjemmel for ufaglærte assistenter lenger. Her har samtlige av disse blitt faset ut og omgjort til fagarbeider eller stillinger med krav om 3-årig. Anonymkode: b40a1...fc7 Man trenger da ikke fast ansettelse når man kan jobbe bare kveld og helg så mye man vil som ufaglært og dermed tjene mer enn en faglært som går i en fast stilling og må forholde seg til en turnus med masse dårlig betalte dagvakter i ukedagene. Anonymkode: 960ca...ab9 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger da ikke fast ansettelse når man kan jobbe bare kveld og helg så mye man vil som ufaglært og dermed tjene mer enn en faglært som går i en fast stilling og må forholde seg til en turnus med masse dårlig betalte dagvakter i ukedagene. Anonymkode: 960ca...ab9 Nei. Om man vil jobbe på 0% avtale og kun jobbe ekstravakter på kveld og helg, så kan man selvfølgelig det. Mitt svar som du siterer, omtaler fast ansettelse. Anonymkode: b40a1...fc7
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Renholder/oppvasker på store sykehus. Anonymkode: 1c62d...e83
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi (kommunen) sysselsetter ca 9500 mennesker. Flertallet i helse- og omsorgssektoren. Man får ikke fast ansettelse som «ufaglært assistent». Ikke en, eneste ansettelse på flere år. Det er heldigvis ikke sånn lenger at kommunene (mange) har stillingshjemmel for ufaglærte assistenter lenger. Her har samtlige av disse blitt faset ut og omgjort til fagarbeider eller stillinger med krav om 3-årig. Anonymkode: b40a1...fc7 Men siden TS bare vil ha en jobb mens det søkes videre etter noe relevant, så er det jo bedre å slippe fast ansettelse og lang oppsigelsestid? Anonymkode: 639b1...417 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men siden TS bare vil ha en jobb mens det søkes videre etter noe relevant, så er det jo bedre å slippe fast ansettelse og lang oppsigelsestid? Anonymkode: 639b1...417 Joda. Om TS ser for seg noe helt kortvarig, så er det sikkert enklest å belage seg på vikarjobbing. Anonymkode: b40a1...fc7
Alice123 Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Ta kontakt med bemanningsbyrå! Jeg har hatt tre omganger hvor jeg sto/kom til å stå uten jobb. Alle gangene kontaktet jeg bemanningsbyrå som fikset jobb på dagen. Om det var kort vikariat fikset de et nytt vikariat som begynte da det andre slutta. I alle tilfellene endte jeg opp med å gå fra bemanningsbyrå-vikariat til fast ansatt i bedriften jeg var vikar i. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august Alice123 skrev (Akkurat nå): Ta kontakt med bemanningsbyrå! Jeg har hatt tre omganger hvor jeg sto/kom til å stå uten jobb. Alle gangene kontaktet jeg bemanningsbyrå som fikset jobb på dagen. Om det var kort vikariat fikset de et nytt vikariat som begynte da det andre slutta. I alle tilfellene endte jeg opp med å gå fra bemanningsbyrå-vikariat til fast ansatt i bedriften jeg var vikar i. Da er du heldig. Bemanningsbyrå her har bare vært ekstremt spesielt. De snakket om at jeg var så uheldig i livet, og spurte meg om NAV kunne gjøre noe. Skulle ha bilde av meg, spørre om helsen min. Ble bortkasta tid for min del. Har vært arbeidssøker i 1 år Anonymkode: 23157...9e6 3 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi (kommunen) sysselsetter ca 9500 mennesker. Flertallet i helse- og omsorgssektoren. Man får ikke fast ansettelse som «ufaglært assistent». Ikke en, eneste ansettelse på flere år. Det er heldigvis ikke sånn lenger at kommunene (mange) har stillingshjemmel for ufaglærte assistenter lenger. Her har samtlige av disse blitt faset ut og omgjort til fagarbeider eller stillinger med krav om 3-årig. Anonymkode: b40a1...fc7 Og det er vel og bra, men TS spør: hvor kan man få jobb _på dagen_. Helsesektoren skriker etter hjelp. Selvsagt er sykepleiere og helsefagarbeidere å foretrekke, men behovet er umettelig, og man trenger alltid flere folk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #17 Skrevet 27. august Rødvinsfilosofen skrev (13 timer siden): Og det er vel og bra, men TS spør: hvor kan man få jobb _på dagen_. Helsesektoren skriker etter hjelp. Selvsagt er sykepleiere og helsefagarbeidere å foretrekke, men behovet er umettelig, og man trenger alltid flere folk. Ja da. Som tilkallingsvikar i 0% avtale så kan man nok raskt få napp. Jeg tok utgangspunkt i fast jobb, som mange steder ikke er mulig som ufaglært/pleieass lenger. Uansett skrikende behov. Da jeg på 90 tallet begynte å jobbe i bolig for psykisk utviklingshemmede, så var det null problem. Da ansatte man folk nærmest fra «gata» bare for å fylle turnuser. Slik er det heldig vis ikke lenger. I kommunen her er det 16 boliger for psykisk utviklkngshemmede og 3 store avlastningsboliger. Det er umulig å få fast jobb som ufaglært. Samtidig er de aller fleste vikarene studenter i et eller annet helse- og sosialfaglig utdannelsesløp. Men på de større sykehjemmene, vil man kunne få vikarjobbing uten noe relevant vil jeg tro. Anonymkode: b40a1...fc7
Nymerïa Skrevet 27. august #18 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Renholder/oppvasker på store sykehus. Anonymkode: 1c62d...e83 Trenger man ikke fagbrev som renholder på sykehus nå?
AnonymBruker Skrevet 27. august #19 Skrevet 27. august Barnehage. Ja, du må søke om politiattest, men det går stort sett ganske kjapt å få det om du søker digitalt. Anonymkode: 3d47f...864 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #20 Skrevet 27. august Sjekk ulysninger på finn og nav, og bruk søkeord som umiddelbart og "rask tiltredelse". Anonymkode: 8e2e0...fec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå