Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg llurer på dette med advokat i forbindelse med en konflikt med arbeidgiver. Hvordan forholder man seg til dette om man trenger det noen gang? Er det vanlig at advokaten bare er med i møter eller skal man også samhandle en del utenom dette?

Noen som vil dele erfaringer med advokat fra dette eller andre områder. 

Anonymkode: 32993...367

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg llurer på dette med advokat i forbindelse med en konflikt med arbeidgiver. Hvordan forholder man seg til dette om man trenger det noen gang? Er det vanlig at advokaten bare er med i møter eller skal man også samhandle en del utenom dette?

Er du medlem av en fagforening? 

Det kan hende at du har en form for forsikring som gir helt/delvis gratis advokat, hvis du står i en arbeidslivskonflikt

Anonymkode: 907e8...4ab

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ville sett om du er organisert.. da får du det gratis!

Ring en advokat, legg frem saken og hør hva han sier om saken. 
Hvor mye innsats trengs osv…

Anonymkode: f7dc5...51e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innbo forsikring kan også inneholde gratis advokat

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Advokatene til fagforeningene er spesialister på arbeidsrett.

Håper TS er organisert. 

Hvis man skulle gå til rettssak mot arbeidsgiver så risikerer man en utgift på flere hundre tusen. Den kostnaden tar fafmgforeningen hvis man er organisert.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har hatt i forbindelse med arbeidsgiver.

Vi hadde kontakt på mail og telefon, et lite møte på forhånd.

Mulig ting hadde ordnet seg bedre på sikt om jeg hadde latt det skure og gå. Det ble en gunstig oppsigelse. Men de liker meg ikke i den bedriften.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (30 minutter siden):

Har hatt i forbindelse med arbeidsgiver.

Vi hadde kontakt på mail og telefon, et lite møte på forhånd.

Mulig ting hadde ordnet seg bedre på sikt om jeg hadde latt det skure og gå. Det ble en gunstig oppsigelse. Men de liker meg ikke i den bedriften.

Hvor mye kontakt hadde du med advokaten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye kontakt hadde du med advokaten? 

3-4 mailer og et par telefoner tror jeg, det er ca. 10 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Det å måtte bruke advokat ved en del hendelser har gjort at jeg har mistet helt troen på norsk rettssystem.

Dette til tross for at jeg brukte de beste av de beste og jeg vant sakene. 

Likevel.. fy faen for ei røre av inkompetanse og latskap kombinert med overfakturering. 

100% stryk! 

Anonymkode: c49df...57c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på hjelp fra fagforeninger. Deres advokater er advokater ish…og gidder nok ikke å bruke så mye energi som de ville brukt om de fikk en privat kunde til 4 tusen per time. 
TS, mannen min var i denne situasjonen. Konflikt med arbeidsgiveren, long story, engasjerte en advokat, vant saken, arbeidsgiveren måtte betale hele greia. Det var bare to e-poster og ett møte. 

Anonymkode: 8d7cf...21f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt advokat fra fagforeningen. Jeg ble sjokkert over inkompetanse, manglende integritet, og over hvor lite hun faktisk gjorde. 

Anbefaler advokat utenfor fagforeningen. 

Anonymkode: a0605...74a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en dyktig fagforeningsadvokat. Arbeidsgiver måtte bare kle av seg buksa.

Det var forbundssekretæren som var med i innledende møter og jeg hadde vel møte med denne og advokaten et par gang pluss mye mailkorrespondanse og telefonkontakt. 

Anonymkode: 9b2bf...1be

• Nyttig 1
Skrevet

jeg kjørte begge sakene mot arbeidsgiver selv. begge gangene var det manglende lønn.. Tvisten her var at den ene arbeidsgiveren min var advokat, noe jeg anser som en fordel fordi han visste at det han gjorde var galt og han innså også at jeg kunne reglene ut og inn. så jeg sendte et rekomandert krav på uteblitt lønn og ga en frist på 7 dager.  så her ble pengene overført ganske kjapt. den andre casen tok langt lengre tid

Anonymkode: a24ae...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...