Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I å med at mange barneskoler holdes stengt på selve valgdagen, hva gjør dere lærere da? Har dere fri? Sitter dere på kontoret og planlegger undervisning osv? Hva er vanlig at lærere gjør på valgdagen hvis skolen dere jobber på holdes stengt?

Anonymkode: 69518...f47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er på jobb, skolen brukes ikke til valglokale. Var for øvrig på jobb de årene den ble brukt til det, de brukte jo bare et rom.

Anonymkode: 652e2...e50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun hallen som er i bruk. De elevene som har KRØ denne dagen har det utendørs. Ellers så går livet som normalt for oss andre. 

Anonymkode: 75030...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kun hallen som er i bruk. De elevene som har KRØ denne dagen har det utendørs. Ellers så går livet som normalt for oss andre. 

Wow her er det fri for elevene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Slik er det her også. De elevene som har gym den dagen må være ute (eller bruke styrkerom/spinningsyklene hvis det er ekstremt dårlig vær). Og slik har det vært de siste 35 årene.

Anonymkode: 703ef...8f1

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt ikke fri. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Planleggingsdag

Anonymkode: 26cdd...11e

AnonymBruker
Skrevet

Her er det planleggingsdag 8. september, så lærerne har ikke fri.

Anonymkode: 0aa19...9ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skolen brukes til valglokale og vi må ta ut avspasering. Vi tar ut timene vi bruker på overnattingstur med elevene denne uken. Elevene får også fri, avspasering fra denne turen, på valgdagen.  

Anonymkode: d5fde...4e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen skoler har planleggingsdag, andre ikke. Og noen skoler har vanlig undervisning. 

Vi har fri. Er 190 skoledager + 5 planleggingsdager i året uansett om det er valgdag eller ikke, så det er ikke en «ekstra» fridag for oss, men bare en forskyving av alle de andre dagene. 

Anonymkode: 3b60f...043

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så bruker de gymsal og de som gar gym tar det ute

AnonymBruker
Skrevet

Lærere har aldri fri!! 

Anonymkode: be998...f07

• Liker 1
Skrevet

Nei, vanlig drift på skolen her, de bruker gymsalen, så blir utegym på elevene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er 190 skoledager + 5 planleggingsdager i året. Hvordan disse dagene legges er opp til kommunen/skolen. Er valgdagen fri er det en annen dag så ikke er fritt, osv. 

Anonymkode: 6d5f4...a90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det kommer ikke plutselige fridager til lærere.

Anonymkode: d9a95...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg lærer men kjenner ikke noen skoler som stenger ned på valgdagen her i vår kommune eller de kommunene som ligger rundt vår. De skolene som har valglokale pleier å ha det i gymsalen så det faget utgår den dagen, ellers er ting som vanlig.

Anonymkode: 05313...7d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kommuner er det som har fri på valgdagen?

Skolen der jeg jobber har blitt brukt som valglokale. Men da kun gymsalen som har egen inngang. Ellers var det vanlig skoledag. Ullensaker. 

Anonymkode: b6b69...cee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken kommuner er det som har fri på valgdagen?

Skolen der jeg jobber har blitt brukt som valglokale. Men da kun gymsalen som har egen inngang. Ellers var det vanlig skoledag. Ullensaker. 

Anonymkode: b6b69...cee

I Oslo er det fridag vet jeg på noen av skolene hvertfall. 

Skrevet

Ja, i Oslo er det fridag. Det vil si, vi har da allerede jobbet denne dagen inn, eller kommer til å gjøre det. Vi får ikke ekstra fri.

Jeg skal bruke dagen til å planlegge hjemmefra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt fri på valgdagen i min kommune i Vestland fylke så lenge jeg har jobbet. 

Anonymkode: 3f9f9...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...