Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på positiv test i morgen.....

hei alle sammen, må bare dele tankene mine litt!!

Er bare så lykkelig fordi jeg tror jeg er gravid. Har alltid hatt regelmessig mens (men har gått på piller) Etter jeg sluttet med piller fikk jeg mens etter 26 dager. neste periode fikk jeg den på dag 29, og denne perioden er den ennå ikke kommet. Er på dag 30 nå i dag!!!!! Tok en test nå nylig for jeg er så spent, men den ble negativ.... (kan det ha noe å si at jeg har drukket mye væske i dag og tok testen i ettermiddag?) Men så sies det jo at det er best å bruke morgenurin, så visst mensen ennå ikke har meldt seg før i morgen, tar jeg ny test da. Jeg bare krysser alt jeg har for at den skal være positiv!!! Dette er jo tredje forsøk, og det sies jo at alle gode ting er tre ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens tester kan brukes når som helst på døgnet, det er en myte at kun morgenurin er bra. Tok mine positive tester på ettermiddagen etter å ha drukket en haug med kaffe.

Kan være du bare har testet for tidlig, prøv igjen om ett par dager. Lykke til! :)

Skrevet

At du har hatt regelmessig syklus mens du gikk på piller er komplett irrelevant, for det har absolutt ikke noe som helst med din syklus å gjøre, den er 100% styrt av pillene og ikke noe som helst annet i det hele tatt.

Men jeg ønsker deg likevel lykke til, og håper dine sykluser ikke er som mine etter pilleslutt. Mine første to var på rundt 30 dager, men den 3. var 80 dager lang, uten at jeg var gravid (det kunne jeg da heller ikke være, jeg sluttet ikke for å lage baby, så vi brukte selvsagt annen beskyttelse) og hadde ikke engang eggløsning på disse nesten 3 månedne syklusen varte....

Jeg mene rikke å være negativ her, bare at du skal spare deg for en mulig skuffelse, ettersom regelmessighet på piller kke har noe åsi, og urelegmessighet etter pilleslutt er meget vanlig.

Skrevet

Ønsker deg lykke til, og håper du får et positivt utfall av testen, selv om det er som Malama sier at ved pilleslutt kan du få meget uregelmessig syklus. Men ta en test for sikkerhets skyld, du :)

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det samme som du sier. Men jeg har hatt regelmessig mens fra jeg fikk den til jeg begynnte på p-piller også. Så hadde jeg en pauske fra pillene i et års tid (var ikke prøver da) og da hadde jeg regelmessig mens. Men vet det er vanlig at den er uregelmessig etter pillestopp......

Men når man er prøver å så gjerne vil lykkes, tenker man jo selvfølgelig at man er gravid når mensen kansje bare er noen minutter for sent ute, hehe.......

men prøver å ikke tenke for mye på det. Blir vel gravid når det er meningen at jeg skal bli det.

Skrevet

Må bare henge meg på denne. Da jeg var yngre hadde jeg mens jeg kunne stille klokka etter. Den kom hver 4. torsdag 07.00.

Så begynte jeg på P-piller, og tok disse i mange år. (Med noen få opphold.) I alle opphold fikk jeg igjen regelmessig mens.

Når jeg nå skulle begynne å lage baby, har syklusen rotet seg litt til. Den første var på 28 dager, med masse graviditetssymptomer... Den neste på 30 dager, den deretter på 31 osv... til den stabiliserte seg på 34 dager... etter ca 7 mnd. Har regelmessig EL, og har muligens hatt et par tidlige SA i løpet av den perioden vi har prøvd, så ikke vær for sikker på at du er gravid før du har en positiv test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...