Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er ansatt et sted, representerer man arbeidsplassen. Da kan man ikke samtidig representere seg selv. Er et krav til uniform må man bruke uniform, uansett om man egentlig ville brukt joggebukse fordi det er mer komfortabelt. Jeg finner det helt rimelig at man ikke får jobb med store, synlige tatoveringer av symboler som ikke er i tråd med bedriftens ansikt utad. 

Anonymkode: 5b078...5c2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

De bransjene hvor det ikke passer å ha store og synlige tatoveringer er som regel bransjer hvor man har så mye klær på kroppen at man ikke vil kunne se noen tatoveringer, med mindre de er på hals, ansikt eller hender. Da er det, som flere har sagt, fullstendig irrelevant om noen har tatovert noe på ryggen, brystet, armer eller bein. Ingen vil se det når man er på jobb. 

Men folk har jo også tatoveringer på hals, ansikt og hender. Og mange av disse bransjene der jeg tenker at mange tatoveringer kan være upassende, som f.eks. helsevesenet, har jo gjerne uniformer med korte ermer.

Skrevet (endret)

Tviler på at noen ikke får jobb pga en tatovering på skulderen.
Har du derimot en slange som kveiler seg oppover halsen eller en million piercinger i ansiktet så må du regne med avslag. Som den dama her for en stund tilbake, som klaget på mange jobbavslag.

rant.jpg

Endret av Gratis
AnonymBruker
Skrevet

Diskriminering uansett.

Anonymkode: 8de17...52a

Skrevet

Føler det er gammeldags å mislike tatoveringer, sålenge det ikke er i ansiktet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Diskriminering uansett.

Anonymkode: 8de17...52a

Det er IKKE diskriminering!

AnonymBruker
Skrevet

Da er staben til kongen/Slottet..hmmm.. Screenshot_20250829_203523_NRKTV.thumb.jpg.a779425d0ca99f99a4c3f4953f1380fe.jpg

Anonymkode: 73d64...16e

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsplassen min er ikke en gang klar over at jeg har tatoveringer i det hele tatt! 

Tatoveringene synes aldri når jeg går med for eksempel skjorte eller genser...  

Anonymkode: 56798...33f

AnonymBruker
Skrevet
Littelulla skrev (På 26.8.2025 den 21.53):

Hva om det er en mørkhudet med mange tatoveringer? Er det  fortsatt "White trash"? 

Impulsivt, når det ofte er nøye planlagt, designet, tar timesvis og ofte i flere omganger og planlegges økonomisk? 

Jeg skjønner ikke helt begrunnelsene dine. 

Nei, da er det bare trash. Impulsivt? Ja, i den form at det du tenker og gjør i tjueåra ikke nødvendigvis står seg like godt tjue år senere.

Anonymkode: e3c1b...e9f

Skrevet

En av mine bedre venner er pilot i et større europeisk flyselskap, har 50-60% av kroppen dekket i tatoveringer. Men ingen som synes om han går i T-skjorte og bukser. Hvorfor er dette et problem for en bedrift? 

jeg kan forstå at ansiktstatoveringer og tatoveringer på hender og hals kan støte noen, men hva man har som ikke synes er vel revnende likegyldig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 15.03):

Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, og jeg har vært med og ledet mange ansettelsesprosesser. Dette er gjerne snakk om stillinger som krever ganske høy utdannelse, og vi ansetter aldri (!) folk med synlige tatoveringer. Vi sjekker også sosiale medier for å få et litt bedre innblikk i personens liv, og om vi ser mange tatoveringer, så dropper vi personen fra den videre prosessen. 

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i. 

Anonymkode: 00df5...121

Får man slarken hvis man tatoverer seg etter ansettelse? Hva skjer hvis Lise på regnskap avslører på julebord at hun hadde en tramp stamp fra ungdommen som hun glemte å opplyse om? 

Anonymkode: 888e8...cbb

AnonymBruker
Skrevet

*sparken

Anonymkode: 888e8...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Er en litt eldre advokat som av og til dukker opp i media ifbm straffesaker som har noen utrolig stygge tatoveringer på henda. Fascinerende 🤗

Anonymkode: d8863...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...