Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men for en så viktig og pretensiøs person som du er, så er det å sitte på Kvinneguiden, ett relativt useriøst forum, og informere om slikt, innafor? 

Anonymkode: c1790...4af

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den bedriften du jobber på skyter seg selv i foten, TS. Useriøst.

Anonymkode: 76c58...57b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, og jeg har vært med og ledet mange ansettelsesprosesser. Dette er gjerne snakk om stillinger som krever ganske høy utdannelse, og vi ansetter aldri (!) folk med synlige tatoveringer. Vi sjekker også sosiale medier for å få et litt bedre innblikk i personens liv, og om vi ser mange tatoveringer, så dropper vi personen fra den videre prosessen. 

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i. 

Anonymkode: 00df5...121

Om 15-20 år så blir det sikkert ulovlig å diskriminere ansatte med tatoveringer og piercinger og. 

Jeg tenker at folk flest er klar over at noen dører stenges når man velger å tatovere seg i ansiktet, på ørene, på halsen og på hendene. 

Nå er det en trend hvor mange unge kvinner tatoverer enorme Medusaer på halsen, over hele brysttavlen, over hele ryggen, på overarmene eller på håndbaken.

Er redd de vil komme til å oppleve en del diskriminering og ubehagelige episoder, også i jobbsammenheng, på grunn av hva de har valgt å tatovere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, hva skjer hvis en som allerede er ansatt velger å tatovere seg på en slik måte at han eller hun ikke ville blitt ansatt i utgangspunktet? Får vedkommende sparken da?

Anonymkode: 2c64a...fed

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en kjent og stor bedrift i Oslo, og jeg har vært med og ledet mange ansettelsesprosesser. Dette er gjerne snakk om stillinger som krever ganske høy utdannelse, og vi ansetter aldri (!) folk med synlige tatoveringer. Vi sjekker også sosiale medier for å få et litt bedre innblikk i personens liv, og om vi ser mange tatoveringer, så dropper vi personen fra den videre prosessen. 

Jeg synes det er helt utrolig at folk velger å tatovere seg på den måten, når det er så åpenbart at dette skader videre karriere. Dette er ikke noe bare jeg mener. Dette er noe samtlige involverte i ansettelsesprosesser er enige i. 

Tankevekkende at bedrifter ikke ansetter den som er mest kvalifisert og best for stillingen pga personlige valg. 

(Like teit som ved kvotering, dog handler ikke det om personlige valg).

Det er en ødeleggende holdning innen rekruttering.

Det går ut over unge som skal til å starte arbeidslivet sitt. Det går utover godt kvalifiserte voksne som besitter mye kunnskap. Og det går utover sluttbrukerene.

Det eneste fornuftige du har å melde her, er at det er lurt å tenke seg om før man poster på some.

Anonymkode: f6b9b...ab4

Skrevet

Du synes ikke selv det er en smule fordomsfullt? Hva er det skulle si om egenskapene til en person, synes du? 

AnonymBruker
Skrevet

Mange synlige tatoveringer er også sterkt assosiert med lavere iq og selvkontroll. 

Gjennomtatovert og gjeldsslave. Virker som det er en sammenheng der. Ser det på influencere og de på Luksusfellen. 

Anonymkode: 6483a...53e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (32 minutter siden):

Om 15-20 år så blir det sikkert ulovlig å diskriminere ansatte med tatoveringer og piercinger og. 

Jeg tenker at folk flest er klar over at noen dører stenges når man velger å tatovere seg i ansiktet, på ørene, på halsen og på hendene. 

Nå er det en trend hvor mange unge kvinner tatoverer enorme Medusaer på halsen, over hele brysttavlen, over hele ryggen, på overarmene eller på håndbaken.

Er redd de vil komme til å oppleve en del diskriminering og ubehagelige episoder, også i jobbsammenheng, på grunn av hva de har valgt å tatovere.

Bare nysgjerrig, hvorfor er Medusa så gale?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jeg ansetter aldri idioter. De arbeider så innefebtivt. Å velge å være en idiot påvirker ikke bare dine muligheter for karriere men også din mulighet for sosialisering.

(Problemet med idioter er dog dette: de ser aldri selv hvilke ulemper de velger å påføre seg selv, fordi en idiot jo aldri - noensinne - opplever en forsamling, møte eller prosjekt uten at det er med en idiot. De opplever aldri hvor smertefritt hverdagen glir uten dem i den. Men det gjør de øvrige.)

Anonymkode: 96139...2fa

Skrevet

Nå har ikke jeg tatoveringer, men har virkelig null interesse av å jobbe et sted som diskriminerer utseende til en person på den måten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det TS tar opp er fornuftig, førsteinntrykk teller. I mine øyne ser de aller, aller fleste tattoveringer dustete ut, og dermed mister  jeg automatisk litt respekt for personer som har tattoveringer. Har jeg valget mellom å kjøpe en tjeneste av en person med og uten, vil jeg i 100% av tilfellene velge den uten, Dette skyldes også at tattoveringer er vanligere i miljø med rus, kriminalitet, psykisk sykdom, overfladiske verdier, osv. 

Anonymkode: 34a5e...b02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange synlige tatoveringer er også sterkt assosiert med lavere iq og selvkontroll. 

Takk. Jeg har tatoveringer, og 9 år høyere utdanning. Vanskelig å ta så mye utdanning med lav IQ og selvkontroll. 

Har for øvrig aldri blitt diskriminert i min jobb som er på et sted der alle har høyere utdanning. Ville aldri ha giddet å jobbe på et slikt sted som TS beskriver. 

Anonymkode: 69aa8...3f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare nysgjerrig, hvorfor er Medusa så gale?

Fordi det skriker 

«VOLDTEKTSOFFER»

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en privat bedrift som går så det suser, og veldig mange av de ansatte har tatovering. 

Anonymkode: 1f4ca...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Diskriminering - nice 👍

Anonymkode: e7ea2...75c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes det TS tar opp er fornuftig, førsteinntrykk teller. I mine øyne ser de aller, aller fleste tattoveringer dustete ut, og dermed mister  jeg automatisk litt respekt for personer som har tattoveringer. Har jeg valget mellom å kjøpe en tjeneste av en person med og uten, vil jeg i 100% av tilfellene velge den uten, Dette skyldes også at tattoveringer er vanligere i miljø med rus, kriminalitet, psykisk sykdom, overfladiske verdier, osv. 

Anonymkode: 34a5e...b02

Og noen av oss mister litt respekt for folk som insisterer på å skrive «tatoveringer» feil.

Anonymkode: 25570...1dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er «mange tatoveringer»? Hvordan dokumenterer dere mengde tatoveringer? 

Kan man miste jobben dersom man tar tatoveringer etter at man har blitt ansatt? Står det i kontakten?

Anonymkode: 0c9ee...199

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mange år i to ulike private firma der synlige tatoveringer eller piercinger ikke var lov. Hva folk har under klærne, kan selvfølgelig ingen arbeidsgiver styre. Syns det er helt greit at private firma kan bestemme sånt. Et flyselskap f.eks vil ikke ha en pilot med ring i nesen, tatoveringer på hender, hals og i ansikt osv.

Anonymkode: 003b5...6c6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen av de flinkeste overlegene/legene/sykepleierne/helsefag jeg kjenner har masse tatoveringer 😄 

Har noen selv på armene og får høre fra både tidligere arbeidsgivere, kollegaer og nåværende kolleger at jeg er veldig god i mitt fag og utfører jobben på en god måte. Selv pasientene jeg har hatt oppigjennom har vært fornøyd med mitt arbeid og flere har til og med gitt meg komplimenter for tatoveringene.

Men hvis man velger vekk ansatte pga tatoveringer, går ikke det under diskriminering? (Tatoveringenes budskap og karakter har selvfølgelig litt å si)

Anonymkode: cd2b1...9f5

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tro de som kan sitte stille gjennom lange og smertefulle timer i tatoveringsstolen er godt trent i å sitte i møter i hvert fall, så de hadde passet fint på min jobb. Urk som jeg hater møter.

Anonymkode: bcdd3...bf5

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...