Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne burde kanskje være på helse, men det påvirker alle mine nærmeste og ikke minst meg selv.. 

Ila de siste 2 årene har jeg blitt mer og mer ustabil. Jeg er voksen dame på over 40år. Jeg har tidligere opplevd voldtekt, utroskap, og vold i tidligere forhold. 
Jeg er nå sammen med en fyr som ikke gjør noe av dette mot meg. Og jeg trodde at NÅ skulle livet endelig bli bra. Rolig, stabilt og trygt. 

Men jeg bare ødeleggelse og ødelegger. Noen dager i syklusen min (rett før mensen) er jeg rape gal! Lager 10000 høns av 1 fjær. Klikker for små bagateller. Blir kjempesint og får panikkangst. Klarer ikke puste og bare gråter og hyperventilerer. 

Jeg har ofte tenkt på selvskading (og det som verre er) i disse periodene. I dag skrev jeg også det jeg vil kalle et selvmordsbrev. 

Men jeg vil jo ikke dø. Men samtidig vil jeg heller ikke leve. 
Jeg VET jeg er til belastning for kjærest/ samboer. Jeg skjønner ikke at han fortsatt er sammen med meg. Jeg tenker at han BLIR å forlate meg! 
og da blir det bare ennå verre! Jeg får enda mer panikk og bor enda mere lei meg! 

Og det verste av alt er at jeg har INGEN grunn til å være slik. Jeg har fine barn, en fin kjærest, en god jobb. Venner og familie. 
Samtidig føler jeg så totalt alene, og får tanker om at livet ikke er verd å leve mer.

Jeg har bestill legetime. Men den er ikke før om 2 uker. Jeg skjemmes av meg selv. Hater meg selv. Hater virkelig hvor mye jeg ødelegger!! I forje uke var jeg veldig lykkelig!! Og nå sitter jeg bare her å griner for jeg nok en gang har klikket og er sikker på at samboer blir å gå fra meg! 

Anonymkode: a913a...eb7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lager 10000 høns av 1 fjær. Klikker for små bagateller.

Kan du komme med noen eksempler?

Anonymkode: 6fad6...e96

AnonymBruker
Skrevet

Man kan dessverre bli veldig urolig av å være i et godt forhold, når man er vant til det motsatte. Jeg ville startet opp hos psykolog, privat, med en gang, og ikke ventet på legetime. Du skyver kjæresten din fra deg ved din atferd, så det bør du snarest mulig få bedre kontroll over.

Anonymkode: bced5...304

AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort rett i å kontakte lege. Nå gjelder det å holde ut til da. Jeg kan anbefale denne siden.

https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/trenger-du-noen-a-snakke-med

Trenger du akutt hjelp så har legevakten ofte psykologer man kan få snakke med.

Å poste det på KG kan desverre utløse et skred av kommentarer som kanskje ikke gjør ting bedre for deg. Jeg håper de holder seg unna denne gangen.

Anonymkode: 63f4d...450

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt på samme måte som deg TS. Men ikke noe selvskading (annet enn psykisk). Samme alder og sammen med en som er rolig og grei. 

Kan bli helt fullstendig sinnsyk noen ganger ila syklusen. Innbiller meg de mest sinnsyke saker som ikke holder vann. 

Har dessverre ikke råd til mer psykolog.

Anonymkode: e1e0f...86a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Det må bli enten piller eller psykolog, ellers går det til helvete

K48

Anonymkode: 674af...984

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Tror jeg har PMDD. Klikka på samboer de siste to dagene. Kan bli deprimert, frustrert og likegyldig rundt eggløsning, og tar lettere til tårene og blir oppfarende, irritert og trist uka før mensen. som er nå. Var ikke sånn før fylte 35, og blitt verre og verre. Tar kalsium, magnesium, d vit, b-vitaminer og safran som roer ned. Anbefaler 4her PMS fra Life.

Anonymkode: d7441...fc8

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf. 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med omtanke og hilsen,

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...