AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Skal selge boligen, og trenger i den forbindelse noen ekstra tusenlapper til rundvask og flyttebil. Hvor er det gunstig å søke kredittkort? Er ung uføre. Anonymkode: 45e87...82e
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Det er ikke gunstig med kredittkort noen steder hvis du ikke klarer å betale tilbake i løpet av neste måned. Rentene er skyhøye. Anonymkode: 17887...d78
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Finn et kredittkort uten måneds- eller årsavgift. Det er mange å velge mellom. Dersom du vet du kan betale før forfall, har renten liten betydning. Må du bruke tid før du betaler, velg det med lavest rente. Anonymkode: 17646...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Vaskefirmaer og flyttebyråer sender uansett generelt regning. Uvanlig å betale slike med kort. Anonymkode: 4e40a...658 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Da tar du ikke opp krwdittkortlån. Søk heller om et lite forbrukslån 10-15 tusen som må betales ned igjen etterpå. Anonymkode: fad63...66c
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vaskefirmaer og flyttebyråer sender uansett generelt regning. Uvanlig å betale slike med kort. Anonymkode: 4e40a...658 Ikke spes uvanlig. Anonymkode: f13fe...a59
Knirke Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da tar du ikke opp krwdittkortlån. Søk heller om et lite forbrukslån 10-15 tusen som må betales ned igjen etterpå. Anonymkode: fad63...66c Det blir jo akkurat det samme… Kredittkort er helt vanlig å bruke, og man får fordeler som f.eks Eurobonus poeng eller cashback. TS: Jeg bruker Bank Norwegian sitt kort og er fornøyd med det. Hadde først kredittramme på 10.000 kr, og økte den til 100.000 kr med et tastetrykk når jeg trengte det. Jeg flyr minst en gratis tur i året for poengene jeg tjener. Forbruket og fakturaer følger man enkelt med på i en app.
AnonymBruker Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august Knirke skrev (4 minutter siden): Det blir jo akkurat det samme… Kredittkort er helt vanlig å bruke, og man får fordeler som f.eks Eurobonus poeng eller cashback. TS: Jeg bruker Bank Norwegian sitt kort og er fornøyd med det. Hadde først kredittramme på 10.000 kr, og økte den til 100.000 kr med et tastetrykk når jeg trengte det. Jeg flyr minst en gratis tur i året for poengene jeg tjener. Forbruket og fakturaer følger man enkelt med på i en app. TS virker å ønske kredittkort pga. et akutt behov for ekstra kontanter, ikke for normalt fornuftig kredittkortforbruk. Da vil det være lurest å fokusere på utgiftene/rentene, hvor man ofte også bør sjekke forbrukslån, som kan ha bedre rente. Det var nok bare det personen du siterte mente. Anonymkode: f58a6...3bf
Million Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vaskefirmaer og flyttebyråer sender uansett generelt regning. Uvanlig å betale slike med kort. Anonymkode: 4e40a...658 Dette stemmer ikke i det hele tatt. Jeg flyttet sist for flere år siden, 2016, og allerede da hadde både vaskefirmaet for utvask og sjåførene på flyttebilen (annet firma) med seg bærbar kortleser og tok betalt med kort. Etter at sjåførene på flyttebilen hadde båret inn alt, ble jeg med ut til bilen og der tok han frem en kortleser som jeg betalte 5500 kr på. Det har sikkert ikke "gått tilbake i tid" nå, 9 år senere, og har sikkert heller blitt MER vanlig å kunne betale med kort for slike tjenester. 1 1
Knirke Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS virker å ønske kredittkort pga. et akutt behov for ekstra kontanter, ikke for normalt fornuftig kredittkortforbruk. Da vil det være lurest å fokusere på utgiftene/rentene, hvor man ofte også bør sjekke forbrukslån, som kan ha bedre rente. Det var nok bare det personen du siterte mente. Anonymkode: f58a6...3bf Jo, men TS har da som intensjon å betale pengene tilbake neste måned? Det var sånn jeg forsto det, siden hun spesifikt spør om kredittkort, og ikke forbrukslån.
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august Knirke skrev (3 minutter siden): Jo, men TS har da som intensjon å betale pengene tilbake neste måned? Det var sånn jeg forsto det, siden hun spesifikt spør om kredittkort, og ikke forbrukslån. Det er ingenting som tyder på den intensjonen sånn jeg ser det. TS trenger ekstra penger ifm. et boligsalg. Da tenker jeg med en gang på prosesser som ofte tar lengre tid enn rentefritaket, men ikke godt å si. Så nei, det blir ikke "akkurat det samme". Anonymkode: f58a6...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå