Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Saken er den at jeg begynner skole til høsten. Jeg kommer til å bruke ca 1 år (yrkesrettet) . De skal begynne å bygge noen hus i nærheten av oss, på et sted vi har veldig lyst til å flytte til. Regner med at de ikke vil begynne å bygge før på nyåret. Da har jeg ca 5-6 mnd igjen av skolen. Jeg får da stipend og lån. Her vi bor nå betaler vi huslån og husleie på tilsammen ca 7500. Spm er egentlig: Vil de i banken se på hva jeg tjener der og da? Dvs 0? Eller vil de se på det at vi faktisk klarer å betale disse 7000 i mnd?? Vi eier leilighet nå. Da er det jo ca 5 mnd bare til jeg er ute i jobb igjen Ble kanskje bare rot dette, men håper noen kan svare
~sikka~ Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Tror noen banker regner studielån som inntekt.
lillesky Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Du må nesten spørre banken om det. Men jeg får på rehabilitering nå, og skal over på yrkesrettet attføring etterpå. Spurte min lokalbank om de ville ta hensyn til min inntekt, og det sa de at de ville, siden jeg er "inne i et system". Lykke til!
Nabodama Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 De ser nok mest på framtidig mulighet for inntekt. Hvis du etter dette året står bra i forhold til å få en jobb, og ha den over tid, skulle det ikke være noe problem å få lån.
Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 De ser nok mest på framtidig mulighet for inntekt. Hvis du etter dette året står bra i forhold til å få en jobb, og ha den over tid, skulle det ikke være noe problem å få lån. ← Det høres bra ut Og jeg har jo kun utdannelsespermisjon fra den tidligere jobben, så sånn sett så har jeg jo jobb uansett etter utdannelse. Og det burde telle
Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Vil de da regne lånet vi kan få ut fra studielånet? Altså sambos lønn pluss mine 80 000?
Kanutte Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Vi fikk vårt første huslån på en inntekt. Jeg var under utdanning og hadde relativt stor sjanse for fast jobb ett år etter at vi tok opp lånet. Tror det kommer veldig ann på banken, og konsulentens vurderinger.
Nabodama Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Det høres bra ut Og jeg har jo kun utdannelsespermisjon fra den tidligere jobben, så sånn sett så har jeg jo jobb uansett etter utdannelse. Og det burde telle ← Jeg vil tro at det er din inntekt i den jobben du har permisjon fra som teller. For du har jo faktisk fast jobb, og det betyr mye. Den inntekten du har gjennom studielån blir ikke tellende i ditt tilfelle, nettopp fordi det er kortvarig, og fordi du har en jobb fra før. Du vil vel også ha mulighet til jobber som er enda bedre betalt etter dette studieåret, det har også betydning, så det må du huske å nevne. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 Da vi søkte om lån regnet de ikke med studielånet som en inntekt, så det kan tydeligvis variere fra bank til bank. Hos oss tok de hensyn til hva vi hadde av utgifter tidligere, jobbmuligheter og lønnsutsikter når vi er ferdig å studere + hva vi tjente på deltidsjobbene våre. Hvis bare har permisjon var jobben din, slik at du går rett tilbake til jobb etter endt utdanning så er jo det kjempebra. Om du da er student noen måneder når dere skal begynne å tilbakebetale lånet kan jeg ikke tro at det skal ha så mye å si. Folkene i banken pleier hvertfall å tenke langsiktig når de vurderer om noen vil klare å holde et lån.
Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Det høres bra ut!! Men jeg får vel satse på at de ikke begynner å bygge og selge før til neste sommer. Er en del som må gjøres der borte før den tid, men om det skulle skje, så har jeg jo ett lite håp nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå