AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Vi har gradvis blitt kjent de siste månedene, og nå skal jenta begynne å være hos oss noen helger. Jeg synes det er kjempekoselig og vil gjerne være en positiv person i livet hennes, men merker at jeg synes at 14-åringer er litt vanskelig å skjønne og få kontakt med 🙂 Jeg er opptatt av at hun skal ha nok alenetid med pappaen sin, og jeg ønsker ikke å være påtrengende, men samtidig vil jeg gjerne gjøre noe hyggelig sammen - i passe tempo. Hun er mye på telefonen og på rommet sitt og opptatt av venner og ting som skjer på TikTok, men vil som regel være med når vi foreslår noen aktiviteter eller enkle ting som shopping eller kafebesøk. Så det er som regel det vi gjør. Jeg tenker at denne prosessen er individuellt og at jeg skal føle meg fram her, men dere som har 13 14-åringer i hus, eller har vært i denne situasjonen, har dere noen tips? Anonymkode: 768fa...351
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Først så tenker jeg det er viktig at du ikke går inn med tanken om at du er bonusmamma. Du er kjæresten til pappaen hennes (?). Gå frem som du går frem ved barna til vennene dine. Ikke treng deg på , ikke lat som du er mamma. Spør og vis interesse, men ikke tving henne inn i noen "happy family"-greie. Tenker det er fint å fortsette slik du har gjort til nå, hold deg litt i bakgrunnen, også kommer det meste naturlig. Anonymkode: c85cd...a28 10 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Når jenta er 14 år blir du ikke bonusmamma, du er kjæresten/samboeren til faren hennes. Stor forskjell.. Fortsett som du gjør, men ikke dra det i en retning av at du er en ekstra forelder Anonymkode: a58cc...7d9 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Er det sånn å forstå at du og far bor sammen? Og at samvær nylig har blitt tatt opp? Siden du skriver at hun nå skal være hos dere noen helger. Det er naturlig at det er far som er mer i fokus, og det er sånn det skal være. Hold deg litt i bakgrunnen. Ja, venner er viktigere. Prøv å tenk litt tilbake selv da du var i den alderen. Anonymkode: e6f0b...68a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Min bonusdatter var 11 da jeg ble sammen med faren hennes for snart 30 år siden. Jeg hadde en sønn. Hun var bare hos oss annenhver helg og i ferier pga avstand. Hun og far hadde det de ville ha av egentid i bilen til og fra. Begge likte det. Vi levde vel ganske vanlig i helger. En tur på butikk, en tur på badeland, skitur, så på film, spilte spill, helger på hytta osv. Hun likte godt å være alene på rommet. Hadde tre småsøsken hjemme hos mor, og likte å få slappe av hos oss 🙂. Etter hvert ble hun og jeg veldig tette. Den gang, og nå, liker vi å få tid bare oss to til å skravle lenge om alt og ingenting over en kopp te mens vi hører på musikk. Jeg syns det var så koselig å ha en jente i huset 🙂 Jeg tror ikke du trenger å stappe tiden sammen full av aktiviteter. Barn på den alderen er ofte glade i å være på rommet sitt. Lag god mat (sammen med henne) lørdager, la henne velge en film, vær tilgjengelig om hun ønsker å henge med dere. Og litt fysisk aktivitet og frisk luft sammen er selvfølgelig bra. Lykke til ❤️🙂 Anonymkode: 7478e...285 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når jenta er 14 år blir du ikke bonusmamma, du er kjæresten/samboeren til faren hennes. Stor forskjell.. Fortsett som du gjør, men ikke dra det i en retning av at du er en ekstra forelder Anonymkode: a58cc...7d9 Jeg var 14 og utrolig glad for at jeg fikk en bonusmamma og at hun ikke bare var kjæresten/samboeren til pappa. For et fantastisk fint menneske som har vært så viktig for meg i ungdomsårene og nå i voksen alder også er det. Ungdommer er forskjellige, like så er voksne. Anonymkode: 1fa7c...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har gradvis blitt kjent de siste månedene, og nå skal jenta begynne å være hos oss noen helger. Jeg synes det er kjempekoselig og vil gjerne være en positiv person i livet hennes, men merker at jeg synes at 14-åringer er litt vanskelig å skjønne og få kontakt med 🙂 Jeg er opptatt av at hun skal ha nok alenetid med pappaen sin, og jeg ønsker ikke å være påtrengende, men samtidig vil jeg gjerne gjøre noe hyggelig sammen - i passe tempo. Hun er mye på telefonen og på rommet sitt og opptatt av venner og ting som skjer på TikTok, men vil som regel være med når vi foreslår noen aktiviteter eller enkle ting som shopping eller kafebesøk. Så det er som regel det vi gjør. Jeg tenker at denne prosessen er individuellt og at jeg skal føle meg fram her, men dere som har 13 14-åringer i hus, eller har vært i denne situasjonen, har dere noen tips? Anonymkode: 768fa...351 Så fint da, du virker som en god person som er opptatt av hennes beste. Synes det er fint det du sier om at pappaen og datter får nok tid sammen. Jeg tenker at du kan heller bruke GOD tid på å forsikre deg om at dette er rett mann. Dere har kjent hverandre i et par måneder, og du kan fint vente i et år minst, før du tar plass i livet hennes. Pass på at far er en type som er opptatt av at barnet har det bra, ikke at du blir som en sånn trøst og kos for HANS sin del, i hans liv. Det merker jeg veldig på min eks, som har skaffet seg dame, og så er det ganske mye egoistisk tenking hvor han plasserer dama i sitt hjem, og så skal hun reise frem og tilbake til han da. Jeg vet åssen han tenker, og at han vil bestemme. Bare pass på at han ikke er ute etter noen en dame som liksom er der for hans sin del. Er han en god og omsorgsfull far, så setter han datteren først, respekterer henne, og respekterer deg, og flytter deg ikke inn 50% liksom... Dere MÅ heller ikke være sammen med jenta og leke familie om du synes det er vanskelig, og jenta synes det er vanskelig. Mange barn synes det er vanskelig med "fremmede" i hjemmet deres... husk det. Anonymkode: 9dfb9...51e
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var 14 og utrolig glad for at jeg fikk en bonusmamma og at hun ikke bare var kjæresten/samboeren til pappa. For et fantastisk fint menneske som har vært så viktig for meg i ungdomsårene og nå i voksen alder også er det. Ungdommer er forskjellige, like så er voksne. Anonymkode: 1fa7c...a2f Jeg skrev over her at jeg fikk bonusdatter da hun var 11. Hun har sagt tusen ganger at jeg var og er en viktig person for henne, og at hun er veldig glad i meg. Så jeg er enig med deg. Om man kaller det bonusmamma eller dama til pappa spiller vel ingen stor rolle, egentlig. Jeg var en voksen som hun kunne ha det hyggelig med, prate med om alt, faktisk også ting hun ikke pratet med foreldre om. Hun visste at jeg var hundre prosent pålitelig. Ofte ringte hun meg også, bare for å skravle 🙂. Nå, etter 30 år har vi fortsatt et nært forhold, og hun prater oftere med meg enn sin far. Da hun fikk barna sine fikk jeg hederstittelen bestemor ❤️. Så, ja, om man er heldig, så kan man få et veldig nært forhold mellom bonuser 🙂. Mange jenter kan ha litt konflikter med sin egen mor, og da kan det være godt å ha en bonusmor å prate med. Anonymkode: 7478e...285 1 3
Lur Venn Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august Er det ingen som sier ste lenger. Hvorfor har alt blitt bonus 2 1
Strigiformes Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Lur Venn skrev (3 minutter siden): Er det ingen som sier ste lenger. Hvorfor har alt blitt bonus Fordi det er akkurat det det er. En bonus ❤️ Ste minner meg om den onde stemoren 😱 Grøss og gru...
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Strigiformes skrev (1 time siden): Fordi det er akkurat det det er. En bonus ❤️ Ste minner meg om den onde stemoren 😱 Grøss og gru... De fleste ste- er ingen bonus, men en kan jo være heldig... Anonymkode: 563ab...38b 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august Strigiformes skrev (1 time siden): Fordi det er akkurat det det er. En bonus ❤️ Ste minner meg om den onde stemoren 😱 Grøss og gru... Om du leser inne på forumet, så er det vel ikke akkurat en bonus for de fleste.. Anonymkode: c85cd...a28 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du leser inne på forumet, så er det vel ikke akkurat en bonus for de fleste.. Anonymkode: c85cd...a28 Tenk på alle de som har positive erfaringer men som ikke skriver her inne, da .... Anonymkode: 17abf...2bf
Strigiformes Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du leser inne på forumet, så er det vel ikke akkurat en bonus for de fleste.. Anonymkode: c85cd...a28 Da har de et problem...
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har gradvis blitt kjent de siste månedene, og nå skal jenta begynne å være hos oss noen helger. Jeg synes det er kjempekoselig og vil gjerne være en positiv person i livet hennes, men merker at jeg synes at 14-åringer er litt vanskelig å skjønne og få kontakt med 🙂 Jeg er opptatt av at hun skal ha nok alenetid med pappaen sin, og jeg ønsker ikke å være påtrengende, men samtidig vil jeg gjerne gjøre noe hyggelig sammen - i passe tempo. Hun er mye på telefonen og på rommet sitt og opptatt av venner og ting som skjer på TikTok, men vil som regel være med når vi foreslår noen aktiviteter eller enkle ting som shopping eller kafebesøk. Så det er som regel det vi gjør. Jeg tenker at denne prosessen er individuellt og at jeg skal føle meg fram her, men dere som har 13 14-åringer i hus, eller har vært i denne situasjonen, har dere noen tips? Anonymkode: 768fa...351 Du kommer inn i livet på feil tidspunkt. Det vil bli knalltøft, det vil ende med at det er de to og de alene. Det er ikke enkelt iallfall når de på 14 er blitt avhengig av alt som skjer via mobilen, og evt. pc. Hun trenger deg ikke. Så du vil denne sammenheng kun bli en passasjer. Du kan alt nå analysere hva som skjer nå, om 6 måneder og 12 måneder, jeg tviler at du vil komme innpå henne noen gang. Så håper jeg du trives med mannen. Anonymkode: 879b0...e6b
Strigiformes Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste ste- er ingen bonus, men en kan jo være heldig... Anonymkode: 563ab...38b Det kommer litt an på hva slags fokus man har, og hva man velger å fokusere på. Det har mye med hva slags innstilling man har, hvor løsningsorientert man er o.l. Det finnes som regel en løsning på det aller meste. Det er mitt fokus.
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august Ville unngått ting som kan oppfattes som «et forsøk på å bestikke henne» for å bli likt. Kanskje du kan prøve å involvere henne i ting og enkle avgjørelser? Og kanskje du kan lære litt av henne? Kanskje hun kan vise deg noen TikToks hun synes er morsomme? Kanskje kan hun finne en rett dere kan lage sammen? Tenåringer blir jo gjerne veldig engasjerte. Kanskje du kan spørre om en spilleliste med litt futt i som du kan høre på på trening? Tror det er viktig å prøve å la henne forstå at hennes tanker og meninger er viktig for deg. 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august Strigiformes skrev (2 timer siden): Fordi det er akkurat det det er. En bonus ❤️ Ste minner meg om den onde stemoren 😱 Grøss og gru... Det er ingen bonus, det beste er jo om de to biologiske foreldrene lever sammen og har det fint. Bonus høres ut som noe som er bedre. Anonymkode: cfbed...559 1
Strigiformes Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen bonus, det beste er jo om de to biologiske foreldrene lever sammen og har det fint. Bonus høres ut som noe som er bedre. Anonymkode: cfbed...559 Når det ikke er en mulighet så er det en bonus. Jeg velger å se det slik siden det er i barns beste interesse. Barna først. Hodet kaldt og hjertet varmt ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august Fortsett som du gjør:) tenåringsjentene her har likt filmkvelder og spillkvelder. Fant serier å se på. Reist i svømmehallen, kafé og på kino. Bakt og laget mat sammen. Har ei selv og ei bonus. De var 12 og 14 da vi ble sammen for et par år siden. Anonymkode: 3b22e...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå