AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Ja, som skrevet i overskriften. Finnes det et register hvor man kan gå inn å søke på navn, finne ut hvilket fengsel folk sitter i, hvor lenge de skal sitte der og hva de er dømt for etc? Ble nysgjerrig på dette da jeg så nå i nyhetene at han Arne Bye har blitt utsatt for grov vold i fengselet. Ble derfor interessert i å vite hvilke fengsler han og andre kriminelle krek faktisk befinner seg i. Anonymkode: 238a0...9e8
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Nei, det finnes ikke. Men Bye sitter i Trondheim fengsel Anonymkode: 3eed2...500
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Registre finnes hos kriminalomsorgen, men de er selvsagt ikke tilgjengelige for andre. Anonymkode: 8dcaa...123 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Ok. Tusen takk for svar. Jeg hørte noen sa at dommer er offentlige og en del rettsaker går vel også for åpne dører. Var derfor jeg tenkte at hvor folk sonet også var offentliggjort et sted. Anonymkode: 238a0...9e8
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, som skrevet i overskriften. Finnes det et register hvor man kan gå inn å søke på navn, finne ut hvilket fengsel folk sitter i, hvor lenge de skal sitte der og hva de er dømt for etc? Ble nysgjerrig på dette da jeg så nå i nyhetene at han Arne Bye har blitt utsatt for grov vold i fengselet. Ble derfor interessert i å vite hvilke fengsler han og andre kriminelle krek faktisk befinner seg i. Anonymkode: 238a0...9e8 Nei. Av opplagte grunner. 😅 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok. Tusen takk for svar. Jeg hørte noen sa at dommer er offentlige og en del rettsaker går vel også for åpne dører. Var derfor jeg tenkte at hvor folk sonet også var offentliggjort et sted. Anonymkode: 238a0...9e8 Ja, dommer er offentlig. Jeg har ikke tenkt å hjelpe deg med å finne de, men det er mulighet for det ja. Men hvilket fengsel en dømt sitter i er ikke offentlig informasjon. Anonymkode: 19f08...81d
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Tusen takk for svar. Jeg hørte noen sa at dommer er offentlige og en del rettsaker går vel også for åpne dører. Var derfor jeg tenkte at hvor folk sonet også var offentliggjort et sted. Anonymkode: 238a0...9e8 Du kan søke om å få tilsendt dommer fra tingretten, lagmannsretten eller høyesterett. Norge er et veldig lite land, og det finnes få fengsler. Folk flyttes gjerne fra sted til sted. Mange som sitter inne blir gode på å bygge nettverk, særlig de som sitter på lange dommer. Noe som knytter folk fort sammen er å ha en felles fiende. Pedofile, voldtektsmenn, konebankere, osv. er lette å hate. Noen steder velger de å skjerme sedelighetsforbrytere mot andre innsatte.
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, dommer er offentlig. Jeg har ikke tenkt å hjelpe deg med å finne de, men det er mulighet for det ja. Men hvilket fengsel en dømt sitter i er ikke offentlig informasjon. Anonymkode: 19f08...81d Straffesaker er offentlig. Du kan gå i retten og sitte der om du vil. Men andre rettssaker /rettsavgjørelser er ikke det. Tenk om familietvister/ barnevern/arv etc skulle gått for åpne dører Anonymkode: 5abea...89d 1
Maia70 Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august "– Vi kan bekrefte at han er fornærmet i en straffesak fra midten av juli, der det er anmeldt en voldshendelse i Trondheim fengsel, forteller politiadvokat Ole Andreas Aftret." https://www.nrk.no/trondelag/arne-bye-sin-forsvarer_-_-han-har-blitt-utsatt-for-grov-vold-1.17541865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå