Gå til innhold

Er denne leiligheten bra nok for et par?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leiligheten var veldig fin den. Trenger du mer kjøkkenbenk så kjøper du en øy fra ikea. Hvordan er parkeringsmuligheter? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er en fin første leilighet å kjøpe. 

Dere andre som klager på alt mulig.. Var deres første bolig 170m2, med fantastisk beliggenhet, og beste planløsningen?

Husker min og mannens første leilighet. Liten leilighet på 50 m2. Kjøkkenet så lite at vi ikke fikk plass til kjøkkenbord,  med en beliggenhet hvor jeg ikke ville bodd nå, men da hadde vi ikke råd til å kjøpe noe annet sted. 

Et sted må man starte. 

Anonymkode: ec585...503

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en leilighet jeg hadde kjøpt. Merkelig konstruksjon, veldig lite kjøkken. Ikke noe plass for å ha besøk. Kun 1 soverom.. 

Planlegger dere barn? Har dere familie som bor langt unna sånn at dere må beregne en del overnatting hvis dere skal ha besøk? 
Er det noen spesiell grunn til at du har kikket på akkurat det området? (Jeg er ikke kjent i den byen så aner ikke hvordan ting ligger der).

Men jeg ville tenkt litt fremover også, ikke bare hvordan situasjonen deres er nå. 

Anonymkode: 8a31c...95d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke en leilighet jeg hadde kjøpt. Merkelig konstruksjon, veldig lite kjøkken. Ikke noe plass for å ha besøk. Kun 1 soverom.. 

Planlegger dere barn? Har dere familie som bor langt unna sånn at dere må beregne en del overnatting hvis dere skal ha besøk? 
Er det noen spesiell grunn til at du har kikket på akkurat det området? (Jeg er ikke kjent i den byen så aner ikke hvordan ting ligger der).

Men jeg ville tenkt litt fremover også, ikke bare hvordan situasjonen deres er nå. 

Hun kjøper alene. Tipper hun er midten av 20-årene LG dette er hennes første seriøse forhold.

Anonymkode: 913a5...731

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kjøper alene. Tipper hun er midten av 20-årene LG dette er hennes første seriøse forhold.

Men samboer skal vel ikke bo der gratis eller?
Hvis TS tenker å basere seg på leieinntekt bør hun hvertfall finne noe med 2 soverom, sånn at hun har mulighet til å leie ut et rom hvis forholdet går skeis. Det kommer ikke helt frem i HI hvordan de tenker å løse det. Står bare at hun skal kjøpe, og tanken er at de skal bo der sammen. Hvorfor ikke kjøpe sammen? 

Jeg ser hvertfall at det ligger mye ute med bedre planløsning, større areal og flere soverom til rundt samme pris, men muligens litt lengre unna sentrum (?) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt, fin balkong og alt på stell.

Jeg bodde i et sånt nybygg forrige bolig, og i utgangspunktet hatet jeg nybygg estetisk sett.

Men når jeg først flyttet inn var det mange pluss jeg ikke hadde tenkt på. Og man kan endre inntrykk veldig av fargesetting. 

Kan ikke skjønne hvorfor 2 personer ikke skal kunne trives der? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Soft mann skrev (36 minutter siden):

Leiligheten var veldig fin den. Trenger du mer kjøkkenbenk så kjøper du en øy fra ikea. Hvordan er parkeringsmuligheter? 

Den har egen parkeringsplass i garasjeanlegg 

Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (1 minutt siden):

Den har egen parkeringsplass i garasjeanlegg 

Helt supert. Har dere bil, er det gjesteparkering?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men samboer skal vel ikke bo der gratis eller?
Hvis TS tenker å basere seg på leieinntekt bør hun hvertfall finne noe med 2 soverom, sånn at hun har mulighet til å leie ut et rom hvis forholdet går skeis. Det kommer ikke helt frem i HI hvordan de tenker å løse det. Står bare at hun skal kjøpe, og tanken er at de skal bo der sammen. Hvorfor ikke kjøpe sammen? 

Jeg ser hvertfall at det ligger mye ute med bedre planløsning, større areal og flere soverom til rundt samme pris, men muligens litt lengre unna sentrum (?) 

Samboer har ikke fast jobb og blir vanskelig for han å få lån fra banken,  derfor vil jeg kjøpe alene. Han kan betale leie

• Nyttig 2
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Helt supert. Har dere bil, er det gjesteparkering?

Har bil, gjesteparkering er også der 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke skal få barn, så er det sikkert helt fint. 

Anonymkode: e68bb...07a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (3 minutter siden):

Samboer har ikke fast jobb og blir vanskelig for han å få lån fra banken,  derfor vil jeg kjøpe alene. Han kan betale leie

Hverken meg eller samboer hadde fast jobb da vi fikk lån. Vi hadde begge vikariat. Fikk lån i DNB helt uten problemer. Hvis man har vikariat i et yrke som er regnet som sikkert så kan man få lån. 

• Liker 2
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (1 minutt siden):

Har bil, gjesteparkering er også der 

Tenker det er en fin investeringsobjekt, som dere vil kose dere i. Veldig kjekt å slippe måking om vinter og frossen bil.

eg kjenner ikke plassen og priser. Men syntes ikke det var gale

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg personlig kan ikke fordra sånne små kjøkkenrader som er klint inn i stua. Man sitter liksom og ser på oppvasken eller kjøkkenklutene, og all koking og steking foregår i stua. Jeg liker det ikke. Dessuten var kjøkkenet bittelite. Man skal i alle fall ikke elske å være kokk og drive med matlaging og tilbereding der.

48 kvm kan være i minste laget for to personer. Men det kommer vel an på hvor forelsket man her... :) 

PS! Kjøp maling og få noe mer liv i leiligheten. Det er jo bare grått, grått, grått... noe så trist og kjedelig som den kommunefargen finnes ikke.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (9 minutter siden):

Det er en myte. 

Anonymkode: da808...916

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det var horribelt interiør og fargevalg! Utover det helt grei. Overrasket over prisen, er jo nesten Oslo-pris.

Men altså, er vel ikke interiøret man skal kjøpe?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (6 minutter siden):

Men har dere søkt lån sammen? Vi hadde heller ikke fast jobb, kjøpte enebolig for noen år siden.

Vi hadde lønnsslipper å vise til, og jobbet i yrker som ikke er noe problem å få nok vakter i. Ingen av oss ønsket å ha fast stilling på det tidspunktet 🫢 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var spenstig i pris når den er så liten og jeg kunne ikke tenkt meg å bo med en annen voksen på så lite område. Men må man så må man, leiligheten ser jo fin ut iallfall. Kunne fint bodd der alene.

Anonymkode: 05735...b52

Eiganes ER dyrt. 

Anonymkode: eebff...30e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

For meg er 48 for lite for to personer.  Må man så man, men det hadde ikke vært noe jeg hadde trivdes med. med mindre samboeren hadde vært ryddig og hatt lite ting

Jeg og kjæresten bor på 54 nå, og jeg synes det er for trangt. 

Endret av miaw
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du vil bo på Eiganes? Har du familie i nabolaget eller jobb i gåavstand? Hvis ikke så ville jeg definitivt kjøpt et annet sted. 

Anonymkode: 984a0...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...