sykepleierstudent2 Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Leilighet 48 kvm, har utvendig bod. Selveie. https://www.finn.no/423181891 Tenkte å kjøpe den for å bo der med kjæresten, synes dere at den er bra størrelse for 2 personer? Jeg kjøper alene forresten 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Ser veldig fin ut og ok størrelse spør du meg Anonymkode: 41ec3...5d7 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Jeg synes den virker upraktisk å møblere. Lite kjøkkenbenk, kjipt med kjøkkenet som en vegg i stua, rar vinkel i stua, hvor skal tv-en stå? Men størrelsen i seg selv er fin for et par, den. Anonymkode: 0df44...9ba 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Ser greit ut den. Men her bør dere ikke gå høyere enn 150 K under takst. Tilstandsrapporten synes jeg ser litt dårlig ut når leiligheten er forholdsvis ny (2007). Ikke forskriftsmessig fall til sluk på badet. Og skader på fliser. Samt rørklammer og stengeventil må skiftes (ikke så dyrt da - men kan være tegn på at resten av røropplegget heller ikke er så bra). Heller ingen forskriftsmessig innebygd sisterne (som kan vise eventuelle lekkasjer). Med dusjhjørne med dusjing rett på fliser kan det være flere overraskelser. Heller ikke heldig at eierne ikke har bodd der de siste 12 mnd. Det betyr den har vært brukt til utleie. Noe parketten bærer preg av. Altfor mye slitasje for en 2007-bygd leilighet. Tyder på leieboere som har gitt f… Flere dører der som også ikke passer helt og med mye slitasje. Typisk leieboer-skade/slitasje som gir f… Anonymkode: c38ac...390 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Hadde vært alt for lite for oss. Anonymkode: 7296c...b6b 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg synes den virker upraktisk å møblere. Lite kjøkkenbenk, kjipt med kjøkkenet som en vegg i stua, rar vinkel i stua, hvor skal tv-en stå? Men størrelsen i seg selv er fin for et par, den. Anonymkode: 0df44...9ba Hva er kjipt med det? Dette er da er helt vanlig i moderne leiligheter. Anonymkode: da808...916 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser greit ut den. Men her bør dere ikke gå høyere enn 150 K under takst. Tilstandsrapporten synes jeg ser litt dårlig ut når leiligheten er forholdsvis ny (2007). Ikke forskriftsmessig fall til sluk på badet. Og skader på fliser. Samt rørklammer og stengeventil må skiftes (ikke så dyrt da - men kan være tegn på at resten av røropplegget heller ikke er så bra). Heller ingen forskriftsmessig innebygd sisterne (som kan vise eventuelle lekkasjer). Med dusjhjørne med dusjing rett på fliser kan det være flere overraskelser. Heller ikke heldig at eierne ikke har bodd der de siste 12 mnd. Det betyr den har vært brukt til utleie. Noe parketten bærer preg av. Altfor mye slitasje for en 2007-bygd leilighet. Tyder på leieboere som har gitt f… Flere dører der som også ikke passer helt og med mye slitasje. Typisk leieboer-skade/slitasje som gir f… Anonymkode: c38ac...390 Er ikke det ganske vanlig? Anonymkode: da808...916 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Var spenstig i pris når den er så liten og jeg kunne ikke tenkt meg å bo med en annen voksen på så lite område. Men må man så må man, leiligheten ser jo fin ut iallfall. Kunne fint bodd der alene. Anonymkode: 05735...b52 1 1
Jdz Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke det ganske vanlig? Anonymkode: da808...916 Det er vanlig, men det er likefult ofte en kilde til alvorlige avvik på våtrom. 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Synes planløsningen gjør den vanskelig å møblere. Det er synd at den ikke har en bod i leiligheten. Personlig hadde jeg følt meg veldig på utstilling der, men folk er forskjellige. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Om man liker den eller ikke, og om den er stor nok eller ikke er jo et spørsmål om smak og behag. Selv om jeg ikke hadde hatt lyst å bo der, kan den jo være ypperlig for dere likevel. Hvis poenget er å bo sammen med kjæresten, burde du kanskje lufte det for han/henne også, tenk om kjæresten ikke orker tanken på å bo der... Anonymkode: c0c37...950 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august En leilighet på Eiganes har aldri vært et tapsprosjekt. Anonymkode: 8aae7...4ea 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august Jdz skrev (9 minutter siden): Det er vanlig, men det er likefult ofte en kilde til alvorlige avvik på våtrom. Takk. La oss si man har dusjet rett på fliser i 5-10 år. Hvordan vet man at noe ikke er helt bra? Anonymkode: da808...916
AnonymBruker Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Det var horribelt interiør og fargevalg! Utover det helt grei. Overrasket over prisen, er jo nesten Oslo-pris. Anonymkode: 913a5...731 3
Stor pike Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august Det er jo ikke kjøkken? En vegg i stua med kjøkkenbenk og komfyr er ikke kjøkken. Også utrolig trist vegg på balkongen. Liten leilighet for to personer. Ville ikke gått for den. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august Stor pike skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke kjøkken? En vegg i stua med kjøkkenbenk og komfyr er ikke kjøkken. Også utrolig trist vegg på balkongen. Liten leilighet for to personer. Ville ikke gått for den. Jo, og er helt vanlig i nybygg Anonymkode: da808...916 3
Jdz Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk. La oss si man har dusjet rett på fliser i 5-10 år. Hvordan vet man at noe ikke er helt bra? Anonymkode: da808...916 Det kommer nok litt an på konstruksjonen, men tidligere var det er ganske vanlig å lage et hull i veggen i tilliggende rom og måle fukt inni veggen. Jeg trodde dette var noe man ofte gjorde ifm tilstandsrapporter, men jeg har vært ute av gamet i noen år nå ting kan ha forandret seg. Det sagt, det behøver ikke være noe problem i det hele tatt, men hvis det er sånn at det også mangler fall mot sluk og er skader på flis, så er det i alle fall greit å ha i bakhodet. 2
Stor pike Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, og er helt vanlig i nybygg Anonymkode: da808...916 Jeg vet det. Og det er altså så stusselig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august Jeg har bodd i en leilighet med like «stor» kjøkkenbenk og samme rekkefølge på tingene (komfyr, vask, vaskemaskin) tidligere, og må si at det er ALTFOR liten kjøkkenbenk. Det er for liten plass ved komfyren, rett og slett. Benkeplassen over vaskemaskinen ble lite brukt fordi den var for langt unna komfyren. Jeg hadde ikke reflektert over dette før jeg fikk et slikt kjøkken, hvor viktig det er med mye benkeplass ved siden av komfyren. Jeg hadde kjøkkenet for meg selv. For to personer er det så lite at jeg ville valgt en annen leilighet. Du skal bo og leve der. Anonymkode: a8b7e...483 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august Stor pike skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke kjøkken? En vegg i stua med kjøkkenbenk og komfyr er ikke kjøkken. Også utrolig trist vegg på balkongen. Liten leilighet for to personer. Ville ikke gått for den. Det er helt vanlig kjøkken på den type leilighet. Det er fint med åpen løsning. Folk som må ha eget rom til kjøkkenet, er slike som liker strange plasser og ikke evner holde kjøkken konstant strøkent. Som det bør være. Anonymkode: 3ed5d...544 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå